  • 31. Data: 2008-05-01 11:47:56
    Temat: Re: Zamykanie KK mBank - mega szybkosc
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 01 maj 2008 13:15
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > [...]
    > Mhm. Lepiej żebyś puścił 2 przelewy, bo wstecz wcisnąłeś? :)

    Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło.... Za to ten błąd zawsze mnie wkurza w
    Inteligo.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 32. Data: 2008-05-01 11:51:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 01 maj 2008 13:30
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Przypadek 1: Zachciałem sobie zmienić dane firmy w mBanku.
    > a) Ksero NIP + REGON, wysyłka pocztą, czekanie ~tydzień na reakcję.
    > b) Podszedłem do oddziału, pani w 5 minut zaktualizowała dane.

    I robisz to tak często, że 120zł rocznie warto zapłacić za to?

    > Przypadek 2: Zmiana limitu konta odnawialnego / karty kredytowej
    > a) Dosyłanie dokumentów i czekanie... j/w.
    > b) Kredyt uruchomiony w 2 dni (bo nie mogłem podejść drugi raz tego
    > samego dnia)

    No cóż, jeśli potrzebujesz wszystko na już....

    > To tak na szybko.
    > mBank to generalnie jest fajny, ale dla ludzi, którzy mają dużo czasu
    > albo polegają tylko na prostych, standardowych operacjach.

    Możliwe. Ja po prostu używam rachunku samoobsługowo i nie potrzebuję żadnych
    dodatków ,,na już''. Jak brałem KK to pani przyjechała do mnie do pracy,
    nie musiałem nigdzie latać. Pewnie -- zajęło to z tydzień, ale mi się nie
    paliło.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 33. Data: 2008-05-01 12:36:41
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    > W FFie mam taki efekt znów:

    Ok, jak powiększę czcionki na maksa to u mnie też się rozjeżdża. Tylko
    wiesz, ja używam normalnie (po prostu - loguję się i używam) i nic się nie
    rozłazi - wygląda i działa ok.

    > ale już próba zrobienia Zusu ujawnia dziwne rzeczy:
    > http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/multi4.png

    To ode mnie - z normalnego systemu (nie demo):

    http://danlis.home.pl/mb-opera.png

    > Więc jak brali go do siebie, to nie wiem po co wygląd zmieniali.

    Pytanie kto wziął od kogo ;)

    > No to po co używasz? :D

    Bo używam citkowej KK i "czasem trzeba"...

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 34. Data: 2008-05-01 12:52:07
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    > I robisz to tak często, że 120zł rocznie warto zapłacić za to?

    Skąd Ci się te 120 zł wzięło? Poza tym wiesz, wystarczyło kilka przelewów
    miesięcnzie zrobić i opłata za konto "zwracała się" w ciągu tygodnia w
    porównaniu do mBanku. Fakt, że ostatnio mBank nie ma opłaty za przelewy, ale
    Multi za kilka dni będzie miał konta gratis. Ktoś, kto pracuje (zarabia) i
    używa konta multi (czyli przelewa tam kasę), praktycznie nie zapłaci za
    konto ani złotówki.

    Czyli dostanie to samo co w mBanku patrząc na funkcjonalność i dodatkowo
    kilka rzeczy w stylu tylko/aż oddziałów "gratis". Czy to dla kogoś "tylko",
    czy "aż" - to kwestia indywidualna. Dla mnie to "aż" (patrz niżej)

    > No cóż, jeśli potrzebujesz wszystko na już....

    Ja na to inaczej patrzę (mam konto w obydwu m*bankach, ale w multi główne):
    te (obecne) 5 zl miesięcznie to żadna kasa w porównaniu do komfortu
    psychicznego jaki mam, że jak będę musiał coś załatwić, to załatwię.
    Mbankowi już nie wierzę. A tylko dlatego, że raz, 4 lata temu mBank dał
    ciała i mnie ostro wk*rwił i nie dało się czegoś załatwić "chyba, że Pan
    wyśle pocztą". Tydzień później byłem w multi, a konto mBanku używam czasem
    na allegro.

