  • 131. Data: 2017-02-04 22:51:17
    Temat: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Chyba, że doradca jest nieuczciwy i udaje, że rozmawia z klientem.

    w każdym zawodzie trafiają się nieuczciwe osoby...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 132. Data: 2017-02-04 23:14:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2017 22:50:04 +0100, RobertS napisał(a):
    > doradca nie jest od tego, aby podejmować decyzje za klienta; pokazuje
    > możliwości, ale NIE decyduje
    > jak przyjdziesz do mnie i powiesz, że chcesz 20.000 zł, bo masz ochotę
    > zagrać w kasynie to zrobię Ci kredyt

    zaczniesz od "musi pan wymyslic lepszy powod do wpisania we wniosku" ?
    :-)

    > uważasz, że doradca powinien decydować za klienta czy jest sens brania
    > kredytu?

    No - jesli to doradca, to czemu nie mialby doradzic ze najlepiej nie
    brac kredytu ?

    J.

  • 133. Data: 2017-02-04 23:18:23
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-04 o 21:04, n...@p...pl pisze:

    > faktycznie, wątkotwórca zadeklarował że chce "uczciwie
    > oszukać" bank a nie US, ale US może (jak każdy podmiot)
    > poinformować prokuratora, że klient chce oszukać bank

    czasem bank daje klientowi oświadczenie, że NIE zamierza składać żadnych
    korekt do złożonego wcześniej zeznania podatkowego; podpisanie takie
    oświadczenia jest oczywiście warunkiem uruchomienia kredytu

    tylko nie pytajcie mnie czy (i jak) bank może sprawdzić czy korekta nie
    została zrobiona...nie mam pojęcia

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 134. Data: 2017-02-04 23:27:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2017 22:46:19 +0100, RobertS napisał(a):

    > NIE, nie może...marża w kredycie hipo jest określona w umowie, na
    > początek wyższa, bo ub. pomostowe, ale później stała w całym okresie...

    A ustawa jakas zabrania bankowi zmienic ?

    > umowa się nie zmienia, bo nie może,

    IMO to sie jednak zmienia. Moze nie w kwestii marzy, ale czesto w
    sprawach drugorzednych, regulaminach itp.

    > jak zmieni się wibor to nie tylko na kredycie, ale na wszystkim,
    > generalnie przy porównywaniu ofert nie bierze się go do porównania, w

    Ze doradca nie bierze, to nie znaczy, ze ja nie powinieniem :-)

    > dłuższym okresie jego wartość jest stała

    Oj, to chyba nieuzasadnione, szczegolnie u nas.

    > no rata jest wyższa, duża analogia jak kiedyś kredyt PLN i CHF...wszyscy
    > brali to co tańsze, jak na tym (niektórzy) wyszli chyba wiemy...

    Ale uwazaj, bo potem ktos sobie przypomni, ze doradca mowil, ze wibor
    w dluzszym okresie sie nie zmienia :-)

    J.

  • 135. Data: 2017-02-04 23:51:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 lutego 2017 22:46:21 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > umowa się nie zmienia, bo nie może, nawet jeżeli bank zostanie kupiony
    > przez inny to umowa pozostaje bez zmian

    Tu zgoda ale zapewne pamiętasz przypadki zmiany TOiP
    A zgodnie z umową zmiany w TOiP nie są zmianami umowy;)
    Oczywiście klient może nie zaakceptować zmiany TOiP ale wtedy...
    W historii bywały takie przypadki
    KNF to interweniował ale może kiedyś nie zainterweniuje

  • 136. Data: 2017-02-04 23:56:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 lutego 2017 22:50:06 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > uważasz, że doradca powinien decydować za klienta czy jest sens brania
    > kredytu?
    To jest to o czym piszę:
    Na wizytówce masz" doradca" a jesteś "sprzedawca"
    I w dupie masz dobro klienta. I o to chodzi w "sprzedaży"

    I nie żebym się czepiał czy krytykował, fakty tylko stwierdzam
    Z czegoś żyć trzeba

  • 137. Data: 2017-02-04 23:59:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-04 o 23:27, J.F. pisze:

    > A ustawa jakas zabrania bankowi zmienic ?

    wszystko masz w karcie produktu, to dokument, który każdy bank ma
    obowiązek klientowi przy umowie kredytowej wydać, tam jest wszystko
    opisane m.in. koszty, oprocentowanie, raty i możliwość ich zmiany
    KNF narzucił i banki się stosują, dodatkowo w każdym banku wygląda on
    tak samo = wzór jest jeden

    > IMO to sie jednak zmienia. Moze nie w kwestii marzy, ale czesto w
    > sprawach drugorzednych, regulaminach itp.

    może się TOiP zmienić, regulamin też (wtedy można od umowy bezkosztowo
    odstąpić), ale warunków cenowych bank nie może zmienić

    > Ze doradca nie bierze, to nie znaczy, ze ja nie powinieniem :-)

    może tylko po co brać do porównania parametr, który w każdym banku
    będzie wyglądał tak samo?

    jak się go obawiasz to może nie powinieneś brać kredytu?

    > Oj, to chyba nieuzasadnione, szczegolnie u nas.

    stała = taka sama we wszystkich bankach, jak będzie rósł to wszędzie,
    jak spadał to tak samo

    > Ale uwazaj, bo potem ktos sobie przypomni, ze doradca mowil, ze wibor
    > w dluzszym okresie sie nie zmienia :-)
    >
    > J.

    wibor zmienia się codziennie (przynajmniej może), a rata kredytu nie
    częściej niż co 3 m-ce

    to nie jest tak, że wibor przez 30 lat będzie taki sam (to kompletna
    bzdura) tylko, że wszędzie (każdy bank) będą one dosięgały klientów...
    może niezbyt jasno się wyraziłem ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 138. Data: 2017-02-05 00:02:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-04 o 23:51, Kris pisze:

> [...]
    > W historii bywały takie przypadki
    > KNF to interweniował ale może kiedyś nie zainterweniuje

    czasem klienci wykorzystują zmiany w TOiP

    np. bank X zmienia TOiP i tak się składa, że akurat chcesz ten kredyt
    wcześniej spłacić tylko, że...kosztuje to 2% prowizji, co robisz?

    NIE akceptujesz nowej TOiP, bank kredyt wypowie i masz 30 dni na spłatę

    UWAGA to bank wypowiada umowę więc prowizja się nie należy ;-)
    bo przecież klient chce cały czas spłacać tylko nie zgadza się na zmiany
    w TOiP

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 139. Data: 2017-02-05 00:04:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 lutego 2017 23:14:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > zaczniesz od "musi pan wymyslic lepszy powod do wpisania we wniosku" ?
    > :-)

    Trochę inaczej to działa: Doracda klientowi do podpisu wypełniony wniosek w którym
    takich "herezji" nie będzie.
    Klient żadnego wniosku sam nie wypełnia bo jeszcze nieopatrznie wpisze że ma 7 dzieci
    i koszty utrzymania 4000zł.
    Doradca wypełni wniosek za klienta i zadba zeby dzieci było max 2 a koszty poniżej
    1000zł
    Klient chce kredyt to podpisze.
    Myślę że 98% klientów nie czyta co podpisuje

  • 140. Data: 2017-02-05 00:11:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 lutego 2017 23:59:45 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    > opisane m.in. koszty, oprocentowanie, raty i możliwość ich zmiany
    > KNF narzucił i banki się stosują, dodatkowo w każdym banku wygląda on

    Nie pomyliłeś z ubezpieczeniami albo formularzem informacyjnym?