  • 1. Data: 2010-05-24 13:29:36
    Temat: Zapisanie nr KK na HDD - bezpieczenstwo?
    Od: amcinpiL <e...@...sigu>

    Witam, chcę zapamiętać w Operze nr KK aby szybko wklejać ten nr podczas
    zakupów, oczywiście nie byłoby wzmianki, że jest to nr karty.
    Załóżmy, że ktoś jakimś cudem włamie się na mój komputer, jeszcze większym
    cudem, że będzie przeglądał moje notatki w Operze i dojdzie do tego że jest
    to nr KK. Czy będzie go mógł jakoś wykorzystać, nie mając kodu CCV?
    Tzn czy da się wykorzystać KK bez znajomości tego kodu oraz daty ważności
    karty?

    === pozdROW ===
    === lipnicma ===
    ==================

  • 2. Data: 2010-05-24 13:33:41
    Temat: Re: Zapisanie nr KK na HDD - bezpieczenstwo?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    amcinpiL wrote:
> [...]
    > to nr KK. Czy będzie go mógł jakoś wykorzystać, nie mając kodu CCV?
    > Tzn czy da się wykorzystać KK bez znajomości tego kodu oraz daty ważności

    A co na to regulamin twojej karty w dziale o reklamacji
    nieautoryzowanych transakcji?

  • 3. Data: 2010-05-24 14:04:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 24 May 2010 15:29:36 +0200, amcinpiL napisał(a):

> [...]
    > nr KK. Czy będzie go mógł jakoś wykorzystać, nie mając kodu CCV? Tzn czy
    > da się wykorzystać KK bez znajomości tego kodu oraz daty ważności karty?

    Jeżeli jakaś czwórka liczb jest szczególnie prosta (zakładam, że masz
    VISA/MC a nie Amexa który na 15 liczb) np 0000 to wtedy pomiń ją i zapisz
    sobie gdzie Ci pasuje ten nr karty i na pewno będziesz miał spokój a
    jednocześnie żadnych bankowych regulacji.

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2010-05-24 15:37:22
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <htdv1i$lva$1@news.onet.pl>, amcinpiL napisał(a):

> [...]
    > to nr KK. Czy będzie go mógł jakoś wykorzystać, nie mając kodu CCV?
    > Tzn czy da się wykorzystać KK bez znajomości tego kodu oraz daty ważności

    Jeśli już koniecznie musisz zapamiętywać numer, to skorzystaj z programu,
    który jednocześnie zapewni Ci większe bezpieczeństwo.
    Np: jakiś dodatkowy program, który (algorytmem bardziej zaawansowanym
    niż base64 - np: AES) pozwoli Ci na zaszyfrowanie zawartości unikalnym
    hasłem (długim, skomplikowanym, ale użytym tylko w tym 1 miejscu).
    Tym hasłem możesz chronić więcej niż jedną poufną informację.

    Jeśli nie znasz żadnego takiego programu, to poczytaj np: o KeePass:
    http://keepass.info

    Jeśli nawet ktoś wykradnie bazę zaszyfrowaną, to:
    - odpuści sobie (bo zobaczy, że dużą wagę przywiązujesz do poufności
    danych)
    - nawet jeśli zacznie ją łamać bruteforce, to zajmie mu to
    (prz skomplikowanym haśle) minimum kilka lat.

    Jacek

  • 5. Data: 2010-05-24 16:06:02
    Od: Kuba Kozak <k...@g...com>

    Dnia 24.05.2010 Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał/a:
> [...]

    Do bezpiecznego zapamiętania numeru karty możesz wykorzystać
    Operę i funkcję hasła głównego (master password):
    http://pilnujswoichdanych.pl/2010/03/w-jaki-sposob-b
    ezpiecznie-przechowywac-hasla-do-serwisow-www/

    Możesz też skorzystać, jak ktoś wcześniej napisał, z
    Keepass:
    http://pilnujswoichdanych.pl/2010/04/bezpieczne-prze
    chowywanie-hasel/

    W obydwu przypadkach zasatosuj silne hasło główne (program
    podpowie, czy haslo jest wystarczająco silne)

    Pozdrawiam,

    --
    Kuba Kozak

  • 6. Data: 2010-05-24 19:29:41
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Kuba Kozak pisze:

> [...]
    ezpiecznie-przechowywac-hasla-do-serwisow-www/

    > Możesz też skorzystać, jak ktoś wcześniej napisał, z

    Ja do takich rzeczy używam prostego programu PINs, http://www.mirekw.com

    pzdr
    Ranger

  • 7. Data: 2010-05-24 20:18:02
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Ranger <n...@f...pl> dared to write:

    ezpiecznie-przechowyw
    chowywanie-hasel/

    > Ja do takich rzeczy używam prostego programu PINs, http://www.mirekw.com
    >
    > pzdr
    > Ranger

    A ja raczej zakładam, że prędzej ja zauważę kradzież (i zgłoszę bankom), niż
    atakujący znajdzie i złamie zabezpieczenia pliku z danymi kart. Standardowe
    szyfrowanie MS Office jak dla mnie jest OK - złodziej przecież nie wie, co jest w
    danym pliku. Zresztą zwykle laptopów nie kradnie się dla danych...

    k.

  • 8. Data: 2010-05-24 20:52:19
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 16:06:02 +0000 (UTC), Kuba Kozak napisał(a):

    > Do bezpiecznego zapamiętania numeru karty możesz wykorzystać
    > Operę i funkcję hasła głównego (master password):

    Nie polecam zapisywania ważnych haseł w Operze, gdyż można odczytać
    gwiazdki za pomocą javascriptu, więc tym bardziej nie widzę problemu żeby
    dokleić jakiegoś ukrytego user-js'a do opery i te hasła gdzieś przesyłać.

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2010-05-24 21:17:05
    Od: Kuba Kozak <k...@g...com>

    Dnia 24.05.2010 scream <n...@p...pl> napisał/a:

    > Nie polecam zapisywania ważnych haseł w Operze, gdyż można odczytać
    > gwiazdki za pomocą javascriptu, więc tym bardziej nie widzę problemu żeby
    > dokleić jakiegoś ukrytego user-js'a do opery i te hasła gdzieś przesyłać.

    Chyba piszmy o różnych rzeczach. Proszę, rozwiń wątek.

    Szyforwanie haseł w przeglądarce polega na zapisaniu ich na dysku
    w formie szyfrowanej. Przed użyciem i uzupełnieniem
    zapisanego hasła przeglądarka poprosi o podanie hasła
    głównego. Jeżeli hasło główne jest wystarczająco silne, to
    mała jest szansa na złamanie pliku z hasłami.

    --
    Kuba Kozak
    http://PilnujSwoichDanych.pl

  • 10. Data: 2010-05-24 22:22:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 21:17:05 +0000 (UTC), Kuba Kozak napisał(a):

> [...]
    > głównego. Jeżeli hasło główne jest wystarczająco silne, to
    > mała jest szansa na złamanie pliku z hasłami.

    Oczywiście. Natomiast nawet po podaniu hasła głównego zwykłe hasło
    dostępowe do jakiejś strony jest wklejane przez Operę w odpowiednie pole
    formularza na danej stronie. I to hasło z formularza można sobie odczytać
    zwykłym javascriptem.

    --
    best regards,
    scream