  • 11. Data: 2010-03-03 16:38:38
    Temat: Re: Żart hipoteczny KB
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > można i u nas w Polsce kupić w cenie 1,5 tysiąca za metr. Otwórz sobie
    > obojętnie które wydanie "Oferty" i znajdziesz bez problemu ogłoszenia typu
    > "dom 70 metrów na działce 1000 metrów do sprzedania za 80 tysięcy zł". Z
    > tego co widzę na niemieckim ebayu w Berlinie 40-50 mieszkanie w jakimś
    > bloku który nie odstrasza kosztuje 60-80 tys. euro, czyli podobnie jak u
    > nas. Oczywiście są też takie po 30 tysięcy euro, czyli podobnie jak np. na
    > warszawskiej starej Pradze, w paskudnych starych kamienicach albo w domu

    Kolego gdzie Ty mieszkasz?
    Bo u nas pod Słupskiem, stodoły z działką, porównywalne do tej:
    http://www.nieruchomosci-zagraniczne.pl/nieruchomosc
    i,2713,0,0,0,F,oferta.html
    to chodzą po 180 - 200 tysięcy minimum. Czyli trzykrotnie drożej niż za
    Odrą.

    --
    AS

  • 12. Data: 2010-03-03 17:02:44
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 16:37:52 +0100, scream napisał(a):
    > Ma, bo tenże sam bank proponowal kredyt gotowkowy na duzo wyzsza kwote :)
    > Dziwna to logika, ale cóż...

    To że proponował nic jeszcze nie znaczy :) Często się okazuje że w sumie to
    tylko była propozycja i jednak nie masz zdolności kredytowej...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 13. Data: 2010-03-03 17:37:41
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 15:30:54 +0100, scream napisał(a):

    > Pożyczka hipoteczna w Kredyt Banku to jakiś żart. Mieszkanie w Warszawie,
    > duże osiedle, lokal wart 240 tysięcy, zero obciążeń. Wnioskowana kwota 100
    > tysięcy (40% wartości), natomiast wg KB najwyższa kwota pożyczki dostępna
    > pod hipotekę tego mieszkania to niecałe 60 tysięcy; tj. jakieś 25%
    > wartości.

    Pomimo tego co pobredza pewien grupowicz na samą hipotekę bez zdolności
    kredytowej to się kredytu raczej nie dostanie. Jakbyś miał zdolność to nie
    byłoby problemu.

    --
    Kojer

  • 14. Data: 2010-03-03 17:39:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 17:38:38 +0100, Adam Sito napisał(a):

    > Kolego gdzie Ty mieszkasz?

    Warszawa

> [...]
    i,2713,0,0,0,F,oferta.html
    > to chodzą po 180 - 200 tysięcy minimum. Czyli trzykrotnie drożej niż za

    Zartujesz? Gdzie po tyle chodza - na Allegro? To jedno z drozszych zrodel
    jesli chodzi o nieruchomosci, ale niech tam, nawet niech bedzie z Allegro.
    Ustaw sobie sortowanie wg ceny i wyjdzie, ze gdzieś w środku wsi 60-80
    metrowy dom na sporej działce + zabudowania gospodarcze, mozna kupic za
    50-60 tysiecy (cena z działką), więc porównywalnie do tej rudery na
    niemieckim zadupiu, którą tu pokazujesz. Szukaj w gazetach ogloszeniowych.
    Dla przykladu z dzisiejszej Oferty:

    Gostynin, dom 70 mkw, działka 3000 mkw, c. 58k zł (~210 eur/mkw)
    Warka, dom 90 mkw, działka 730 mkw, c. 75k zł (~210 eur/mkw)
    Magnuszew, dom 120 mkw, działka 750 mkw, c. 120k zł (~250 eur/mkw)
    ok. Kazimierza Dolnego, dom 80 mkw, działka 6000 mkw, c. 60k zł (~190
    eur/mkw)
    itp.
    Podobnych ogłoszeń nie jest mało.

