  • 11. Data: 2004-07-14 18:53:45
    Temat: Re: Zakladanie konta w Polsce
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    > w Multibanku chyba dałobysię jakby podał
    > swoje dane, swój paszport, ale adres Twój, co bank to obyczaj.

    W multi jest to mozliwe. nie trzeba miec karty stalego pobytu. Wystarczy
    oswiadczenie, ze zamierza sie na stale osiedlić. i trzeba miec chyba jakis adres
    do korespondencji w Polsce. Z tego co wiem - identycznie jest w mBanku.

  • 12. Data: 2004-07-14 19:19:12
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Zależy w jakim banku. Niektóre banki nie mają problemu z założeniem
    > konta na totalnego nierezydenta bez adresu w polsce, na pewno Nordea
    > Bank.

    Nordea ma taki ciekawy punkt w regulaminie, z którego
    wynika że kaskę na takie konto przyjmują ale z jej wypłatą
    to już nie jest tak prosto:

    "W przypadku gdy wpłata na rachunek stanowi dochód lub
    przychód nierezydenta, w odniesieniu do którego na podstawie
    odrębnych przepisów nierezydent podlega w Polsce obowiązkowi
    podatkowemu, dokonanie wypłaty wymaga okazania Bankowi
    dokumentu Urzędu Skarbowego, stwierdzającego wykonanie
    obowiązku podatkowego w stosunku do kwoty będącej przedmiotem
    wpłaty. "

    Nie mam pojęcia jak się w praktyce im udowadnia, że np.
    dana wpłata nie podlega w Polsce podatkowi i czy wystarczy
    tylko właściwy tytuł przelewu przychodzącego czy trzeba cos jeszcze.
    A może w ogóle nikt tego nie sprawdza i tak tylko napisali?

    Pix

  • 13. Data: 2004-07-14 19:56:52
    Od: Tomasz Kalinowski <k...@k...gliwice.pl>

    w Ślšskim można załóżyć konto nierezydentowi, pod warunkiem, że napisze on
    oświadczenie, że jest zameldowany pod takim a takim adresem w kraju z którego
    pochodzi, adres do korespondecji nie jest wymagany ( ale to zależy od odziału
    ;) )....oczywiście musi przedstawić jakiś dokument z tym zameldowaniem
    pracownikowi.

    Wiadomość napisana przez: Lech Dubrowski:

  • 14. Data: 2004-07-14 22:35:06
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniedzy w Polsce i USA. Zostalem przez niego poproszony o ustalenie czy

    Millenium - jak napisal Piotr - co prawda ostatnimi czasy bank raczej malo
    lubiany ;-D - ale przetestowane na nie rezydentach - nic nie pytaja w sumie,
    obsluba po angielsku (takze net chyba).
    Ja bym sie nie zdecydowal... ale... ;-)

    Belin

  • 15. Data: 2004-07-15 14:52:08
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Pomagam Polakowi z USA uruchomic akcje charytatywna wiazaca sie ze zbiorka
    > pieniedzy w Polsce i USA. Zostalem przez niego poproszony o ustalenie czy
    > moze zalozyc konto bankowe w Polsce?

    Nalezałoby zaczać od uruchomienia oddziału juz istniejącej organizacji, i po
    otrzymaniu od organu rejestrowego dokumentow można otwierac rachunek gdzie
    dusza zapragnie. Nawet jak ktos otworzy tki rachunek organizacji
    zarejestrowanej w USA, to bedzie kłopot ze swobodnym obracaniem środkami na
    nim zgromadzonymi

    Wojtek

  • 16. Data: 2004-07-15 15:51:44
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    Prowadze rozmowy z organizacja niepelnosprawnych w Warszawie, do ktorej
    naleze, bo cala rzecz dotyczy wozkow inwalidzkich ale obie strony sa bardzo
    nieufne.

    Ci ze Stanow nie chca zeby pieniadze zebrane przez nich w Polsce wyparowaly
    z konta tej organizacji wiec chca miec wlasne konto. Natomiast ta
    organizacja nie chce pakowac sie w nie jasne interesy.

    Leszek