  • 31. Data: 2011-10-12 13:18:40
    Temat: Re: Zakaz placenia karta w pracy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" j73q64$mk1$...@n...onet.pl

    > Np. doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Musisz się liczyć,
    że jak bank odda pieniądze tobie, to zabierze je
    > sklepowi,
    > a więc takim działaniem doprowadzasz sklep do stanu jak wyżej. Przy jednej
    reklamacji zawsze można wytłumaczyć się "sklerozą", co
    > jednak nie zwalnia nas od odpowiedzialności na drodze cywilnej. Natomiast przy
    powtarzających się reklamacjach na które regularnie
    > skarżą się sprzedawcy, nie będzie trudno udowodnić umyślność i podciągnąć pod
    > oszustwo, wyłudzenie, czy choćby jak na wstępie.

    Ile lat odsiadki przewidujesz zatem za nielegalne użycie karty firmowej
    w celach niefirmowych? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2011-11-08 21:35:51
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    "
    Użytkownik "Villgefortz" <i...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
    > A może każdy kto ma kartę kredytową powinien ująć w PITcie korzyści z
    > grace period? Że o cashback nie wspomnę?

    Jeżeli chodzi o cashback, w ustawie o PIT jest zwolnienie stosowane w
    tym przypadku przez banki - z tego co pamiętam, dla nagród związanych
    ze sprzedażą premiową, do wysokości 760 zł rocznie. Stąd najczęściej
    banki zastrzegają, że cashback lub premia z karty nie może przekroczyć
    tej wartości, ewentualnie rozbijają limit na miesiące, albo też
    wskazują że po przekroczeniu tej wartości pobiorą podatek (tak np.
    Alior - por.
    http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_d
    okumentow/klienci_indywidualni/regulaminy/zasady_pre
    miowania_cashback.pdf
    - par. 5 ust. 2).

    Jeżeli chodzi o grace period jako przychód w PIT, to interesująca
    koncepcja. Nazwałbym ją absurdalną, gdyby nie ostatnie orzecznictwo
    sądów i podejście MF do kwestii nieodpłatnych świadczeń stanowiących
    przychód. Skoro może być przychodem nieodpłatna pomoc prawna,
    obowiązkowa impreza integracyjna (na której mamy niepowtarzalną szansę
    spotkania naszych przemiłych współpracowników), jak również nigdy
    nieotrzymane świadczenie medyczne, to w sumie dlaczego nie grace
    period? Aż strach iść do sąsiada na grilla albo do rodziny na imieniny
    - być może gospodarz będzie czyhał przy wyjściu, trzymając w dłoni
    formularz PIT-8C...

    "

    samo chodzenie do pracy to przeciez przychód - nabywasz doswiadczenia
    przeciez. to wiekszy przychod niz studia i szkola srednia razem

  • 33. Data: 2011-11-09 08:18:47
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "vvvvvv" <w...@p...de> napisał w wiadomości

    > Aż strach iść do sąsiada na grilla albo do rodziny na imieniny
    > - być może gospodarz będzie czyhał przy wyjściu, trzymając w dłoni
    > formularz PIT-8C...

    Czy jak siadam w parku na ławce to otrzymuję od kogoś nieodpłatną usługę ?

    > samo chodzenie do pracy to przeciez przychód - nabywasz doswiadczenia
    > przeciez. to wiekszy przychod niz studia i szkola srednia razem
    Samo chodzenie (do nikąd) to też przychód bo jest to rodzaj zabiegu
    rehabilitacyjnego ;-)
    P.G.

  • 34. Data: 2011-11-09 19:09:54
    Od: Don Pedro <p...@g...pl>

    On 2011-10-05 04:30:33 +0000, Michal said:

    > Czy pracodawca ma prawo zabronić pracownikowi płacenia za zakupy służbowe
    > prywatną kartą i odmówić rozliczenia faktury w ten sposób opłaconej?
    > Czy to ma jakiś sens?

    Większego sensu nie widzę. Od 6-ciu lat płacę za wszystko swoją
    prywatną kartą kredytową i jeszcze nikt nie zwrócił mi uwagi (nie lubię
    zaliczek i tego całego rozliczania). Nawet za granicą ;-) To chyba
    zależy od podejścia księgowej...

    --
    Pozdrawiam,
    Don Pedro, Szpieg z Krainy Deszczowców