  • 11. Data: 2024-09-14 14:05:32
    Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2024 o 12:35, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > Adres sprawdza? A jeśli ktoś ma adres: Bolesława Chrobrego, a poda tylko
    > Chrobrego to autoryzacja przejdzie?

    No i który adres. Zameldowania, zamieszkania, pobytu? O ile wiem, to z
    karta w ogóle nie są powiązane dane o adresie. Oczywiście pewnie
    teoretycznie dałoby się to sprawdzić w banku, ale to dość pokrętna droga.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 12. Data: 2024-09-16 12:49:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Sep 2024 14:05:32 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No i który adres. Zameldowania, zamieszkania, pobytu? O ile wiem, to z
    > karta w ogóle nie są powiązane dane o adresie. Oczywiście pewnie
    > teoretycznie dałoby się to sprawdzić w banku, ale to dość pokrętna droga.

    To nie musiałoby być "sprawdzenie w banku", tylko po prostu sklep
    wysyła zestaw danych, a bank autoryzuje, lub nie.

    Adres o tyle istotny, że przy sprzedaży wysyłkowej ktoś może sobie
    zamówić do siebie, a potem go scigaj jesli to inny kraj, inny stan,
    albo polska policja :-)

    Choc pod tym względem, to kto wie, czy amerykańska nie gorsza ...

    J.

  • 13. Data: 2024-09-16 12:51:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Sep 2024 12:35:52 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:

    > Adres sprawdza? A jeśli ktoś ma adres: Bolesława Chrobrego, a poda tylko
    > Chrobrego to autoryzacja przejdzie?

    Albo jeszcze poda "Skłodowskiej", a ulica ... może Marii Skłodowskiej,
    moze Curie-Skłodowskiej, może Marii Skłodowskiej-Curie, a może jeszcze
    inaczej.

    J.

  • 14. Data: 2024-09-18 16:27:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 wrz 2024 o 12:51, J.F pisze:

    > Albo jeszcze poda "Skłodowskiej", a ulica ... może Marii Skłodowskiej,
    > moze Curie-Skłodowskiej, może Marii Skłodowskiej-Curie, a może jeszcze
    > inaczej.

    Może aleja czy rynek... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 15. Data: 2024-09-19 11:41:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Sep 2024 16:27:58 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Może aleja czy rynek... ;)

    To też.

    We wrocławiu jest ulica Piłsudskiego i plac Piłsudskiego. Daleko od
    siebie.

    Marszałka Józefa Piłsudskiego, gwoli ścisłości.

    J.

  • 16. Data: 2024-09-19 15:28:21
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 wrz 2024 o 11:41, J.F pisze:

    > We wrocławiu jest ulica Piłsudskiego i plac Piłsudskiego.
    > Daleko od siebie.

    > Marszałka Józefa Piłsudskiego, gwoli ścisłości.

    Tęgie głowy zarządzają Wrocławiem -- plac kontra ulica,
    mieszkalne osiedle na terenach zagrożonych powodzią... Nie
    dziwota, że niektórzy ;) marzą o powrocie Breslau do macierzy...

    -=-

    Powodziowa fala zalała dziś miasto? -- czy nie?...

    Kaczucha znajdowała szmal na swe przekręty (przykładowo Rychu
    TIRem wielokrotnie Ziemię objechał) ale na skuteczną ochronę
    przeciwpowodziową -- niekoniecznie...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 17. Data: 2024-09-19 16:04:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Sep 2024 15:28:21 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Tęgie głowy zarządzają Wrocławiem -- plac kontra ulica,
    > mieszkalne osiedle na terenach zagrożonych powodzią... Nie
    > dziwota, że niektórzy ;) marzą o powrocie Breslau do macierzy...

    plac powstał za PRL - komunie nie wypadało odmówić, ale wybrali taki
    świetnie schowany - możesz 3 razy przejechać i nie zauważysz

    https://maps.app.goo.gl/r2ooSY2qD93PyXZ48

    Zresztą nie tyle powstał, co go przemianowano
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plac_J%C3%B3zefa_Pi%C5
    %82sudskiego_we_Wroc%C5%82awiu

    Chociaż ... 17.11.1989 to już w zasadzie nie PRL.

    Z drugiej strony - rok 1990 powitaliśmy z ulicą Świerczewskiego i
    placem PKWN, a to jedne z głównych, reprezentacyjne można by rzec.
    No trzeba było zmienic.

    I mamy teraz ulicę Piłsudskiego od placu Legionów :-)

    Aha - mamy chyba jeszcze najdłuższy plac w Europie.
    Ale to chyba jeszcze niemca wina :-)

    No i mamy jeszcze ulice Cybulskiego i skwer Cybulskiego.
    Innych imion, no i przy skwerze nikt nie mieszka, to się prawie nie
    myli :-)

    > Powodziowa fala zalała dziś miasto? -- czy nie?...

    W zasadzie nie - wały wytrzymały.

    > Kaczucha znajdowała szmal na swe przekręty (przykładowo Rychu
    > TIRem wielokrotnie Ziemię objechał) ale na skuteczną ochronę
    > przeciwpowodziową -- niekoniecznie...

    Akurat nie możemy narzekac. W 2020 ukończono zbiornik retencyjny
    Racibórz, który teraz przejął sporo wody z Czech. Ocalil Racibórz,
    Opole, być może Wrocław.

    Ale ... zapowiadał go Tusk jeszcze w 2001. Potem jako premier
    rozpocząl budowe w 2013. PiS dokończył.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Racib%C3%B3rz_Dolny

    J.

  • 18. Data: 2024-09-19 23:33:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 wrz 2024 o 16:04, J.F pisze:

> [...]

    > Opole, być może Wrocław.

    > Ale ... zapowiadał go Tusk jeszcze w 2001. Potem jako premier

    Czyli jednak są stosowne zbiorniki chroniące Wrocław...
    Szkoda, że nie każde miasto jest stosowne chronione...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 19. Data: 2024-09-20 13:03:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 14 Sep 2024 12:35:52 +0200, w <vc3ou8$hm4$1@news.chmurka.net>, Krzysztof
    'kw1618' <k...@g...pl> napisał(-a):

    > Adres sprawdza? A jeśli ktoś ma adres: Bolesława Chrobrego, a poda tylko
    > Chrobrego to autoryzacja przejdzie?

    Nie wiem. Przy płaceniu za pomocą sklepu Sony są problemy jeżeli dane adresowe
    nie zgadzają się w mniejszy czy większy sposób.

  • 20. Data: 2024-09-20 17:57:04
    Od: Grzexs <g...@p...fm>

    > plac powstał za PRL - komunie nie wypadało odmówić, ale wybrali taki
    > świetnie schowany - możesz 3 razy przejechać i nie zauważysz

    Za PRL to ten plac nosił nazwę plac Klementa Gottwalda.

    > No i mamy jeszcze ulice Cybulskiego i skwer Cybulskiego.
    > Innych imion, no i przy skwerze nikt nie mieszka, to się prawie nie
    > myli :-)

    Mamy też ulicę Wróblewskiego i Plac Wróblewskiego, choć imiona mieli
    różne (Zygmunt vs. Walery). Na szczęście przy placu nie ma żadnych adresów.

    --
    Grzexs