    Płacisz za okolicę i za jakość. Stary dom, działka we wsi, daleko od miasta
    = niska cena. Bez różnicy czy to Polska czy Niemcy.

    --
    best regards,
    scream

  • 15. Data: 2010-03-03 17:46:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 18:37:41 +0100, Robert Kois napisał(a):

    > Pomimo tego co pobredza pewien grupowicz na samą hipotekę bez zdolności
    > kredytowej to się kredytu raczej nie dostanie. Jakbyś miał zdolność to nie
    > byłoby problemu.

    W dobrym tonie jest czytac wątek, zanim sie cokolwiek odpowie. Pisałem:
    zdolność jest. Pożyczka 100k na 15 lat daje ratę około 900 zł/m-c, co przy
    zarobkach ok. 4k brutto i braku innych obciążeń (zero kredytów, pożyczek,
    debetu, kart kredytowych, nikogo na utrzymaniu, opłaty miesięczne ok. 500
    zł) jest spokojnie do udźwignięcia. Po prostu bank ma popieprzoną politykę
    i to na to się skarżę.

    --
    best regards,
    scream

  • 16. Data: 2010-03-03 18:13:29
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 18:46:39 +0100, scream napisał(a):

> [...]
    > zł) jest spokojnie do udźwignięcia. Po prostu bank ma popieprzoną politykę

    Nie, ma jak to określasz "popieprzone" procedury ustalania zdolności
    kredytowej. No chyba, że jako odmowę podali ci za małą wartość hipoteki,
    ale w to wątpie. Jest dużo innych banków, o ile nie ma żadnych dodatkowych
    problemów o których nie wspomniałeś to nie powinieneś mieć problemu z
    dostaniem kredytu.

    --
    Kojer

  • 17. Data: 2010-03-03 18:21:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 19:13:29 +0100, Robert Kois napisał(a):

> [...]
    > ale w to wątpie. Jest dużo innych banków, o ile nie ma żadnych dodatkowych
    > problemów o których nie wspomniałeś to nie powinieneś mieć problemu z

    Sęk w tym, ze nie podali zadnej przyczyny odmowy, ani w ogole odmowy.
    Wnioskowano o 100k, a oni po 2 dniach zastanowienia oddzwonili, ze
    maksymalnie mozna liczyc na 59k przy takim zabezpieczeniu. Trzeba się udać
    do konkurencji :)

    --
    best regards,
    scream

  • 18. Data: 2010-03-03 18:34:26
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 19:21:16 +0100, scream napisał(a):

    > Sęk w tym, ze nie podali zadnej przyczyny odmowy, ani w ogole odmowy.

    A to niestety wada praktycznie wszystkich polskich banków.

    --
    Kojer

  • 19. Data: 2010-03-03 18:53:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > zarobkach ok. 4k brutto i braku innych obciążeń (zero kredytów, pożyczek,

    Jesli te 4000zł brutto to pensja z umowy o prace to faktycznie dziwne ze
    odmówili(no chyba ze wnioskodawca zatrudniony od niedawna w niepewnej/małej
    prywatnej firmie)
    Jeśli te 4000zl to przychód zz działalności(ryczałt od przychodów
    ewidencjonowanych) to faktycznie brak zdolnosci.

    Kris

  • 20. Data: 2010-03-03 19:12:19
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 19:53:25 +0100, Kris napisał(a):

> [...]
    > Jeśli te 4000zl to przychód zz działalności(ryczałt od przychodów
    > ewidencjonowanych) to faktycznie brak zdolnosci.

    Z umowy o pracę na czas nieokreslony, umowa zawarta wiele lat temu. Co do
    przychodów z działalności to niestety masz rację - przedsiębiorca w banku
    jest traktowany niemalże jak trędowaty :) Lepszym i bardziej wiarygodnym
    klientem dla banku bedzie Kowalski zarabiajacy 800 zl w Tesco niz
    wlasciciel rozwijającej sie firmy z dochodem 5 tysięcy.

    --
    best regards,
    scream