  • 41. Data: 2013-06-22 17:14:24
    Temat: Re: Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 8co9yfkmcdla$....@4...net

    > Ale tych kart to sa chyba miliony.

    Miliony zastrzeżonych?

    -=-

    Dwie drogi:

    -- sklep zabiera kartę zastrzeżoną lub choćby uruchamia jakieś procedury
    (wzywa bank, policję, odpytuje klienta, robi mu twarzowe fotki,
    paraliżuje go, odcina mu jego ręce...)

    -- banki obciążają konta w oparciu o statystyki niezależnie od czynionych zakupów ;)

    -=-

    Jeśli zapłacę fałszywymi surowcami wtórnymi -- straci przyjmujący.
    Jeśli zapłacę fałszywą kartą -- straci jej ,,posiadacz''. Wcześniej
    czy później ludzie zrezygnują z kart, jeśli nie będziemy
    liczyć/uwzględniać wiśniobiorców. :)

    -=-

    Metod zabezpieczania się jest wiele -- IMO nie my mamy je tworzyć,
    wymyślać, wdrażać itp., ale banki. My możemy (za wiśnie i orzechy)
    testować.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2013-06-22 17:27:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zgred" 51c534cb$0$1215$6...@n...neostrada.pl

    > A czy nie powinno być tak (to nie do Ciebie, ELC, ale "do ogółu"), że terminale POS
    przy okazji komunikowania się z Centrum
    > Autoryzacji ściągają sobie listę "ostatnio zastrzeżonych kart" (przyrostowo, więc
    tych danych będzie parę kB) i pamiętają sobie?

    IMO mogłoby być tak właśnie. Co więcej -- w razie zastrzegania
    karty, można od razu rozesłać informację po całym świecie bez
    czekania o pytanie terminali. Dołóżmy do tego datę ważności
    (aby nie gromadzić danych sprzed stu lat) i mamy spokój.

    Co więcej -- kamerki sklepowe (a nawet uliczne -- informowane
    przez sklepy) mogłyby ze szczególną uwagą śledzić tych ludzi,
    którzy posługują się zastrzeżonymi kartami. :)

    Złodziej kradnie kartę; ,,posiadacz'' to zgłasza; bank kartę zastrzega;
    ktoś kupuje coś i płaci zastrzeżona kartą; sklepowa kamerka zintegrowana
    z terminalem powiadamia policję ukazując wyraźne oblicze kupca; bank, policja
    i kamerki pobliskie uważnie przyglądają się potencjalnemu złodziejowi... Jeśli
    podejrzenia okażą się niesłuszne, klient nawet nie zda sobie sprawy z tego,
    że był śledzony...

    Ale jeśli płacącym zastrzeżoną kartą był złodziej, być może kamerki
    monitoringu ulicznego doprowadzą policję wprost do ,,siedziby''. ;)
    Czy dlatego już teraz przestępczość przybiera zupełnie nowe kształty?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2013-06-22 17:47:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2013 17:14:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 8co9yfkmcdla$....@4...net
    > Miliony zastrzeżonych?

    No przeciez z calego swiata zastrzezone przyjmujemy - jesli kart sa
    miliardy i ukradli choc promil ..

    > Dwie drogi:
    > -- sklep zabiera kartę zastrzeżoną lub choćby uruchamia jakieś procedury
    > (wzywa bank, policję, odpytuje klienta, robi mu twarzowe fotki,
    > paraliżuje go, odcina mu jego ręce...)

    Nie ma prawa zatrzymac :-)

    > -- banki obciążają konta w oparciu o statystyki niezależnie od czynionych zakupów
    ;)

    No i tak jakos to wyglada na swiecie - placa wszyscy, jesli to tylko
    promil, to niezauwazalne :-)

    J.

  • 44. Data: 2013-06-22 18:09:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." z4rdxfpufk5t$.jjo06v8om0bd$....@4...net

    > No przeciez z calego swiata zastrzezone przyjmujemy - jesli kart sa
    > miliardy i ukradli choc promil ..

    7 miliardów ludzi [w tym małe dzieci] i każdy [wiśniożerca?] ma po 100 kart...
    Albo inaczej -- Lukas kiedyś chwalił się tym, że ma milion klientów. Jeśli
    zatem każdemu dał 3 karty i takich banków mamy w Polsce ze 40 sztuk... ;)

    IMO zastrzeżonych kart jest mniej niż milion.

