  • 31. Data: 2013-06-21 07:49:19
    Temat: Re: Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 21 Jun 2013 01:15:05 +0200, Krystek napisał(a):

    > A Ty zanosisz te papiery z dowodem zamknięcia rachunku i wypowiedzenia
    > umowy o kartę do Prokuratury :)

    Która to prokuratura odmiawia wszczęcia śledztwa z uwagi na (tysiąc
    paragrafów) - ale tak naprawdę nie ma bladego pojęcia o funkcjonowaniu
    systemu bankowego, dokumentach itp - to dla spokoju i najświętszej
    STATYSTYKI.

    Na to napiszesz zażalenie do sądu - które chwyci, ale w międzyczasie
    komornik zdąży już wejść na inne konto celem zajęcia należności.
    :-))

    --
    Franc

  • 32. Data: 2013-06-21 10:43:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "B.G." <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Przećwiczone!
    > mBank jakby nigdy nic obciążył konto kosztami transakcji dokonanej przy
    > pomocy zastrzeżonej karty!
    Skoro ktoś, kto "przemyślał" te karty nie potrafił przewidzieć tak
    podstawowych potrzeb ich funkcjonowania to można nabrać chyba uzasadnionych
    podejrzeń, że z zagadnieniami kryptologicznymi miał co najmniej takie same
    problemy. To z kolei sugeruje, że za jakiś czas okaże się, że te karty dają
    się łamać i podrabiać.
    No i co ma zrobić klient, który (posiadaną) kartę zastrzeże i dla pewności
    jeszcze samodzielnie zniszczy, a za jakiś czas zaczną pojawiać się
    offlajnowe/bezpinowe obciążenia tą kartą ?
    Protokół zniszczenia z notariuszem spisywać ?
    P.G.

  • 33. Data: 2013-06-21 15:32:00
    Od: Ludwik <r...@g...com>

    W dniu piątek, 21 czerwca 2013 10:43:29 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    >
    > offlajnowe/bezpinowe obciążenia tą kartą ?
    >
    > Protokół zniszczenia z notariuszem spisywać ?

    A nie jest tak, że po zastrzeżeniu karty klient nie odpowiada za transakcje?

  • 34. Data: 2013-06-21 21:47:46
    Temat: Re: Zblizeniówka w ING, to si? w pale nie mie?ci.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    osa <w...@p...fm> writes:

    > Jestem ciekaw jak bank to sprawdzał. Czyżby terminal z włożoną kartą
    > jednocześnie nasłuchiwał transmisji RFID?

    To by nic nie dało, nie ma żadnej gwarancji że transakcja zbliżeniowa
    się uda. Jeśli karta jest w czytniku, to terminal ma się odczepić od
    NFC.

    > Bo jak inaczej terminal
    > mógłby zgłosić do banku uszkodzenie anteny.

    Teoretycznie, to karta mogłaby wykryć uszkodzenie podczas transakcji
    stykowej (np. mierząc impedancję, rezystancję, albo np. SWR anteny)
    i sama poinformować bank. Ale to raczej S-F.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 35. Data: 2013-06-21 22:25:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A Ty zanosisz te papiery z dowodem zamknięcia rachunku i wypowiedzenia
    > umowy o kartę do Prokuratury :)

    A oni wskazuja w tej umowie punkt "Klient odpowiada za wszystkie
    transakcje wykonane karta, od jej wydania do zwrotu, nawet po
    wypowiedzeniu umowy" :-)

    J.

  • 36. Data: 2013-06-21 23:00:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    zgred <z...@e...com> writes:

    > W umowach (nie chce mi się szukać) są jakieś klauzule o poddawaniu się
    > egzekucji przez 5 lat (od momentu - no właśnie - ujawnienia
    > przesłanek?).
    >
    > Bank może sobie przypomnieć po 2 latach od zamknięcia konta, że
    > omyłkowo nie naliczył Ci prowizji za przelew.

    Jeśli ktoś nie ma papierów na zamknięcie konta, to bank może za 50 lat
    sobie przypomnieć o miliardowych kredytach i może być ciężko z nim
    wygrać.

    Zresztą nie tylko bank, rzekoma wierzytelność mogła być chwilę wcześniej
    sprzedana.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 37. Data: 2013-06-22 01:56:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" kq13nm$69v$...@s...invalid...

    > Protokół zniszczenia z notariuszem spisywać ?

    W obecności kamer -- banku i własnej komórki...
    Proponuję S4... [kupiony na raty -- zbliżeniówką]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2013-06-22 02:02:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ludwik" d...@g...co

    : A nie jest tak, że po zastrzeżeniu karty klient nie odpowiada za transakcje?

    A -- nie jest tak... Proponuję lekturę postu inicjującego wątek.

    "wiatrak" kprprc$v8i$...@n...news.atman.pl

    > http://samcik.blox.pl/2013/06/Ona-w-banku-tanczy-dla
    -mnie-czyli-jak-zamknac.html#ListaKomentarzy

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2013-06-22 07:23:32
    Od: zgred <z...@e...com>

    > "Ludwik" d...@g...co
    >
    > : A nie jest tak, że po zastrzeżeniu karty klient nie odpowiada za
    > transakcje?
    >
    > A -- nie jest tak... Proponuję lekturę postu inicjującego wątek.

    A czy nie powinno być tak (to nie do Ciebie, ELC, ale "do ogółu"), że
    terminale POS przy okazji komunikowania się z Centrum Autoryzacji
    ściągają sobie listę "ostatnio zastrzeżonych kart" (przyrostowo, więc
    tych danych będzie parę kB) i pamiętają sobie?

    Wracam do hasła: Jeśli bank wciska na siłę zbliżeniówki, to niech bierze
    na klatę skutki fraudów.
    Sam stosuję przebijak do dziurek, taki ?1mm, potem klepnięcie młotkiem w
    kartę w utworzony lejek i prawie śladu nie ma...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 40. Data: 2013-06-22 12:59:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2013 07:23:32 +0200, zgred napisał(a):
> [...]
    > ściągają sobie listę "ostatnio zastrzeżonych kart" (przyrostowo, więc
    > tych danych będzie parę kB) i pamiętają sobie?

    Ale tych kart to sa chyba miliony.
    Niby dzis 100 MB ram nie dziwi ..

    > Wracam do hasła: Jeśli bank wciska na siłę zbliżeniówki, to niech bierze
    > na klatę skutki fraudów.

    Jak najbardziej.

    J.