-
1. Data: 2024-09-12 09:00:19
Temat: Zapamiętana karta w aplikacji
Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>
Koleżanka opowiadała, że była w McDonaldzie usiadła i zamawiała w
aplikacji z dostawą do stolika. Nie mogła zapłacić w aplikacji
zapamiętaną kartą. Nie mogła zapłacić BLIKiem, nie mogła zapłacić.
Chodziło o to, że w aplikacji w profilu McDonalda napisała fikcyjne
imię. Gdy zmieniła imię na prawdziwe, płatność przeszła.
Czyżby aplikacja weryfikowała płatnika przy pomocy danych z centrum
rozliczeniowego?
-
2. Data: 2024-09-12 11:55:39
Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 12 Sep 2024 09:00:19 +0200, Monika Głowacka wrote:
> Koleżanka opowiadała, że była w McDonaldzie usiadła i zamawiała w
> aplikacji z dostawą do stolika. Nie mogła zapłacić w aplikacji
> zapamiętaną kartą. Nie mogła zapłacić BLIKiem, nie mogła zapłacić.
> Chodziło o to, że w aplikacji w profilu McDonalda napisała fikcyjne
> imię. Gdy zmieniła imię na prawdziwe, płatność przeszła.
>
> Czyżby aplikacja weryfikowała płatnika przy pomocy danych z centrum
> rozliczeniowego?
Może tak byc.
Amerykancy ponoć w samobsługowych płatnosciach proszą o kod pocztowy.
Bo PIN jest tylko do bankomatów.
A przy zakupach w sieci, to trzeba byc bardziej ostrożnym, bo przecież
numer karty można wygenerować, czy podejrzec.
J.
-
3. Data: 2024-09-12 16:50:24
Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 12.09.2024 o 09:00, Monika Głowacka pisze:
> Koleżanka opowiadała, że była w McDonaldzie usiadła i zamawiała w
> aplikacji z dostawą do stolika. Nie mogła zapłacić w aplikacji
> zapamiętaną kartą. Nie mogła zapłacić BLIKiem, nie mogła zapłacić.
> Chodziło o to, że w aplikacji w profilu McDonalda napisała fikcyjne
> imię. Gdy zmieniła imię na prawdziwe, płatność przeszła.
>
> Czyżby aplikacja weryfikowała płatnika przy pomocy danych z centrum
> rozliczeniowego?
Idę o zakład, że koleżanka coś pokiełbasiła. Przecież w wypadku BLIK
akceptant w ogóle nie odpytuje centrum rozliczeniowego o dane płatnika.
Wiele razy córka płaciła BLIK-iem przeze mnie wygenerowanym z mojego
rachunku. Karty staram się w takich aplikacjach nie przypisywać. W
wypadku karty ewentualnie mogliby porównywać, czy dane właściciela karty
się zgadzają, ale tu nadal nie widzę powodu, by moja córka nie mogła
zapłacić moją kartą - za moją zgodą.
--
(~) Robert Tomasik
-
4. Data: 2024-09-12 19:49:13
Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>
W dniu 2024-09-12 o 16:50, Robert Tomasik pisze:
> W dniu 12.09.2024 o 09:00, Monika Głowacka pisze:
>> Koleżanka opowiadała, że była w McDonaldzie usiadła i zamawiała w
>> aplikacji z dostawą do stolika. Nie mogła zapłacić w aplikacji
>> zapamiętaną kartą. Nie mogła zapłacić BLIKiem, nie mogła zapłacić.
>> Chodziło o to, że w aplikacji w profilu McDonalda napisała fikcyjne
>> imię. Gdy zmieniła imię na prawdziwe, płatność przeszła.
>>
>> Czyżby aplikacja weryfikowała płatnika przy pomocy danych z centrum
>> rozliczeniowego?
>
> Idę o zakład, że koleżanka coś pokiełbasiła. Przecież w wypadku BLIK
> akceptant w ogóle nie odpytuje centrum rozliczeniowego o dane płatnika.