> [...]
    > nie musiałem nigdzie latać. Pewnie -- zajęło to z tydzień, ale mi się nie

    Można i tak - każdy ma indywidualne potrzeby, stąd duża oferta na rynku - i
    dobrze. Ale skoro w banku a można mieć A, a w banku b za tę sama cenę 0 zł
    można mieć to samo A plus coś jeszcze, to sprawa jest (a miarę ;)) prosta...

    --
    | |

  • 35. Data: 2008-05-01 13:18:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-01, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > I robisz to tak często, że 120zł rocznie warto zapłacić za to?

    W 2007 się przeprowadzałem 3x. Teraz znowu się przeprowadzam. Zmieniam
    biura na większe, rozwijam firmę. Więc owszem - tego rodzaju opieszałość
    jest dla mnie denerwująca.

    Poza tym nie manipuluj. 120 zł rocznie, to masz konto wspólne i dwie
    karty. A opłata za karty jest zwracana przy obrocie bezgotówkowym
    >500 zł. Natomiast przy nowych taryfach, to prowadzenie jest bezpłatne
    przy zasilaniu odpowiednią sumą (zależną od typu konta).

    > No cóż, jeśli potrzebujesz wszystko na już....

    Zazwyczaj tego rodzaju proste kredyty są potrzebne pod wpływem
    okoliczności (np. pojawiła się okazja, ale trzeba zainwestować kasę
    większą niż ma się do dyspozycji). Wtedy szybkość działania jest
    *bardzo* istotna.

> [...]
    > nie musiałem nigdzie latać. Pewnie -- zajęło to z tydzień, ale mi się nie

    Właśnie. Toteż napisałem. Niektórym takie ograniczenia nie
    przeszkadzają. Mnie - i owszem. A np. autoryzowane SMSem
    przelewy zdefiniowane są już w mBanku? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2008-05-01 17:09:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 01 maj 2008 15:18
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > W 2007 się przeprowadzałem 3x. Teraz znowu się przeprowadzam.

    No ja już mieszkam 7 lat w tym samym mieszkaniu, więc aż tak źle nie ma.

    > Zmieniam biura na większe, rozwijam firmę.

    No moment, ale rozwój przedsiębiorstwa nie powinien wpływać na dane w banku.
    Chyba że prowadzisz spółkę cywilną, bo tam faktycznie chyba może wystąpić
    oddzielna siedziba spółki, choć nie jestem pewien.

    > Poza tym nie manipuluj. 120 zł rocznie, to masz konto wspólne i dwie
    > karty.

    No tak, źle pomnożyłem, bo to jest 12zł miesięcznie a więc nie 120, a 144zł
    rocznie.

    http://www.multibank.pl/dla_firmy/multikonta/busines
    s_class/

    > A opłata za karty jest zwracana przy obrocie bezgotówkowym

    A to nie wiem, w karty się nie wgryzałem.

    >500 zł. Natomiast przy nowych taryfach, to prowadzenie jest bezpłatne
    > przy zasilaniu odpowiednią sumą (zależną od typu konta).

    No ale tego nie widzę na tej stronie, co podałem. Wręcz piszą o wymaganej
    minimalnej wpłacie 2000zł miesięcznie, ale o zniżkach za to nic nie piszą.

> [...]
    > okoliczności (np. pojawiła się okazja, ale trzeba zainwestować kasę
    > większą niż ma się do dyspozycji). Wtedy szybkość działania jest

    No tak, mbank zdecydowanie nie jest dla kogoś, kto potrzebuje coś na już. Po
    prostu ja nie mam takich potrzeb, więc nie czuję zupełnie takiej
    konieczności.

    > Właśnie. Toteż napisałem. Niektórym takie ograniczenia nie
    > przeszkadzają. Mnie - i owszem. A np. autoryzowane SMSem
    > przelewy zdefiniowane są już w mBanku? :)

    Zdefiniowane są zdefiniowane i idą jedynie z autoryzacją podstawową poprzez
    logowanie się, bez wkurzania wykonawcy dodatkową zabawą w hasła.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 37. Data: 2008-05-01 17:16:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 01 maj 2008 14:52
    (autor dl
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <fvcedo$nb8$1@news.onet.pl>):

    > Skąd Ci się te 120 zł wzięło?

