  • 11. Data: 2009-09-27 08:39:16
    Temat: Re: Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 tys. w szabat
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BK pisze:

    > wiec problem? Ide w sobote do banku, zlecam przelew, ide z
    > potwierdzeniem do sadu i po sprawie. Kaucja wniesiona.

    Nawet jeśli jest to ten papierek z typu "nie wymaga podpisu ani
    stempla"? :)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-09-27 08:45:56
    Od: BK <b...@g...com>

    On 27 Wrz, 10:38, jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> wrote:

    > A tak BTW, które banki pracują w sobotę?

    Sporo. Wygooglaj sobie to nie jest trudne. Z tych, z ktorych
    korzystam, to Citi.

  • 13. Data: 2009-09-27 08:49:29
    Od: BK <b...@g...com>

    On 27 Wrz, 10:39, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Nawet jeśli jest to ten papierek z typu "nie wymaga podpisu ani
    > stempla"? :)
    >
    > --
    > Liwiusz

    A przybicie stepla i zrobienie podpisu w jakikolwiek sposob cos
    zmienia? Czy pieczatka to jakis magiczny artefakt z + 5 do
    zabezpieczenia przed falszerstwem? :) Jak ktos chce zasymulowac 600
    000 przelewu, zwiac i ukrywac sie to akurat pieczatka chyba nie jest
    przeszkoda.

  • 14. Data: 2009-09-27 08:56:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BK pisze:

> [...]
    > zabezpieczenia przed falszerstwem? :) Jak ktos chce zasymulowac 600
    > 000 przelewu, zwiac i ukrywac sie to akurat pieczatka chyba nie jest

    W przypadku podrobienia podpisu można próbować ustalić kto go
    podrobił. A tak - bank powie, że zlecenia przelewu nie było,
    zainteresowany powie, że takie potwierdzenie wydrukował z banku I Co Mi
    Pan Teraz Zrobi?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-09-27 09:02:30
    Od: BK <b...@g...com>

    On 27 Wrz, 10:56, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > podrobił. A tak - bank powie, że zlecenia przelewu nie było,
    > zainteresowany powie, że takie potwierdzenie wydrukował z banku I Co Mi

    Ale to w czym problem? Jesli jest taka sytuacja, o ktorej mowisz, ze
    osoba, ktora podrobila polecenie przelewu jest na miejscu i jeszcze
    sklada jakies wyjasnienia to sie ja zatrzymuje i juz.

    Kaucja ma swoj cel - powstrzymanie oskarzonego przed ucieczka i
    zmuszenie do stawiennictwa w sadzie. Jesli - mimo nie zaplacenia tej
    kauci - koles sie stawia i jeszcze tlumaczy, ze zaplacil i wydrukowal
    takie potwierdzenie, to w czym widzisz problem? :)

  • 16. Data: 2009-09-27 09:06:20
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Będzie tego dużo, np. niektóre w centrach handlowych - na pewno PKO BP, na pewno
    Eurobank, na pewno Mille, sporo SKOK-ów, być może
    Nordea (z ewentualnie jakimś ograniczeniem typów operacji), być może GE (w makro
    cash), ...
    JaC
    PS. Poza tym na Hawajach był jeszcze piątek, a w Dubaju już poniedziałek ;-))

    -----

  • 17. Data: 2009-09-27 11:56:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JanKo" h9mrm8$n5m$...@i...gazeta.pl

    > W jaki sposób można przekazać 600 tys. zł w sobotę? Gotówką do kasy sądu? Wpłata na
    poczcie a dla sądu tylko dowód wpłaty?

    -=-

    Brak mi powietrza w płucach, więc może głupio zapytam -- dlaczego
    nie można wpłacić w galeriowym mBanku lub Eurobanku?

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-09-27 13:20:37
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości

    > W jaki sposób można przekazać 600 tys. zł w sobotę? Gotówką do kasy sądu?
    > Wpłata na poczcie a dla sądu tylko dowód wpłaty?

    A nie mogło to pójść SORBNET-em?

  • 19. Data: 2009-09-27 18:42:27
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    corner pisze:

    > A nie mogło to pójść SORBNET-em?

    To NBP też pracuje w soboty?

  • 20. Data: 2009-09-28 06:34:08
    Od: Aki <a...@g...com>

    pwz pisze:
    > JanKo pisze:
    > (...)
    >
    > Są dyżury sędziów w sądach, przypuszczam że ktoś od kaucji też albo po
    > prostu kasjer sądowy przyjeżdża i odbiera gotówkę. ALE czy zwykły
    > "szaraczek" podlegałby takiej samej procedurze (sobotnio-niedzielnej),
    > tzn. czy nie musiałby czekać do poniedziałku - nie wiem...
    > Trzeba by było popytać kogoś, kto pracuje w sądzie... O, zadaj to samo
    > pytanie na pl.soc.prawo, na pewno ktoś odpowie.
    > pwz
    Jako że miałem okazję pracować w instytucji takiej jak sąd, więc
    widziałem też jak to wygląda.
    Żeby sąd nie aresztował i przyjął poręczenie, musi być ono już wpłacone,
    czyli żadne potwierdzenie przelewu, weksle itp w grę nie wchodzą. Sędzia
    aresztowy sprawdza, czy faktycznie kaucja została wpłacona i potwierdza
    protokół wpłaty swoim podpisem.
    Sąd to nie urząd gminy i pracuje również w soboty i niedzielę i nie ma
    żadnych przeszkód by wpłacić w kasie kasę na kaucję. Taka sama procedura
    dotyczy szaraczkow i nieszaraczkow. Dlatego "nieszaraczki" nie lubią
    sądów, bo sa tam traktowani jak szaraczki.
    Kaucje prawie zawsze są wpłacane w gotówce i zawsze potem ich
    pochodzenie sprawdza urząd skarbowy. Sąd ma rachunek w NBP, więc nie da
    się zrobić przelewu ze swojego konta w tym samym banku.
    Ponadto sędzia może zastosować areszt z zastrzeżeniem, że zostaje
    uchylony po wpłacie kaucji i wtedy można sobie w poniedziałek przelać,
    jak ktoś nie ma od razu kasy.