-
1. Data: 2005-05-31 18:49:35
Temat: "Zamrożenie" rachunku w Citi
Od: "Krzysio" <k...@p...onet.pl>
Wysłałem maila do CitiBanku w momencie, gdy nie mogłem założyć (poprzez
Internet) lokaty.
W odpowiedzi odczytałem, że:
[...] ze względu na długi okres braku operacji na koncie zostało ono "zamrożone"
Pozostawiono możliwość wpłaty...
Na pytanie, na jakiej podstawie wykonano takie działanie (bez powiadomienia!) -
nie uzyskałem odpowiedzi.
Zastanawiam się, co zrobic z tym pasztetem... Warto?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2005-05-31 18:58:46
Temat: Re: "Zamrożenie" rachunku w Citi
Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
Krzysio wrote:
> Na pytanie, na jakiej podstawie wykonano takie działanie (bez
> powiadomienia!) - nie uzyskałem odpowiedzi.
> Zastanawiam się, co zrobic z tym pasztetem... Warto?
A jakies operacje tam wykonywales? Bo jesli nie to odpowiedzi szukaj w
regulaminie.
--
Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRnews.pl
Banki, karty, konta oraz public relations.
Zadbaj o swoje pieniądze!
-
3. Data: 2005-05-31 19:03:04
Temat: Re: "Zamrożenie" rachunku w Citi
Od: k...@p...onet.pl
> Krzysio wrote:
> > Na pytanie, na jakiej podstawie wykonano takie działanie (bez
> > powiadomienia!) - nie uzyskałem odpowiedzi.
> > Zastanawiam się, co zrobic z tym pasztetem... Warto?
>
> A jakies operacje tam wykonywales? Bo jesli nie to odpowiedzi szukaj w
> regulaminie.
>
> --
> Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRnews.pl
1. Na koncie była przez "długi czas" stał kwota. Operacji nie wykonywałem.
2. Ostatnio na konto wpłynęła zaknięta (bez odnowienia) lokata.
3. CitiPhone na pytanie o podstawę formalną przyznał (po poszukiwaniach), że nie
znalazł takiego punktu.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2005-05-31 19:38:57
Temat: Re: "Zamrożenie" rachunku w Citi
Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
Użytkownik wrote:
>> Krzysio wrote:
> 3. CitiPhone na pytanie o podstawę formalną przyznał (po
> poszukiwaniach), że nie znalazł takiego punktu.
Za Rzepa:
"Zgodnie z przepisami polskiego prawa bankowego, rachunek klienta jest
zamykany, jeżeli w ciągu 5 lat nie dokonano na nim żadnych obrotów poza
okresowym dopisywaniem odsetek, a stan środków nie przekracza kwoty
minimalnej ustalonej w umowie. W niektórych bankach, np. w BPH czy ING BSK,
wystarczy, że przez sześć miesięcy nie ma obrotów na rachunku i bank może go
zamknąć. BOŚ z taką decyzją czeka przez rok, Bank Zachodni WBK trzy
miesiące, a Raiffeisen tylko miesiąc.
W praktyce, jak przyznają bankowcy, rachunek istnieje tak długo, dopóki
starcza środków na pokrywanie comiesięcznych opłat za jego prowadzenie. -
Często dochodzi do sytuacji, że bank chce zamknąć konto, ale nie może tego
zrobić, gdyż nie jest w stanie skontaktować się z klientem. Nie może
przecież wypowiedzieć umowy jednostronnie - twierdzi Andrzej Klesyk.
Pobieranie opłat za prowadzenie konta powoduje, że w jakimś momencie zaczyna
brakować pieniędzy i powstaje debet. - W niektórych bankach na świecie
praktykowane jest tzw. usypianie kont, jeśli np. w ciągu 3 miesięcy nie było
żadnych ruchów na rachunku. W takiej sytuacji bank nie pobiera opłat za
prowadzenie rachunku, natomiast klient, gdy zdecyduje o jego reaktywowaniu,
musi za to zapłacić - mówi Andrzej Klesyk. Jego zdaniem żaden bank w Polsce
tego nie praktykuje."
--
Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRnews.pl
Banki, karty, konta oraz public relations.
Zadbaj o swoje pieniądze!
-
5. Data: 2005-05-31 20:11:30
Temat: Re: "Zamrożenie" rachunku w Citi
Od: k...@p...onet.pl
Michale, dziękuję - i komentuję doniesienie prasowe w kontekście przypadku.
> "Zgodnie z przepisami polskiego prawa bankowego, rachunek klienta jest
> zamykany, jeżeli w ciągu 5 lat nie dokonano na nim żadnych obrotów poza
> okresowym dopisywaniem odsetek, a stan środków nie przekracza kwoty
> minimalnej ustalonej w umowie.
Nie dotyczy.
> W niektórych bankach, np. w BPH czy ING BSK,
> wystarczy, że przez sześć miesięcy nie ma obrotów na rachunku i bank może go
> zamknąć. BOŚ z taką decyzją czeka przez rok, Bank Zachodni WBK trzy
> miesiące, a Raiffeisen tylko miesiąc.
