  • 61. Data: 2017-08-18 20:32:43
    Temat: Re: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Sęk w tym że to krążenie pieniądza zaczyna być patologiczne i prowadzi
    > do porzucania przez firmy/instytucje/inwestorów roli produkcyjnej na
    > rzecz czystej spekulacji. Po co się męczyć i budować fabryki jak z za
    > komputera można klikając zarobić więcej.

    To nie jest zamiast, to jest obok. Pewna liczba ludzi doszło do wniosku,
    że zamiast budować kolejnego amber golda, można zarobić na wirtualnej
    walucie itp. Teoria jest stara, tylko ew. implementacja nowsza i może
    bardziej efektywna (a także bezpieczniejsza).

    > Do tego dochodzi wszechogarniający DŁUG. który jest już zagrożeniem
    > dla państw na poziomie wojny konwencjonalnej.

    Dług państwowy, jak rozumiem.

    > Do tego dochodzi jeszcze optymalizacja podatkowa której skala osiąga
    > równowartość deficytów państwowych.

    Czy tak jest, to nie wiem. Być może w wielkich firmach (np. takich
    związanych z państwem). Skąd masz dane?

    > Gdyby w takiej UE wszyscy płacili normalnie należne podatki to państwa
    > nie miałyby deficytów i nie potrzebowałyby pożyczać.

    Większość państw UE wcale nie potrzebuje pożyczać. One chcą to robić.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 62. Data: 2017-08-18 23:52:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 20:32, Krzysztof Halasa pisze:
    > To nie jest zamiast, to jest obok.

    NIE to nie jest obok to jest realna zmiana w zachowaniu przedsiębiorców.
    Doczytaj, posłuchaj opozycyjnego radia tok fm. Zrób coś ze swoją wiedzą :-)

    > Dług państwowy, jak rozumiem.

    Czy on jest mniej niebezpieczny niż ten prywatny?

    > Czy tak jest, to nie wiem. Być może w wielkich firmach (np. takich
    > związanych z państwem). Skąd masz dane?

    Tok fm i najlepszy specjalista brukselski, Polak - doczytaj/posłuchaj
    "Świat się chwieje" w tok fm
    Nie nie jakieś propisowskie propagandowe g...o które można wyśmiać :-)

    > Większość państw UE wcale nie potrzebuje pożyczać. One chcą to robić.

    Chwalisz czy ganisz?

  • 63. Data: 2017-08-19 20:45:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Tok fm i najlepszy specjalista brukselski, Polak - doczytaj/posłuchaj
    > "Świat się chwieje" w tok fm
    > Nie nie jakieś propisowskie propagandowe g...o które można wyśmiać :-)

    Zakładam że to miał być jakiś rodzaj żartu.

    > Chwalisz czy ganisz?

    Stwierdzam fakt, ocenić każdy może sobie sam.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 64. Data: 2017-08-19 22:39:28
    Od: z <...@...pl>

    > Zakładam że to miał być jakiś rodzaj żartu.

    Bo widzisz żyjesz w nieświadomości (jak wielu). Tu nie ma żadnego żartu.

    http://audycje.tokfm.pl/audycja/Swiat-sie-chwieje/19
    2

    "Nie byłoby deficytu budżetowego, gdyby firmy nie stosowały oszustw i
    tricków podatkowych" mówi prof. Dominik Gajewski

  • 65. Data: 2017-08-20 23:20:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > "Nie byłoby deficytu budżetowego, gdyby firmy nie stosowały oszustw i
    > tricków podatkowych" mówi prof. Dominik Gajewski

    Na tej zasadzie mógłbym napisać, że nie byłoby bankrutów, gdyby
    pracodawcy godziwie płacili. Ale to g* prawda - problem praktycznie
    wszystkich bankrutów (wliczając państwa) nie leży w wielkości
    przychodów, tylko w wielkości wydatków.

    Nie trzeba zresztą być profesorem, by zaobserwować jak szybko bankrut
    potrafi przejeść nadwyżkę, która mu się od czasu do czasu trafi.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2017-08-21 14:32:47
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    >
    > Nie trzeba zresztą być profesorem, by zaobserwować jak szybko bankrut
    > potrafi przejeść nadwyżkę, która mu się od czasu do czasu trafi.

