  • 21. Data: 2017-08-02 21:45:54
    Temat: Re: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-02 o 21:38, J.F. pisze:

    > Nie, w zamysle przedpiszcy to dotyczy tylko ROR.

    W sensie że bank będzie pełnił rolę przechowawcy pieniędzy. Taka usługa
    jest co do zasady świadczona - można przecież wynająć sobie skrytkę bankową.

    > Lokaty oszczednosciowe (inwestycyjne ?) bank moze przeznaczyc na
    > kredyty, ale maja byc objete ryzykiem i niegwarantowane.

    A czemu tak?

    > I to nie jest takie glupie, bo osoby prywatne sa dzis zabezpieczone
    > przez BFG, ale co maja zrobic firmy, ktorym bank moze w kazdej chwili
    > powiedziec "sorry, nie mamy panstwa pieniedzy i co pan nam zrobi " ... a
    > tu ludzie czekaja na wyplaty, kontrahenci na zaplaty, urzedy na podatki ...

    Firmy są chronione tak samo.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2017-08-02 21:46:04
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 19:21, Liwiusz pisze:
    > Nie zmienia to faktu, że bank udzieli tylko tylu kredytów, ile ma
    > środków od klientów.

    Sprytne tłumaczenie. Literalnie tak ale przecież mamy trochę szarych
    komórek i potrafimy dostrzec jak to działa i do czego prowadzi.
    Miej trochę szacunku do dyskutantów i nie traktuj ich jak debili
    ubezwłasnowolnionych przez banki.

  • 23. Data: 2017-08-02 22:09:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-02 o 21:46, z pisze:

    > Sprytne tłumaczenie. Literalnie tak ale przecież mamy trochę szarych
    > komórek i potrafimy dostrzec jak to działa i do czego prowadzi.

    Ale co i do czego prowadzi? Przecież to nie są jakieś czary mary, tylko
    normalny efekt tego, że "pożycza się pożyczone", a to, że mogą tak tylko
    banki wynika wyłącznie z tego, że zastosowano sztuczne ograniczenie
    "pożyczać pożyczone pieniądze mogą tylko banki".

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2017-08-02 22:27:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W sensie że bank będzie pełnił rolę przechowawcy pieniędzy. Taka
    >usługa jest co do zasady świadczona - można przecież wynająć sobie
    >skrytkę bankową.

    A czemu nie na koncie/rachunku ?

    >A czemu tak?

    A to nie mnie sie pytaj.
    O ile zrozumialem - w imie dobrej gospodarki.

    >Firmy są chronione tak samo.

    Tylko dla firmy limit 100 tys euro, to moze byc nieznaczacy drobiazg.

    W kazdym badz razie widze sens uslugi przechowywania pieniedzy, w
    ktorej sa one naprawde przechowywane, a nie lokowane w ryzykowne
    interesy.

    J.

  • 25. Data: 2017-08-02 22:30:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 2017-08-02 o 17:59, J.F. pisze:

    >Dokładnie.

    >Widzę że szuka się tu usprawiedliwienia dla działania które jest
    >tylko kombinatorstwem i przywłaszczeniem sobie przez banki
    >dodatkowych funkcji do których nie były stworzone. A teraz lamenty że
    >jakby tych funkcji nie było to by się wszystko spie...o.

    Ale to Ty nagle odmawiasz bankom funkcji, ktore one wykonuja od
    kilkuset lat ... a moze od tysiecy :-)

    >Tymczasem pomija się destrukcyjny wpływ takiego działania na
    >gospodarkę, społeczeństwo, naród...
    >Lepiej nie odstawiać nałogu bo to będzie bolało. Lepiej trwać w tym
    >haju. :-)

    I bedzie kilka Amber Gold rocznie.
    Tymczasem nawet te upadajace banki, to IMO spora czesc kapitalow maja
    do odzyskania.
    Im lepszy nadzor, tym wiecej :-)

    J.

  • 26. Data: 2017-08-02 23:10:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 22:30, J.F. pisze:
    > Ale to Ty nagle odmawiasz bankom funkcji, ktore one wykonuja od kilkuset
    > lat ... a moze od tysiecy :-)

    I jak widać w dzisiejszych czasach wystarczy:-)

    > Im lepszy nadzor, tym wiecej :-)

    Nadzór jest tak skompromitowany i skorumpowany że aż zęby bolą.

  • 27. Data: 2017-08-03 07:13:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-02 o 22:27, J.F. pisze:

    > A czemu nie na koncie/rachunku ?

    Bo konto/rachunek to tylko "graficzne" przedstawienie tego, co klient
    ma. Skoro bank nie może obracać pieniędzmi, tylko musi je trzymać w
    skarbcu, to niczym się taka usługa nie będzie różnić od skrytki.

    > A to nie mnie sie pytaj.

    Skoro postulujesz, to pytam.

    > O ile zrozumialem - w imie dobrej gospodarki.

    W dobrej gospodarce nie istnieją ubezpieczenia?

    > Tylko dla firmy limit 100 tys euro, to moze byc nieznaczacy drobiazg.

    Dla osoby fizycznej taki limit też może być nieznaczącym drobiazgiem. Z
    drugiej strony dla wielu firm to mnóstwo pieniędzy. Niepotrzebne
    generalizowanie.

    > W kazdym badz razie widze sens uslugi przechowywania pieniedzy, w ktorej
    > sa one naprawde przechowywane, a nie lokowane w ryzykowne interesy.

    Usługa taka obecnie istnieje. Jakoś nie ma tłumu chętnych.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2017-08-03 12:27:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Bo konto/rachunek to tylko "graficzne" przedstawienie tego, co klient
    >ma. Skoro bank nie może obracać pieniędzmi, tylko musi je trzymać w
    >skarbcu, to niczym się taka usługa nie będzie różnić od skrytki.

    W zasadzie masz racje, ale glupio to bedze wygladalo, jak przydzie
    przelew, a ja pognam do banku wyplacic gotowke i przestawic do
    skrytki.
    Szczegolnie, ze przyszedl przelew elektroniczny, i bank ma te
    pieniadze na koncie w NBP.

    A jak zaspie pol godzinki i mi bank zdaza zbankrutowac ?

    >Skoro postulujesz, to pytam.

    To nie ja, to kto inny postuluje.

    >W dobrej gospodarce nie istnieją ubezpieczenia?

    Ubezpieczenia jak rozumiem sa jak najbardziej dopuszczalne ... ale
    dobrowolne

    >Dla osoby fizycznej taki limit też może być nieznaczącym drobiazgiem.
    >Z drugiej strony dla wielu firm to mnóstwo pieniędzy. Niepotrzebne
    >generalizowanie.

    Dla wielu mnostwo pieniedzy, a inne zatrudniaja np 100 osob i
    potrzebuja tyle na wyplate.
    I co - maja sobie odkladac do skrytki/sejfu, bo nie wiadomo, kiedy
    bank padnie ?
    A jak padnie, to zaplacic ludziom, ZUS czy podatek, bo na wszystko nie
    starczy :-)

    >Usługa taka obecnie istnieje. Jakoś nie ma tłumu chętnych.

    Mowisz o skrytkach ? Nie o to chodzi ... ale ponoc zajete.

    J.

  • 29. Data: 2017-08-03 15:28:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wszystko przez to, że naród przestał chlać.
    Kiedyś co zarobił, to przepił u Zyda, a Pan z tego miał swój procent, z którego mół
    swój własny dług u tegoż Zyda spłacać.
    No to teraz Zyd zamiast karczmy bank prowadzi i wychodzi na to samo.
    Lub lepiej.
    Postęp znaczy.

    -----
    > Przecież mamy XXI wiek a posługujemy tak staroświeckimi przestarzałymi instytucjami
    pośredniczącymi które nas _okradają_.

  • 30. Data: 2017-08-03 17:01:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-07-31, z <...@...pl> wrote:

    > To tylko jeden ze scenariuszy. Innym może być bitcoin.

    Powodzenia z bitcoinem, przy jego rozpiętości cenowej. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com