> Wiele razy córka płaciła BLIK-iem przeze mnie wygenerowanym z mojego
> rachunku. Karty staram się w takich aplikacjach nie przypisywać. W
> wypadku karty ewentualnie mogliby porównywać, czy dane właściciela karty
> się zgadzają, ale tu nadal nie widzę powodu, by moja córka nie mogła
> zapłacić moją kartą - za moją zgodą.
>
Może nie wszystkie aplikacje tak mają, a akurat McDonald tak wymyślił z
jakichś tam sobie znanych powodów.
Ale BLIK wysyła dane nadawcy przelewu, więc może aplikacja McDonalda
jest tak napisana, że jak jest niezgodność, to odrzuca... nie musi to
być centrum rozliczeniowe.
-
5. Data: 2024-09-12 21:22:44
Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 12.09.2024 o 19:49, Krzysztof 'kw1618' pisze:
>> Idę o zakład, że koleżanka coś pokiełbasiła. Przecież w wypadku BLIK
>> akceptant w ogóle nie odpytuje centrum rozliczeniowego o dane
>> płatnika. Wiele razy córka płaciła BLIK-iem przeze mnie wygenerowanym
>> z mojego rachunku. Karty staram się w takich aplikacjach nie
>> przypisywać. W wypadku karty ewentualnie mogliby porównywać, czy dane
>> właściciela karty się zgadzają, ale tu nadal nie widzę powodu, by moja
>> córka nie mogła zapłacić moją kartą - za moją zgodą.
> Może nie wszystkie aplikacje tak mają, a akurat McDonald tak wymyślił z
> jakichś tam sobie znanych powodów.
> Ale BLIK wysyła dane nadawcy przelewu, więc może aplikacja McDonalda
> jest tak napisana, że jak jest niezgodność, to odrzuca... nie musi to
> być centrum rozliczeniowe.
Nie jest. Regularnie z pewnych powodów córka robi zamówienie, a ja je
opłacam BLIKiem.
--
(~) Robert Tomasik
-
6. Data: 2024-09-12 22:05:54
Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>
W dniu 2024-09-12 o 21:22, Robert Tomasik pisze:
> W dniu 12.09.2024 o 19:49, Krzysztof 'kw1618' pisze:
>>> Idę o zakład, że koleżanka coś pokiełbasiła. Przecież w wypadku BLIK
>>> akceptant w ogóle nie odpytuje centrum rozliczeniowego o dane
>>> płatnika. Wiele razy córka płaciła BLIK-iem przeze mnie wygenerowanym
>>> z mojego rachunku. Karty staram się w takich aplikacjach nie
>>> przypisywać. W wypadku karty ewentualnie mogliby porównywać, czy dane
>>> właściciela karty się zgadzają, ale tu nadal nie widzę powodu, by
>>> moja córka nie mogła zapłacić moją kartą - za moją zgodą.
>> Może nie wszystkie aplikacje tak mają, a akurat McDonald tak wymyślił
>> z jakichś tam sobie znanych powodów.
>> Ale BLIK wysyła dane nadawcy przelewu, więc może aplikacja McDonalda
>> jest tak napisana, że jak jest niezgodność, to odrzuca... nie musi to
>> być centrum rozliczeniowe.
>
> Nie jest. Regularnie z pewnych powodów córka robi zamówienie, a ja je
> opłacam BLIKiem.
>
Było dokładnie tak jak napisałam wcześniej, nic nie pokiełbasiłam. I to
nawet 2 razy, chciała zamówić w aplikacji, nie dało rady, podeszła do
kiosku i zamówiła w kiosku, wzięła numerek/lokalizator. Dopiero za
trzecim razem zaczęła kombinować, zmieniła imię z fałszywego na
prawdziwe i płatność przeszła.
W aplikacji ma wpisaną e-kartę mBanku, zasila kartę 5 min przed zamówieniem.
