  • 1. Data: 2006-11-08 15:47:59
    Temat: Zakłądanie konta epakiet w Fortis Banku
    Od: a...@a...pl

    Witam,
    dzisiaj zalozylam konto epakiet w Fortis banku. Chyba zalozylam bo
    mialam przy tym mnostwo problemow, a pod koniec gdy juz wygenerowalo mi
    ''odcisk palca'' to sie zawiesil explorer. ale nr zapisalam, a napisane
    bylo ze wniosek zostal przeslany.
    Dodatkowo jak wchodze w certyfikat to jest napisane ze certyfikat jest
    zly. A gdy probuje sie zalogowac na stronie to wyswietla sie komunikat
    o tym ze albo nie mam certyfikatu albo jest on stary i musze sie
    zglosic po nowy. Wiec nie wiem-czy on sie aktualizuje dopiero po
    zalatwieniu wszystkich formalnosci z bankiem czy juz powinien dzialac?
    No i po jakim czasie oddzwaniaja z banku w sprawie umowienia sie i
    zalatwienia tych wszystkich formalnosci. Kurcze nigdy nie
    przypuszczalabym ze bedzie z tym wszystkim tyle problemow....
    A tak mi zalezy na tym koncie:/
    Prosze niech ktos odpowie na pytania,
    serdecznie pozdrawiam
    ola

  • 2. Data: 2006-11-08 17:32:37
    Temat: Re: Zakłądanie konta epakiet w Fortis Banku
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <a...@a...pl>
> [...]
    > o tym ze albo nie mam certyfikatu albo jest on stary i musze sie
    > zglosic po nowy. Wiec nie wiem-czy on sie aktualizuje dopiero po

    poczytaj ich instrukcję - tam jest wszystko wyjasnione,
    twoj IE wygenerował klucz prywatny (ten zapisany u ciebie) i
    publiczny - poszedl do banku bank podpisze twoj klucz publiczny swoim
    kluczem pryw. i to bedzie dopiero twoj certyfikat, który wczytasz do
    przegladarki (Trzeba po niego isc do banku)
    Dopiero ja wczytasz ten "certyfikat" to polaczenie z planet bedzie
    mozliwe - dzieli temu jeszcze zanim napiszesz login bank juz wie ze to
    bedzie twoj login (inny nie przejdzie).
    Jak odbierzesz z banku certyfikat to bedzie do niego dokladna
    instrukcja.
    *** blad ***

  • 3. Data: 2006-11-08 19:18:44
    Od: a...@a...pl

    właśnie mniej wiecej do tego doszlam:D Ale dziekuję Ci bardzo bo w
    koncu dokladnie wiem o co chodzi. W takim razie pozostaje jedynie
    czekac az zadzwonia....
    jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
    ola

  • 4. Data: 2006-11-09 07:58:38
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    blad wrote:
> [...]
    > bedzie twoj login (inny nie przejdzie).
    > Jak odbierzesz z banku certyfikat to bedzie do niego dokladna

    Niezle to skomplikowane. Czyli jak sie bede chcial zalogowac bedac np. na
    wakacjach (laptop zostal w domu) to nic z tego ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2006-11-09 22:51:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    Mithos wrote:

    > Niezle to skomplikowane. Czyli jak sie bede chcial zalogowac bedac np. na
    > wakacjach (laptop zostal w domu) to nic z tego ?

    Mozesz zabrac na wakacje certyfikat i klucz, wiec nie ma problemu.
    Natomiast spojrz na to z innej strony - nikt bez Twojego certyfikatu nie
    zaloguje się na Twoje konto - nawet gdy pozna haslo.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2006-11-10 13:06:45
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Pete wrote:
    > Mozesz zabrac na wakacje certyfikat i klucz, wiec nie ma problemu.
    > Natomiast spojrz na to z innej strony - nikt bez Twojego certyfikatu
    > nie zaloguje się na Twoje konto - nawet gdy pozna haslo.

    Tym niemniej dla mnie jest to calkowicie niewygodne. Zupelnie starcza mi
    zabezpieczenia na poziomie tych z mBanku/Inteligo.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2006-11-10 19:53:22
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Pete"

    > Mozesz zabrac na wakacje certyfikat i klucz, wiec nie ma problemu.
    > Natomiast spojrz na to z innej strony - nikt bez Twojego certyfikatu
    > nie zaloguje się na Twoje konto - nawet gdy pozna haslo.

    nie zawsze było tak różowo, kilka lat temu w Tajlandi chciałem z
    kafejki internetowej wejść na bankowy, ale wtedy tak mieli jeszcze
    SSL-56 bitowy i wiecej banków odpadło w przedbiegach.

    Teraz to najlepiej mieć na pendrivie wersję portable firefoxa i
    thunderbirda i człoiwek jest w pewnym stopniu niezależny :-)
    *** blad ***

  • 8. Data: 2006-11-11 14:08:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    blad wrote:

    > Teraz to najlepiej mieć na pendrivie wersję portable firefoxa i
    > thunderbirda i człoiwek jest w pewnym stopniu niezależny :-)

    Zupelnie niezalezny jesli na tego pena wrzucisz jeszcze jakies ubuntu
    albo knoppixa :-)

    --
    Pete

  • 9. Data: 2006-11-11 14:11:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    Mithos wrote:

    > Tym niemniej dla mnie jest to calkowicie niewygodne. Zupelnie starcza mi
    > zabezpieczenia na poziomie tych z mBanku/Inteligo.

    no cóż, do czasu ;)

    --
    Pete