    Traktujesz problem powierzchownie i zerojedynkowo a chodzi o ZŁĄ
    tendencję która nie ma nic wspólnego z założeniami UE.
    ZŁĄ do tego stopnia że prowadzi do zagrożenia dla państwa na poziomie
    wojny konwencjonalnej.
    TAK to już jest taka skala wartości.
    A UE nie może i nie chce niż w kierunku przeciwdziałania temu zrobić.
    Posłuchaj dokładnie brukselskiego specjalisty a nie pisowskiej
    szczekaczki :-)

  • 67. Data: 2017-08-21 19:34:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Traktujesz problem powierzchownie i zerojedynkowo a chodzi o ZŁĄ
    > tendencję która nie ma nic wspólnego z założeniami UE.

    Nic nie pisałem o żadnych "założeniach UE".

> [...]
    > A UE nie może i nie chce niż w kierunku przeciwdziałania temu zrobić.
    > Posłuchaj dokładnie brukselskiego specjalisty a nie pisowskiej

    Wolę sam obserwować, materiału jest pod dostatkiem.
    Owszem, nie wątpię, że są firmy, które unikają podatków :-)
    Ale to jest margines w porównaniu do marnotrawstwa państwowego
    (i nawet ten margines dotyczy pewnie głównie firm blisko związanych
    z państwem oraz molochów (co często na jedno wychodzi)).

    Natomiast recepta na to, o czym wydajesz się pisać, jest prosta -
    jednakowe podatki w całej unii. I może jeszcze rozdzielane według
    np. liczby ludności. Do tego stała stawka VAT bez żadnych cudów
    ustawowych. Ale nie jestem pewien, czy takie rozwiązania znalazłyby
    uznanie wśród rządów.
    Mało? To jeszcze likwidacja obowiązkowych emerytur (i składek),
    a renty oraz opieka zdrowotna (i np. prawa nabyte) finansowane
    z podatków.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 68. Data: 2017-08-22 08:50:43
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > Mało? To jeszcze likwidacja obowiązkowych emerytur (i składek),
    > a renty oraz opieka zdrowotna (i np. prawa nabyte) finansowane

    Czyli zauważasz że obecne zasady panujące w UE do niczego dobrego nie
    prowadzą?
    I zapomniałeś o jednej kwestii. Jak ma być jednakowo to jednakowe płace.

    Inaczej taka UE nie jest do niczego potrzebna bo tylko prowadzi do
    uśpienia i rozwoju patologii i korupcji.

  • 69. Data: 2017-08-22 19:56:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Czyli zauważasz że obecne zasady panujące w UE do niczego dobrego nie
    > prowadzą?

    Nie zauważam. Które zasady, precyzyjnie. Są dobre zasady i są złe.

    > I zapomniałeś o jednej kwestii. Jak ma być jednakowo to jednakowe płace.

    Nie pisałem że ma być jednakowo. Jednakowe stawki podatków to nie są
    jednakowe podatki.
    Jednakowe płace są absurdem, jaki cel miałbym w proponowaniu absurdu?
    Płace to nie jest sprawa państwa, ani UE, to sprawa między prywatnymi
    (zwykle) podmiotami.

    Aczkolwiek jednakowe zasady (stawki itd) podatkowe powinny sprzyjać
    wyrównywaniu płac. Podobnie otwarte granice, wspólna waluta itd. To
    chyba oczywiste? Taki proces zachodzi od dłuższego czasu, przynajmniej
    ja go widzę wyraźnie w portfelu.

    > Inaczej taka UE nie jest do niczego potrzebna bo tylko prowadzi do
    > uśpienia i rozwoju patologii i korupcji.

    UE jest potrzebna do tego, byśmy zamiast niej nie mieli wielu całkowicie
    niezależnych, przypuszczalnie wrogich sobie państw.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 70. Data: 2017-08-22 21:02:47
    Od: z <...@...pl>

    > UE jest potrzebna do tego, byśmy zamiast niej nie mieli wielu całkowicie
    > niezależnych, przypuszczalnie wrogich sobie państw.

    W teorii masz całkowitą rację. W teorii to UE tak powinna działać ale
    NIE DZIAŁA. Korporacje lobbują, państwa się podgryzają na każdym polu
    czy podatkowym czy politycznym czy gospodarczym.
    Optymalizacja podatkowa kwitnie a nierówności rosną zamiast maleć.
    Nie jest dobrze bo te biurwy brukselskie są tak leniwe i skorumpowane że
    nawet ruszyć palcem im się nie chce gdy łamane są umowy i traktaty
    podpisane na papierze.
    Z nudów za to czepiają się wyimaginowanego łamania demokracji nie mając
    do tego podstaw i umocowań prawnych/traktatowych.
    Jednym słowem DZIADOWSTWO!