  • 11. Data: 2010-03-02 15:25:27
    Temat: Re: Zakończenie współpracy PKO Banku Polskiego z bankiem NatWest
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> had the courage to write:

    > Dokladnie.
    >
    > Bank bez oddzialow (po co placic za marmury), za to interfejs www, w
    > ktorym mozna miec wglad do swojego konta w banku polskim, jego angielskiej
    > (czy z innego kraju) filii, z odpowiednimi numerami kont; mozliwosc
    > przelewow pomiedzy wlasnymi kontami i do bankow w danym kraju + karty
    > platnicze dla kazdego kraju.

    ZTCW, na działalność bankową w jakimkolwiek państwie (nawet w ramach UE)
    musi wyrazić zgodę nadzór finansowy danego państwa. A do otrzymania takiej
    licencji wymagane jest spełnienie niezliczonyc warunków. Brytole są słynni z
    takiej biurokracji.

    Chociaż - jeśli swego czasu taki wirtualny ivobank mógł uruchomić
    działalność na wyspach (z darmowymi przelewami), dlaczego by nie pko?

    k.

  • 12. Data: 2010-03-02 16:15:22
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 02.03.2010 16:25, kashmiri wrote:
> [...]
    >
    > Chociaż - jeśli swego czasu taki wirtualny ivobank mógł uruchomić
    > działalność na wyspach (z darmowymi przelewami), dlaczego by nie pko?

    W ramach Unii, jesli bank ma licencje w jednym kraju (np. w Polsce) to
    moze tez prowadzic dzialalnosc w innym kraju Unii.
    Nie mylic z zakladaniem banku w danym kraju.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2010-03-03 09:38:51
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > W ramach Unii, jesli bank ma licencje w jednym kraju (np. w Polsce) to
    > moze tez prowadzic dzialalnosc w innym kraju Unii.
    > Nie mylic z zakladaniem banku w danym kraju.

    Interesujące. W takim razie klienci irlandzkich banków spią spokojnie, bo
    100% ich depozytów jest objęte gwarancjami rządu, UK - tylko do 50 tyś
    funtów. Jesli otworzę konto w PKO BP w Londynie - to podpadam pod który
    limit?

  • 14. Data: 2010-03-03 15:19:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 03.03.2010 10:38, Hants wrote:
> [...]
    > bo 100% ich depozytów jest objęte gwarancjami rządu, UK - tylko do 50
    > tyś funtów. Jesli otworzę konto w PKO BP w Londynie - to podpadam pod

    Pod polski limit (zakladajac, ze nie maja angielskiej licencji).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 15. Data: 2010-03-06 09:28:44
    Od: Grzegorz Mazur <n...@n...com>

    On 2010-03-02 00:16, Krzysztof wrote:

    > "Grzegorz Mazur" <n...@n...com> wrote in message

    > W niczym nie jest ona gorsza od polskiej, sort code-6 znakow, konto-8
    > znakow.
    > Bedac na lokalnym rynku trzeba sie dostosowac. Podobnie robi u nas Polbank.

    Ależ ja nie twierdzę, że jest gorsza od polskiej :) Ja po prostu
    twierdzę, że im się to nie uda :) Chyba, że sporą kasę w informatykę
    zainwestują albo kupią jakiś SKOK w UK ;)))

    G.