-
7. Data: 2024-09-12 22:37:51
Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 12.09.2024 o 22:05, Monika Głowacka pisze:
> Było dokładnie tak jak napisałam wcześniej, nic nie pokiełbasiłam. I to
> nawet 2 razy, chciała zamówić w aplikacji, nie dało rady, podeszła do
> kiosku i zamówiła w kiosku, wzięła numerek/lokalizator. Dopiero za
> trzecim razem zaczęła kombinować, zmieniła imię z fałszywego na
> prawdziwe i płatność przeszła.
> W aplikacji ma wpisaną e-kartę mBanku, zasila kartę 5 min przed
> zamówieniem.
Moim zdaniem związek ze zmianą imienia jest przypadkowy.
--
(~) Robert Tomasik
-
8. Data: 2024-09-13 12:31:42
Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 12 Sep 2024 09:00:19 +0200, w <vbu3i2$glo$1@news.chmurka.net>, Monika
Głowacka <m...@g...pl> napisał(-a):
> Koleżanka opowiadała, że była w McDonaldzie usiadła i zamawiała w
> aplikacji z dostawą do stolika. Nie mogła zapłacić w aplikacji
> zapamiętaną kartą. Nie mogła zapłacić BLIKiem, nie mogła zapłacić.
> Chodziło o to, że w aplikacji w profilu McDonalda napisała fikcyjne
> imię. Gdy zmieniła imię na prawdziwe, płatność przeszła.
>
> Czyżby aplikacja weryfikowała płatnika przy pomocy danych z centrum
> rozliczeniowego?
Odwrotnie -- centrum rozliczeniowe sprawdza imię (może sprawdzać i nazwisko, i
adres) i odmawia autoryzacji jeżeli nie zgadza się.
-
9. Data: 2024-09-13 12:57:36
Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 12 Sep 2024 22:37:51 +0200, Robert Tomasik wrote:
> W dniu 12.09.2024 o 22:05, Monika Głowacka pisze:
>> Było dokładnie tak jak napisałam wcześniej, nic nie pokiełbasiłam. I to
>> nawet 2 razy, chciała zamówić w aplikacji, nie dało rady, podeszła do
>> kiosku i zamówiła w kiosku, wzięła numerek/lokalizator. Dopiero za
>> trzecim razem zaczęła kombinować, zmieniła imię z fałszywego na
>> prawdziwe i płatność przeszła.
>> W aplikacji ma wpisaną e-kartę mBanku, zasila kartę 5 min przed
>> zamówieniem.
>
> Moim zdaniem związek ze zmianą imienia jest przypadkowy.
Niekoniecznie, bo jak inaczej zweryfikować?
Po CVC?
A tu widzisz - klient przyjdzie, zapłaci, pójdzie i tyle go widzieli.
J.
-
10. Data: 2024-09-14 12:35:52
Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>
W dniu 2024-09-13 o 12:31, r...@k...pl pisze:
> Thu, 12 Sep 2024 09:00:19 +0200, w <vbu3i2$glo$1@news.chmurka.net>, Monika
> Głowacka <m...@g...pl> napisał(-a):
>
>> Koleżanka opowiadała, że była w McDonaldzie usiadła i zamawiała w
>> aplikacji z dostawą do stolika. Nie mogła zapłacić w aplikacji
>> zapamiętaną kartą. Nie mogła zapłacić BLIKiem, nie mogła zapłacić.
>> Chodziło o to, że w aplikacji w profilu McDonalda napisała fikcyjne
>> imię. Gdy zmieniła imię na prawdziwe, płatność przeszła.
>>
>> Czyżby aplikacja weryfikowała płatnika przy pomocy danych z centrum
>> rozliczeniowego?
>
> Odwrotnie -- centrum rozliczeniowe sprawdza imię (może sprawdzać i nazwisko, i
> adres) i odmawia autoryzacji jeżeli nie zgadza się.
>
Adres sprawdza? A jeśli ktoś ma adres: Bolesława Chrobrego, a poda tylko
Chrobrego to autoryzacja przejdzie?