    > Nie ma prawa zatrzymac :-)

    Mnie zabrano.

    ;)

    > No i tak jakos to wyglada na swiecie - placa wszyscy, jesli to tylko
    > promil, to niezauwazalne :-)

    Chodziło mi o to, że bank nijak nie zwraca uwagi na to,
    czy ktoś płaci, czy nie płaci, ale obciąża konto w oparciu
    o statystyki -- po prostu Kowalski musi wydać kartą tyle
    a tyle i koniec!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2013-06-22 19:25:51
    Od: zgred <z...@e...com>

> [...]
    > Jeśli
    > podejrzenia okażą się niesłuszne, klient nawet nie zda sobie sprawy z tego,

    Aleś się rozmarzył...
    Tobie chyba wydaje się, że za nasze podatki (i z naszych prowizji) to
    nam będą robić dobrze, a nie sobie?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 46. Data: 2013-06-22 19:29:57
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-22 17:47, J.F. pisze:

    > No i tak jakos to wyglada na swiecie - placa wszyscy, jesli to tylko
    > promil, to niezauwazalne :-)

    No to niech to zapłaci bank, skoro nie umiał upilnować. Proste.
    (Wiadomo, że weźmie z naszych prowizji/odsetek, czyli jak napisał ELC -
    za fraudy zapłacimy wszyscy.)
    Zauważcie, że rozmydla się odpowiedzialność. Z dawnego, prostego układu
    bank-klient(banku) robi się rozmyte bank-ekłajer-sklep-policja(państwo).
    Nikomu szczególnie nie zależy na uszczelnieniu systemu, więc go się
    rozluźnia ku uciesze wszystkich ww., a płaci za to motłoch.

    Ja doszukuję się "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, że tak
    do tego prą?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 47. Data: 2013-06-22 20:54:49
    Od: "B.G." <n...@n...com>

    Użytkownik "zgred" <z...@e...com> napisał w wiadomości

    > Ja doszukuję się "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, że tak do
    > tego prą?

    Trudno się go nie dopatrywać, zwłaszcza po opublikowania przez Snowdena jego
    rewelacyjnych informacji.
    Tak a propos Snowdena:
    "Snowden oskarżony o szpiegostwo, ujawnienie tajnych informacji i
    kradzież" -
    http://wyborcza.pl/1,75477,14148921,Snowden_oskarzon
    y_o_szpiegostwo__ujawnienie_tajnych.html

  • 48. Data: 2013-06-22 21:16:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zgred" 51c5de17$0$1252$6...@n...neostrada.pl

    > Aleś się rozmarzył...
    > Tobie chyba wydaje się, że za nasze podatki (i z naszych prowizji) to nam będą
    robić dobrze, a nie sobie?

    (; Sobie też -- przecież przestępczość uderza w nich także. ;)

    A poważniej -- piszę o tym, że przestępczość musi szukać lepszych metod. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2013-06-22 22:35:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    zgred <z...@e...com> writes:

> [...]
    > ściągają sobie listę "ostatnio zastrzeżonych kart" (przyrostowo, więc
    > tych danych będzie parę kB) i pamiętają sobie?

    Jasne, ale to kosztuje, banki nie chcą płacić.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 50. Data: 2013-06-22 22:39:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    zgred <z...@e...com> writes:

    > No to niech to zapłaci bank, skoro nie umiał upilnować. Proste.

    Bank powinien po prostu odbierać kartę od klienta, a jeśli nie, to ją
    zastrzegać. Ale po co, jeśli to i tak ryzyko głównie klienta.

    > Zauważcie, że rozmydla się odpowiedzialność. Z dawnego, prostego
    > układu bank-klient(banku) robi się rozmyte
    > bank-ekłajer-sklep-policja(państwo).

    Nie za bardzo, chociaż banki by chciały. Umowa oraz np. ustawy
    obowiązują w układach klient-bank.

    > Ja doszukuję się "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, że tak
    > do tego prą?

    No nie wiem. Umożliwia trywialnie łatwe śledzenie np. "przepływu" ludzi?
    --
    Krzysztof Hałasa