  • 11. Data: 2004-04-20 18:35:56
    Temat: Re: Zakupy na kartę kredytową ponad wielkość limitu
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c63mks$6mn$...@a...news.tpi.pl,
    krab <_...@k...pl>:

    > tak - narazanie siebie na jakis tam stres i ewentualny klopot
    > zwiazany z odejsciem od kasy z kwasna mina - nazywam kombinowaniem do
    > kwadratu czlowiek ma gotowke (nie wazne w jakiej formie), zamiast
    > wprost ja wziac ze soba wplaca ja na konto karty kredytowej, tylko po
    > to by w calosci zaplacic jedną ? karta

    1. Jesli ma gotowke, to zgadzam sie z Toba - ja zrozumialem, ze ma srodki na
    koncie. Czesto latwiej i bezpieczniej jest zrobic przelew z domu niz
    pobierac gotowke. Oczywiscie jesli ma inna karte do tamtego konta, to moze
    zaplacic dwiema kartami, choc patrz pkt. 2.

    2. Zakup "laczony" KK + gotówka tez sie moze wiazac ze stresem - nie kazdy
    sprzedawca to zaakceptuje i nie kazdy wie, ze w ogole tak mozna - jesli juz
    mowimy o praktyce.

    3. Moze to jest zakup zdalny i KK jest jedyna wypukla?

    > - to tez nazywam kombinowaniem
    > przelew na konto karty trwa - księgowanie wpłaty na karcie trwa - więc
    > powyższe jest dla mnie podwójnym kombinowaniem - bo połaczonym z
    > ryzykiem, ze akurat tym razem nie będzie to trwało standardowy 1
    > dzień

    Chyba ze przelew wewnetrzny? Ale nie wiem, jak szybko one chodza w BZWBK,
    juz tam nie mam konta :)

    --
    Robert

  • 12. Data: 2004-04-20 19:14:26
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Robert:
> [...]
    kazdy
    > sprzedawca to zaakceptuje i nie kazdy wie, ze w ogole tak mozna - jesli

    ja tylko dopowiem:
    przy zakupie z "łączoną" (KK + gotówka) płatnością dochodzi problem
    faktury, gdzie jest jedna tylko możliwość określenia (wyboru) formy
    płatności. więc przy kombinowanym (łączonym) płaceniu muszą być dwie
    faktury... pierwsza na kwotę XX z formą "gotówka", druga na kwotę YY i
    formą "karta kredytowa". chyba, że można inaczej, ale nie słyszałem....

    zbyszko janke

  • 13. Data: 2004-04-20 19:25:34
    Od: LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>

    2004-04-20 21:14, janke wrote:
    > przy kombinowanym (łączonym) płaceniu muszą być dwie
    > faktury... pierwsza na kwotę XX z formą "gotówka", druga na kwotę YY i
    > formą "karta kredytowa". chyba, że można inaczej, ale nie słyszałem....

    Parę dni temu - spory zakup 'kombinowany', jedna faktura - "gotówka".
    --
    luzyta

  • 14. Data: 2004-04-20 19:43:39
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > Parę dni temu - spory zakup 'kombinowany', jedna faktura - "gotówka".
    > --
    > luzyta

    spory czy mały - wynika z tego, że można.
    mnie raz wystawiano dwie faktury. a pomyślałem, że może to być kłopotem
    przy rozliczeniu zakupów np. u pracodawcy - za ten sam towar czy usługę
    dwie faktury, mimo, że suma kwot = kwota za towar/usługę...

    ale wynika z tego, co piszesz, że jednak można
    zbyszko

  • 15. Data: 2004-04-20 20:27:08
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c63tbj$tc7$...@t...icpnet.pl,
    LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>:

    > Parę dni temu - spory zakup 'kombinowany', jedna faktura - "gotówka".

    Moze to byl sklep, ktory na zakup karta tez wystawia fakture "gotowka". To
    chyba dosc typowe.

    --
    Robert

  • 16. Data: 2004-04-20 20:37:09
    Od: LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>

    2004-04-20 22:27, RobertSA wrote:

    > Moze to byl sklep, ktory na zakup karta tez wystawia fakture "gotowka".

    Ty wiesz, że nie wiem? Średnio raz w życiu robię w tym sklepie zakup.
    Jutro wszakże zadzwonię (w przeciwnieństwie do Ciebie bardzo to
    lubię.... mogłabym nawet za Ciebie/Was dzwonić ;-))), zapytam.
    --
    luzyta

  • 17. Data: 2004-04-21 06:04:44
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

> [...]
    > faktury... pierwsza na kwotę XX z formą "gotówka", druga na kwotę YY i
    > formą "karta kredytowa". chyba, że można inaczej, ale nie słyszałem....

    Forma płatności wyrażona na fakturze nie ma nic wspólnego z rzeczywistą
    tranakcją/fakturą. Nazwa formy płatności jest czysto informacyjna i może być
    potwierdzeniem udzielonego kredytu (np. przelew 14 dni). Mimo tego, że
    dostałeś 14 dni na kredyt możesz się za 5 min. rozmyślić i wyciągnąć
    gotówkę/kartę. Na wpłatę otrzymujesz potwierdzenie np. KP. Oczywiście tak
    jak mówiosz w takich przypadkach można się natknąć na syndrom "nie mogę bo
    system nie pozwala ..."

    Przy tej okazji warto zwrócić uwagę, na częsty błąd przy wystawianiu faktur
    i płatności. Firma wystawia fakturę, klient płaci, podpisuje fakturę. Na
    fakturze formułka: forma płatności GOTÓWKA. Klient prosi o dowód wpłaty - na
    to firma "no przecież napisane jest,,,,,"
    Nic nie jest napisane. POwinno być "płatność otrzymano gotówką" lub do
    faktury dodatne KP. W przeciwnym razie firma może zawsze przyjść i żądać
    zapłaty bo ustalono gotówkę, a nie wpłyneła ...

    MOnti

  • 18. Data: 2004-04-21 06:12:17
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

    .
    > Mam na niej limit kredytowy w wysokości 2000zł a chciałbym zrobić zakupy
    > za kwotę 3000zł czy mogę przelać na kartę brakujący 1000zł i spokojnie
    > iść do sklepu?

    Oczywiście że możesz. Na tej samej zasadzie możesz codziennie robić zakupy
    na 2000 tys, spłacać od razu zadłużenie i następnego dnia znów kupować.
    Tak ja ktoś zauważył ograniczeniem jest dzienny limi tranzakcji. Jeśli
    wynosi np. 2000 to zakupy musisz rozłożyc na co najmniej 2 dni.

    MN

  • 19. Data: 2004-04-21 10:24:18
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "LUZYTA" <l...@n...cieplekapcie.net> napisał:
    > Parę dni temu - spory zakup 'kombinowany', jedna faktura - "gotówka".

    A tak swoją drogą jakie mieliście najwieksze zakupy kartą ?
    Wszyscy sie podniecaja ze moga/nie moga zaplacic za gazete ;) a jak jest z
    dużymi kwotami rzędu 10-15k ? :)

  • 20. Data: 2004-04-21 13:01:54
    Od: "basti" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A tak swoją drogą jakie mieliście najwieksze zakupy kartą ?
    > Wszyscy sie podniecaja ze moga/nie moga zaplacic za gazete ;) a jak jest z
    > dużymi kwotami rzędu 10-15k ? :)

    przy takiej kwocie czeka cie najprawdopodobniej maly wywiad przez telefon z
    centrum autoryzacyjnym/twoim bankiem albo ewentualny blok karyt do czasy
    potwierdzenia transakcji z toba przez bank