  • 1. Data: 2011-01-12 10:51:08
    Temat: Zakup waluty - cinkciarz.pl
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Tak spoglądnąłem na szybko w archiwum i chyba nie było na grupie nic o
    tej stronie. Wygląda to bardzo ciekawie i jest realną alternatywą dla
    walutomatu. Z ciekawych rzeczy to np:

    "Od teraz przelewy złotówkowo - walutowe stają się jeszcze łatwiejsze.
    Dla państwa wygody uruchomiliśmy transakcyjną usługę crossingu, co
    oznacza że posiadając rachunki w dwóch różnych bankach możecie Państwo
    dokonywać operacji finansowych."

    <https://cinkciarz.pl/articles/view/26/4/nowa-funkcj
    onalnosc-w-portalu-
    cinkciarz-pl>

    Ktoś już może tego używał? Jakieś ciekawe spostrzeżenia?

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2011-01-12 11:07:08
    Temat: Re: Zakup waluty - cinkciarz.pl
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Wed, 12 Jan 2011 10:51:08 +0000, xbartx wrote:

    > Ktoś już może tego używał? Jakieś ciekawe spostrzeżenia?

    Jam używał, działa, nie robi scen.
    Przelew EUR na mBank bez prowizji, choć wykonany od nich z "dużego" BRE.
    Wykonałem dwie transakcje zakupu EUR na konto w mBank, jedną o godzinie
    09:25, drugą 10:39, obie pojawiły się w mBanku o godzinie 14:31. Wszystko
    tego samego dnia.

    Rzeczywisty kurs poznaje się dopiero przy próbie wykonania transakcji, i
    zależy on od kwoty transakcji.

    Pewnego dnia porobiłem testy, i dla sprzedaży EUR wyszła mi dla różnych
    kwot następująca tabelka:

    1 EUR: spot + 0.55%
    10 EUR: spot + 0.55%
    99 EUR: spot + 0.55%
    100 EUR: spot + 0.38%
    1000 EUR: spot + 0.35%
    10000 EUR: spot + 0.25%
    100000 EUR: spot + 0.20%
    1000000 EUR: spot + 0.20%

    Czyli poniżej 100 EUR stałe 0.55%, powyżej spada wraz ze wzrostem kwoty.

  • 3. Data: 2011-01-12 11:20:39
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 11:07:08 +0000, Miernik napisał(a):

> [...]
    > 100000 EUR: spot + 0.20%
    > 1000000 EUR: spot + 0.20%
    >
    > Czyli poniżej 100 EUR stałe 0.55%, powyżej spada wraz ze wzrostem kwoty.

    Ja się zalogowałem i tak na pierwszy rzut oka to nie widzę prócz login-
    hasło żadnej innej autoryzacji transakcji. Fakt, że tutaj wygląda to
    trochę inaczej niż na walutomat, bo po zatwierdzeniu transakcji robimy
    przelew i później go otrzymujemy. Coś mniej więcej jak w kantorze -
    podają nam kurs dajemy walutę i otrzymujemy to na co wymieniliśmy.
    Kwestia tylko, że jak przelewamy gdzieś do firmy i możemy mieć obawy czy
    on przeleje później do nas.
    No i cinkciarz obsługuje trochę inne banki niż walutomat ale zdecydowanie
    więcej.

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2011-01-12 11:41:54
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Wed, 12 Jan 2011 11:20:39 +0000, xbartx wrote:
    > Ja się zalogowałem i tak na pierwszy rzut oka to nie widzę prócz login-
    > hasło żadnej innej autoryzacji transakcji.

    Nie ma innej autoryzacji.

    > No i cinkciarz obsługuje trochę inne banki niż walutomat ale
    > zdecydowanie więcej.

    Przydałoby się gdyby jeszcze konta w Aliorze i w Nordei założyli.

    Ostatnio dodali konta w Raiffeisen - nie wiem po co to komu, oferta
    Raiffeisen walutowa taka sobie - tylko jedna wpłata na konto gotówkowa w
    miesiącu bez prowizji, wypłata gotówki w walucie w oddziale 4.99 PLN,
    Europrzelew 4.99 PLN, przelew walutowy inny 34.99 zł. Kart do kont
    walutowych brak.

