  • 41. Data: 2015-10-12 01:00:56
    Temat: Re: Zaufanie mBanku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Nie domagam się koniecznie SMSa -- może być coś innego, na przykład
    > dodatkowy PIN. Nie boje się kradzieży pieniędzy czy włamań. Dodatkowe
    > zabezpieczenie jest kolejnym progiem dla mnie -- abym nie zlecił
    > omyłkowo przelewu na konto, z którego trudno zabrać.

    To moze uwazaj gdzie slesz zamiast oczekiwać bezsensownych przeszkod...?

  • 42. Data: 2015-10-12 03:10:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > To moze uwazaj gdzie slesz zamiast oczekiwać bezsensownych przeszkod...?

    Nie obawiaj się -- Tobie raczej nie poślę. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2015-10-12 07:38:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-10-11, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > No to wydaje się, ze wszystko jest ok z jednym ale:
    > co jak zgubie telefon?

    1) zdalnie blokujesz telefon (jeśli masz taką opcję)
    2) blokujesz dostęp do aplikacji (przez www).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2015-10-12 09:47:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2015-10-11, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > 1) zdalnie blokujesz telefon (jeśli masz taką opcję)
    > 2) blokujesz dostęp do aplikacji (przez www).

    No ale po to są właśnie tradycyjne hasła jednorazowe, aby wykluczyć
    realizację przelewu przez osobę, która przypadkowo poznała hasło,
    dostała się do zalogowanego terminala itp.

    W aplikacji mobilnej tego zabezpieczenia nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2015-10-12 10:01:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > 1) zdalnie blokujesz telefon (jeśli masz taką opcję)

    > 2) blokujesz dostęp do aplikacji (przez www).

    Do całej czy do tej jednej konkretnej instancji?

  • 46. Data: 2015-10-12 10:15:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-10-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > No ale po to są właśnie tradycyjne hasła jednorazowe, aby wykluczyć
    > realizację przelewu przez osobę, która przypadkowo poznała hasło,
    > dostała się do zalogowanego terminala itp.

    Na PC operujesz w innych warunkach.

    > W aplikacji mobilnej tego zabezpieczenia nie ma.

    Jak i w karcie kredytowej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 47. Data: 2015-10-12 10:16:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-10-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Do całej czy do tej jednej konkretnej instancji?

    Wybierasz konkretny telefon na którym chcesz blokować aplikację.
    Aplikacja w momencie aktywacji jest kojarzona z telefonem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 48. Data: 2015-10-12 10:26:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > 1) zdalnie blokujesz telefon (jeśli masz taką opcję)

    IMO bez względu na mBank należy wówczas zablokować
    zgubioną kartę SIM i poprosić o nową z tym samym
    numerem.

    > 2) blokujesz dostęp do aplikacji (przez www).

    Trzeba by poblokować wiele aplikacji...

    -=-

    IMO zgubienie smartfonu jest łatwe do wykrycia -- i szybkie.
    Nie wiem, jak szybko pracują operatorzy zdolni do blokowania
    SIMek i wydawania nowych...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2015-10-12 10:28:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" mvfoj6$hvs$...@n...news.atman.pl

    > W aplikacji mobilnej tego zabezpieczenia nie ma.

    Zwykle jest inne.

    SMS nie jest stosowany, gdyż nie każdy ;) potrafi odebrać
    SMS na tym urządzeniu, na którym uruchomił aplikację mobilną.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2015-10-12 10:30:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Na PC operujesz w innych warunkach.

    (; No tak -- duży ekran, mocny zasilacz... ;)

    > Jak i w karcie kredytowej.

    Ależ jest -- SMS powiązany z kartami jest obecny od lat.
    Płacenie kartami via net chyba wkrótce będzie musiało
    zawierać element SMSowy.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'