Poza zakresem rozważań, to inny Bank :-)
Ponadto - patrz tez uwagi końcowe
> W praktyce, jak przyznają bankowcy, rachunek istnieje tak długo, dopóki
> starcza środków na pokrywanie comiesięcznych opłat za jego prowadzenie.
Zdecydowanie nie dotyczy.
> W niektórych bankach na świecie
> praktykowane jest tzw. usypianie kont, jeśli np. w ciągu 3 miesięcy nie było
> żadnych ruchów na rachunku.
Tu może właśnie może mamy coś PODOBNEGO, jednak:
- nie wynika z regulaminu (przejrzałem raz jeszcze, ale nie znalazłem)
- nie zostało zakomunikowane ("postawienie pod ścianą")
- nie żądano opłat za reaktywację
Mam wciąż (utrwalające się) wrażenie, że postąpiono nieformalnie - i nie fair...
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2005-05-31 20:46:15
Temat: Re: "Zamrożenie" rachunku w Citi
Od: "bulba" <s...@m...com>
> Za Rzepa:
> "Zgodnie z przepisami polskiego prawa bankowego, rachunek klienta jest
> zamykany, jeżeli w ciągu 5 lat nie dokonano na nim żadnych obrotów poza
> okresowym dopisywaniem odsetek, a stan środków nie przekracza kwoty
> minimalnej ustalonej w umowie. W niektórych bankach, np. w BPH czy ING
> BSK, wystarczy, że przez sześć miesięcy nie ma obrotów na rachunku i bank
> może go zamknąć. BOŚ z taką decyzją czeka przez rok, Bank Zachodni WBK
> trzy miesiące, a Raiffeisen tylko miesiąc.
no to moze ten kto madry wskazalby, gdzie tak stoi w pawie bankowym...
najpierw pisze o 5 latach, a potem, ze to w zasadzie zalezy od uznania
banku.
> W praktyce, jak przyznają bankowcy, rachunek istnieje tak długo, dopóki
> starcza środków na pokrywanie comiesięcznych opłat za jego prowadzenie. -
> Często dochodzi do sytuacji, że bank chce zamknąć konto, ale nie może tego
> zrobić, gdyż nie jest w stanie skontaktować się z klientem. Nie może
> przecież wypowiedzieć umowy jednostronnie - twierdzi Andrzej Klesyk.
bank moze wypowiedziec umowe i to jak najbardziej jednostronnie, bo
wypowiedzenie jest wlasnie jednostronnym oswiadczeniem woli. moze to zrobic
tylko w szczegolnych przypadkach. moim zdaniem jezeli w regulaminie jest
odpowiedni zapis, to 'nieuzywanie' konta przez okreslony okres czasu jest
jak najbardziej podstawa wypowiedzenia umowy. w koncu konsument godzil sie z
regulaminem w trakcie zawierania umowy.
pozdrawiam,
bulba
-
7. Data: 2005-06-01 09:43:46
Temat: Re: "Zamrozenie" rachunku w Citi
Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
On 5/31/2005 9:38 PM, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
(...)
> Pobieranie opłat za prowadzenie konta powoduje, że w jakimś momencie zaczyna
> brakować pieniędzy i powstaje debet. - W niektórych bankach na świecie
> praktykowane jest tzw. usypianie kont, jeśli np. w ciągu 3 miesięcy nie było
> żadnych ruchów na rachunku. W takiej sytuacji bank nie pobiera opłat za
> prowadzenie rachunku, natomiast klient, gdy zdecyduje o jego reaktywowaniu,
> musi za to zapłacić - mówi Andrzej Klesyk. Jego zdaniem żaden bank w Polsce
> tego nie praktykuje."
(...)
Mam wrażenie że taki status ma moje konto w PKO BP SA - wyciągi
przestały przychodzić, nie wypowiedziano umowy - czy będę musiał
zapłacić za prowadzenie - tego jeszcze nie wiem - w rama ch eksperymentu
sprawdzę. Konto istnieje, bo raz na jakiś czas dostaję wydruk, że nic
na nim nie ma.
Pzdr: Catbert
-
8. Data: 2005-06-04 12:39:55
Temat: Re: "Zamrożenie" rachunku w Citi
Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>
"Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote:
> W niektórych bankach na świecie praktykowane jest tzw. usypianie kont,
> jeśli np. w ciągu 3 miesięcy nie było żadnych ruchów na rachunku. W takiej
> sytuacji bank nie pobiera opłat za prowadzenie rachunku, natomiast klient,
> gdy zdecyduje o jego reaktywowaniu, musi za to zapłacić - mówi Andrzej
> Klesyk. Jego zdaniem żaden bank w Polsce tego nie praktykuje.
Przecież banki są po to, aby klepać kasiorę dla akcjonariuszy. A że przy
okazji ci głupcy szaraczki chcą mieć konta bankowe, to taki "produkt
uboczny" ;))
NP: Besatt - "Hellstorm"
--
No matter if you do your best
It's still a worm world with you
In a middle of the viper's nest