  • 11. Data: 2008-08-11 07:18:54
    Temat: Re: Zakupy których nie zrobiłem a zapłaciłem
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 11 Sie, 01:26, Markus Sprungk <m...@g...com> wrote:

    > Nie

    Przedostatnia awaria Visa pokazuje, ze rachunki mBanku przyjmuja
    transakcje niewymagajace autoryzacji, powodujace przekroczenie debetu
    ustalonego dla danego konta.

  • 12. Data: 2008-08-11 08:11:25
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 10 Aug 2008 13:26:12 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):
    > Kredytowej? Pewnie większość. Na debetowej też nie ma problemu,
    > wystarczy mieć do konta linię kredytową, czy debetową z której nie zawsze
    > się korzysta. Na szczęście np. w mbanku są limity, ale niestety większość
    > banków ich nie ma.

    Ale te limity dotyczą wyłącznie autoryzacji, a jak pokazały ostatnie awarie
    - mBank nie uważa jej za obowiązkową :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 13. Data: 2008-08-11 08:24:24
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    Przedostatnia awaria Visa pokazuje, ze rachunki mBanku przyjmuja
    transakcje niewymagajace autoryzacji, powodujace przekroczenie debetu
    ustalonego dla danego konta.

    Myślę, że geneza tej awarii była inna. Autoryzacja była jedna. Później
    obciążenia przyszły zwielokrotnione.

    marrekz

  • 14. Data: 2008-08-11 15:12:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "krzysztofsf" 3...@x...goo
    glegroups.com

    : Przedostatnia awaria Visa pokazuje, ze rachunki mBanku przyjmuja
    : transakcje niewymagajace autoryzacji, powodujace przekroczenie debetu
    : ustalonego dla danego konta.

    Obawiam się, ;) że w takim wypadku (gdy zapłacono nie moimi
    pieniędzmi) bank by mnie nie obciążył. :) Powiedziałbym nawet,
    że bank niekoniecznie ;) obciążyłby mnie za prawdziwą transakcję,
    gdyby sam dopuścił się jakiegoś solidnego błędu a ja bym się stawiał. :)

    Ale tym bardziej obawiam ;) się tego, że takie transakcje są niezmiernie
    rzadkie. :) Jak już MarekZ zauważył, pierwsze obciążenie nie stworzyło
    debetu niedopuszczalnego, czyli ten przykład nie jest dobry.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2008-08-11 17:31:45
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    krzysztofsf napisał(a):

    > Przedostatnia awaria Visa pokazuje, ze rachunki mBanku przyjmuja
    > transakcje niewymagajace autoryzacji, powodujace przekroczenie debetu
    > ustalonego dla danego konta.

    Jak sam słusznie zauważyłeś to była awaria :>

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 16. Data: 2008-08-11 20:16:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Markus Sprungk <m...@g...com> writes:

    > Jak sam słusznie zauważyłeś to była awaria :>

    To bez znaczenia, bez awarii tez by tak bylo przeciez. To nie byla
    awaria mBanku, nie?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2008-08-11 20:38:48
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To bez znaczenia, bez awarii tez by tak bylo przeciez.

    Skąd ta pewność? Słyszałeś o takim przypadku?

    > To nie byla
    > awaria mBanku, nie?

    No nie. To była awaria Visy, która obsługuje transakcje bankowe a nie
    Mbanku

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 18. Data: 2008-08-12 10:22:03
    Od: Otez <r...@p...o2.wytnij.pl>

    Mam jeszcze takie pytanie: gdzie można się dowiedzieć/znaleźć informację
    o wycieku danych o kartach Visa? Od znajomej z BZ WBK żona słyszała, że
    nastąpił wyciek danych gdzieś za granicą i poblokowali już karty - w jej
    oddziale około 600. Czy można gdzieś uzyskać taką informację, bo raczej
    nikt się takimi informacjami nie chwali?

    Pozdrawiam
    O.

  • 19. Data: 2008-08-12 10:37:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > No nie. To była awaria Visy, która obsługuje transakcje bankowe a nie
    > Mbanku

    Co to w ogole jest "awaria Visy"? VISA to organizacja (pomijajac
    firme). Ale niewazne.

    Jesli w przypadku bledu poza mBankiem mozna obciazyc karty bez
    autoryzacji, to chyba swiadczy o tym, ze mozna obciazyc karty bez
    autoryzacji? Logike matematyczna mialem dawno ale podstawy raczej
    pamietam :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2008-08-12 10:55:17
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > autoryzacji, to chyba swiadczy o tym, ze mozna obciazyc karty bez
    > autoryzacji? Logike matematyczna mialem dawno ale podstawy raczej

    Czy ja czegoś nie jarzę, czy wy o czymś dziwnym gadacie?

    Przecież tu nie było wielokrotnych obciążeń karty. To samo obciążenie
    zostało przesłane kilka razy i rachunek powiązany z kartą został w związku z
    tym kilkakrotnie obciążony tą samą transakcją. Efekt w rodzaju dwukrotnego
    zaksięgowania tego samego, "bo klawisz enter źle odbija i zatwierdziło się
    dwa razy".

    To chyba jednak nie to samo co obciążenie karty bez autoryzacji, całkiem
    inny mechanizm.

    marekz