    Ze złego przemnożenia 12x12 :D

> [...]
    > porównaniu do mBanku. Fakt, że ostatnio mBank nie ma opłaty za przelewy,
    > ale Multi za kilka dni będzie miał konta gratis.

    ,,firmowe'' też?

    > Ktoś, kto pracuje (zarabia) i używa konta multi (czyli przelewa tam kasę),
    praktycznie nie
    > zapłaci za konto ani złotówki.

    No z tego co pisaliście, musi być 1500zł wpływów, a to nie jest tak mało.
    Jeśli to liczą sumarycznie, to pół biedy, jak z 1 źródła, to ja nie
    podpadam np. bo mam dochody z kilku źródeł.

> [...]
    > te (obecne) 5 zl miesięcznie to żadna kasa w porównaniu do komfortu
    > psychicznego jaki mam, że jak będę musiał coś załatwić, to załatwię.

    No jak mówiłem, mam konto w mBanku prawie od jego początków (prawie, bo jak
    się nie dało zrobić przelewu, to nie miałem, ale jak tylko wprowadzili
    przelewy, to założyłem) i nigdy nie miałem potrzeby latać do marmurka.
    Widocznie żyję spokojniej i mniej na już :D

> [...]
    > i dobrze. Ale skoro w banku a można mieć A, a w banku b za tę sama cenę 0
    > zł można mieć to samo A plus coś jeszcze, to sprawa jest (a miarę ;))

    No zobaczymy jak będą te za 0zł dostępne. Porównam je wtedy, choć marny
    interfejs oznacza zapewne, że nie skorzystam....

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 38. Data: 2008-05-01 17:20:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 01 maj 2008 14:36
    (autor dl
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <fvcdgp$kmd$1@news.onet.pl>):

    > Ok, jak powiększę czcionki na maksa to u mnie też się rozjeżdża.

    A u mnie tak jest dla standard, a jak zmniejszę na maksa, to mam tak, jak
    pokazałem na 2.

    > Tylko
    > wiesz, ja używam normalnie (po prostu - loguję się i używam) i nic się nie
    > rozłazi - wygląda i działa ok.

    Możliwe. U mnie nie.

    > To ode mnie - z normalnego systemu (nie demo):
    > http://danlis.home.pl/mb-opera.png

    Może to kwestia rozdzielczości? Wygląda, że u Ciebie w pionie się mieści
    całość. Ja mam na wysokość 800px - pasek. Weź zmniejsz okienko, przewiń je
    i wtedy sprawdź.

    > Pytanie kto wziął od kogo ;)

    Pytania nie ma, bo Multi powstał kilka lat później.

    A ona taka wspaniała, że trzeba jej?

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 39. Data: 2008-05-01 17:23:28
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Maj, 19:09, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Zdefiniowane są zdefiniowane i idą jedynie z autoryzacją podstawową poprzez
    > logowanie się, bez wkurzania wykonawcy dodatkową zabawą w hasła.

    No to juz bronisz idiotyzmu.
    Zwlaszcza, ze mbank nie ma jako uzupelnienia listy odbiorcow.
    W normalnych bankach jako niewymagajace akceptacji oznaczam jedynie
    przelewy i odbiorcow, dotyczace przelewu na moje wlasne konto w innym
    banku.

  • 40. Data: 2008-05-01 17:28:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 01 maj 2008 19:23
    (autor krzysztofsf
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak:
    <c...@y...go
    oglegroups.com>):

    > No to juz bronisz idiotyzmu.

    e? w Inteligo jest tak samo, tylko że są głupie zdrapki zamiast esesmanów.
    Generalnie po to są przelewy zdefiniowane, żebym mógł je szybko puszczać.

    > Zwlaszcza, ze mbank nie ma jako uzupelnienia listy odbiorcow.

    A tak, tego czasami brakuje. Multibank ma takie uzupełnianie?

    > W normalnych bankach jako niewymagajace akceptacji oznaczam jedynie
    > przelewy i odbiorcow, dotyczace przelewu na moje wlasne konto w innym
    > banku.

    No mnie by to wkurzało. Mam zdefiniowane kilkanaście przelewów do miejsc,
    gdzie często przelewam i jakbym miał je za każdym razem autoryzować
    esesmanem (a już nie daj Boże w systemie zdrapek Inteligo), to bym dostał
    kota.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu