  • 1. Data: 2004-06-09 22:36:57
    Temat: Zanim klikniesz na IE i puścisz przelew
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    wprost z infojama:
    " Wymowną ilustracją do poniższej informacji o błędach przeglądarki
    Internet Explorer jest program typu ,,koń trojański" instalujący w niej
    automatycznie pasek narzędzi wyświetlający reklamy typu pop-up i
    zmieniający stronę startową. Robak wykorzystuje wiele błędów przeglądarki
    (część znanych do tej pory i przynajmniej dwa nowo odkryte), które razem
    stwarzają możliwość instalacji i uruchamiania programów bez konieczności
    akceptacji użytkownika. W poniedziałek informacja o istnieniu takiego
    skryptu na liście mailingowej Full Disclosure (wraz z analizą jego kodu i
    demonstracją działania) spotkała się z błyskawiczną reakcją Microsoftu,
    który zaangażował do walki z problemem oprócz programistów... FBI! Uważamy
    każde wykorzystanie błędu do uruchamiania program jest wykroczeniem -
    powiedział Stephen Toulouse, security program manager Microsoftu. Będziemy
    agresywnie pracowali nad zaskarżeniem każdego i każdej firmy, która będzie
    go wykorzystywać. Oczywiście Tolouse przyznał też, że korporacja rozważa
    wydaniem stosownej aktualizacji bezpieczeństwa dla IE tak szybko jak się
    da, poza cyklem miesięcznych aktualizacji. Wczoraj ubiegła Microsoft grupa
    informacji o bezpieczeństwie Secunia i wydała oficjalne powiadomienie o
    odkrytych błędach, określając ich status jako skrajnie krytyczny. Zapewne
    inaczej wyglądać będzie określenie poziomu zagrożenia przez Microsoft, gdyż
    w końcu atak wymaga wykonania pewnych czynności przez użytkownika komputera
    jak np. otwarcie strony internetowej. Secunia potwierdza istnienie usterek
    w systemach z Internet Explorerem 6.0 po instalacji wszystkich łat.
    Powiadomiono także, że wczesne wersje SP2 [dla Windows XP] uniemożliwiają
    wykorzystanie błędu poprzez odmowę dostępu do systemu. Tymczasowym (choć
    bolesnym) rozwiązaniem problemu jest podwyższenie bezpieczeństwa
    przeglądarki do poziomu wysokiego oraz wpisanie w niej adresów zaufanych
    stron. Pozostałe będą wtedy automatycznie blokowane. Innym sposobem jest
    wyłączenie w ustawieniach przeglądarki kontrolek ActiveX i skryptów. Oba te
    rozwiązania mogą znacząco utrudnić przeglądanie stron internetowych.
    "[źródło: News.com]

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 2. Data: 2004-06-09 22:45:31
    Temat: Re: Zanim klikniesz na IE i puścisz przelew
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    aha jeszcze link
    http://secunia.com/advisories/11793/

  • 3. Data: 2004-06-10 07:38:51
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Thu, 10 Jun 2004 00:36:57 +0200, Sebol wrote:

    Zlituj się!

  • 4. Data: 2004-06-10 07:39:47
    Temat: Re: Zanim klikniesz na IE i puúcisz przelew
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote in message
    > wprost z infojama:
    > " Wymownŕ ilustracjŕ do poniýszej informacji
    [...]

    Próbuj w jakiú sposób (np. akapit) podzieliă "wymownŕ ilustracjć" od
    "poniýszej informacji". Ja próbowaůem ale mi sie nie udalo.

    Vizvary Istvan

  • 5. Data: 2004-06-10 07:43:45
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> wrote in message

    > "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote in message
    > [...]
    >
    > Próbuj w jakiś sposób (np. akapit) podzielić "wymowną ilustrację" od
    > "poniższej informacji". Ja próbowałem ale mi sie nie udało.
    >
    > Vizvary Istvan
    ale sie narobilo z tymi znaczkami :-))

    Vizvary

  • 7. Data: 2004-06-10 11:56:43
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisała:

    >wprost z infojama:

    NTG

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 8. Data: 2004-06-10 14:00:19
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 10 Jun 2004 09:38:51 +0200, w
    <e...@4...com>, zoil <p...@1...0.0.1>
    napisał(-a):

    > On Thu, 10 Jun 2004 00:36:57 +0200, Sebol wrote:

    > Zlituj się!

    Dziwne, też mam FA i poprawnie mi zdekodował :)

  • 9. Data: 2004-06-10 14:07:54
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    "lobo_(usun_to)"@autograf.pl

    > wprost z infojama:

    (...)

    Ogolnie uzywanie badzIEiIE 6.0 do czegokolwiek nie jest madre, a do
    tranzakcji bankowych - bardzo glupie...

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 10. Data: 2004-06-10 14:09:45
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    "lobo_(usun_to)"@autograf.pl

    > wprost z infojama:

    (...)

    Ogolnie uzywanie badzIEwIE 6.0 do czegokolwiek nie jest madre, a do
    tranzakcji bankowych - bardzo glupie...

    btw. polecam:
    http://www.mozilla.org/products/firefox/ FireFox - malutka, bezpieczna
    http://mozilla.org/ - nieco wiekszy kombajn