    To Alior i Nordea mają dużo ciekawszą ofertę walutową:

    Alior - karty, wpłaty i wypłaty gotówki w oddziale bez prowizji, nawet
    przelew SWIFT jest tańszy: 30 PLN.

    Nordea - bezpłatne przelewy między bankami grupy Nordea krajów
    skandynawskich, wpłaty i wypłaty gotówki w oddziale bez prowizji. Przelew
    przychodzący walutowy 20 PLN - ale to chyba z innego banku tylko?
    SEPA przychodzące 10 PLN. Wychodzący walutowy 20 PLN.

  • 5. Data: 2011-01-12 11:58:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 11:41:54 +0000, Miernik napisał(a):

> [...]
    > miesiącu bez prowizji, wypłata gotówki w walucie w oddziale 4.99 PLN,
    > Europrzelew 4.99 PLN, przelew walutowy inny 34.99 zł. Kart do kont

    No fakt, że pod względem walut to oferta Raiffeisen jest taka sobie. Jest
    u nich jeszcze coś takiego jak r-dealer i może tam kursy wyglądają
    bardziej ciekawie, jednak zawsze zapłacimy te min. 4,99 pln dodatkowo,
    niestety. Rajfi może po prostu służyć do transakcji w pln jeżeli ktoś ma
    akurat tam konto.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2011-01-12 20:32:29
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 12 Jan 2011 11:41:54 +0000 (UTC), Miernik

> [...]
    >miesiącu bez prowizji, wypłata gotówki w walucie w oddziale 4.99 PLN,
    >Europrzelew 4.99 PLN, przelew walutowy inny 34.99 zł. Kart do kont

    kredyty hipoteczne?

    wg zestawien rafi ma np.w euro calkiem ciekawe kredyty hipo w np.
    euro - oczywiscie mowie tutaj o zestawieniach i nie chce reklamowac
    banku, bo zestawienia sobie a zycie sobie (neich kazdy sam ocenia i
    sam ponosi ew. ryzyka :)
    ale bazujac na tych zesatwiniach mozna zakaldac ze skoro reklamuja sie
    niskimi ratami to i troche ludkow ma w rafim kredyty hipo, to i
    mozliwosc splacania w eur sie im przyda?

    pozdarwiam,
    cyb

  • 7. Data: 2011-01-12 21:27:06
    Od: Bułgar <b...@g...com>

    Tydzień temu wypróbowałem walutomat - kupiłem 100 GBP. Skorzystałem z
    konta walutowego w Aliorze, zapłaciłem jakieś 1,8 grosza więcej od
    kursu średniego. Zastanawia mnie jedna rzecz. Nie zapłaciłem (albo
    jeszcze nie zapłaciłem) nic za przelew walutowy. Czy to oznacza, że
    przelew funtów jest darmowy z BRE do innych banków? Nie chce mi się w
    to wierzyć ale z drugiej strony cinkciarz musiałby dopłacić do mojej
    transakcji gdyby obowiązywały standardowe opłaty za taki przelew (bo
    ile można zarobić na sprzedaży 100 GBP?).

    Na stronie cinkciarza jest napisane:
    "Cinkciarz.pl pokrywa koszt przelewu walutowego do Klienta i nie
    pobiera za to prowizji ani opłaty (opcja SHA).
    Bank Klienta może naliczyć opłatę za przyjęcie przelewu walutowego
    według swojej taryfy prowizji i opłat.

    W przypadku przelewów USD realizowanych z BRE Bank S.A. do innych
    banków (nie dotyczy BRE Bank S.A., mBank, MultiBank, Bank Zachodni WBK
    S.A., Raiffeisen Bank S.A.) zostanie naliczona opłata przez J.P.
    Morgan (bank pośredniczący współpracujący z BRE Bank S.A.) w wysokości
    od 25$ do 50$."

    Numer rachunku nadawcy przelewu wskazuje, że zostało ono wykonane z
    BRE, przelew był typu SHA, doszedł dzień po złożeniu zamówienia na
    portalu.
    Wygląda na to, że cinkciarz może być atrakcyjny nawet dla osób
    niemających konta w żadnym z ww. banków.