  • 51. Data: 2013-06-22 23:04:58
    Temat: Re: Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2013 20:54:49 +0200, B.G. napisał(a):
    > Trudno się go nie dopatrywać, zwłaszcza po opublikowania przez Snowdena jego
    > rewelacyjnych informacji.
    > Tak a propos Snowdena:
    > "Snowden oskarżony o szpiegostwo, ujawnienie tajnych informacji i
    > kradzież" -
    > http://wyborcza.pl/1,75477,14148921,Snowden_oskarzon
    y_o_szpiegostwo__ujawnienie_tajnych.html

    Ale o kartach tam nic nie ma.
    Chca identyfikowac ludzi na ulicy, czy przez telefony sprawdzac co
    anonimowi rozmowcy maja w portfelu ?

    Czy jakies argumenty dla sklepow, ze te drobne 1% prowizji zwiekszy
    wydajnosc kasjerek o 2% ?
    Czy to tylko u nas sa takie niezabezpieczone/przerzucone na klienta ?

    No bo tak z drugiej strony ... kwoty male, a punkt przyjmujacy znany.
    Jesli ktorys zacznie za duzo falszywych transakcji przyjmowac, to sie
    go aresztuje. A na gazetach to zlodziej majatku nie zrobi :-)

    Chociaz ... na wodce moze by i zrobil..

    J.

  • 52. Data: 2013-06-23 14:58:38
    Od: "B.G." <n...@n...com>

    y_o_szpiegostwo__ujawnienie_tajnych.html

    > Ale o kartach tam nic nie ma.
    > Chca identyfikowac ludzi na ulicy, czy przez telefony sprawdzac co
    > anonimowi rozmowcy maja w portfelu ?

    Jeżdżąc na nartach i mając skipass oparty (jak sądzę) na tej samej
    technologii, jestem w stanie po czasie odtworzyć prawie każdy swój krok w
    ośrodku narciarskim - patrz tutaj: http://www.skiline.cc/aboutSkiline
    Czy nie sadzisz, że dla wszelkiego rodzaju "służb" jest to bardzo kuszące,
    żeby wszystkich obywateli wyposażyć w takie "skipassy"?
    A rozmówcy już wcale anonimowi nie są; nie bez kozery Google czy Yahoo za
    każdym razem gdy sie zaloguję, upiera się, żebym im podał swój numer
    telefonu komórkowego. Rzekomo, w celu umożliwienia odzyskania hasła, gdyby
    go zapomniał. ;)

  • 53. Data: 2013-06-23 15:06:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Jasne, ale to kosztuje, banki nie chcą płacić.

    W dobie ;) powszechnego netu niewiele kosztuje.
    To nie są czasy telefoniarzy liczących impulsowo.

    Jestem zdecydowanym zwolennikiem powszechnego i bardzo taniego dostępu do
    netu -- chcę, choć nie mam nic do powiedzenia/decydowania w tej sprawie,
    aby niemal wszędzie na Ziemi (i na Marsie też?) był dostęp 3G/4G bez
    ograniczeń innych niż technologiczne. I chcę, aby każde urządzenie miało
    własne moduły/modemy 3G/4G/5G :) a WiFi aby zostało zepchnięte na małe
    odległości (rzędu 20 metrów) i do szybkości rzędu 200 MB/s (dwustu
    megabajtów -- dwa rzędy wielkości niż obecne g) i służyło do łączenia
    dysków chociażby czy telewizorów z tabletami. (zastosowań dla takiego
    WiFi byłoby zapewne znacznie więcej) Rzecz jasna długość adresów IP
    trzeba by było stosownie powiększyć. Wszystko by miało swoje adresy
    IP -- telewizor inny, pralka inny, terminal w kasie 5 inny niż
    w kasie 4 tego samego realu. :) A dostępność netu -- lepsza niż
    dziś 2G dla telefonów komórkowych...

    BTW -- chętnych do życia na Marsie co najmniej nie brakuje.
    Im mniej M$ w życiu codziennym, tym więcej w tym życiu tego,
    co ćwierć (czy pół) wieku temu istniało w opowiadaniach S-F
    z przewagą F.

    Rzecz jasna każda kamera monitoringu uliczno-sklepowego także miałaby własny IP.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2013-06-23 15:48:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2013 14:58:38 +0200, B.G. napisał(a):
> [...]
    > Czy nie sadzisz, że dla wszelkiego rodzaju "służb" jest to bardzo kuszące,
    > żeby wszystkich obywateli wyposażyć w takie "skipassy"?

    Srednio, bo to jednak krotkozasiegowe jest, i wymaga duzych
    inwestycji. Prosciej przez telefony - same zaraportuja gdzie idzie,
    kto w poblizu, a moze nawet mikrofon i kamere wlacza :-)

> [...]
    > każdym razem gdy sie zaloguję, upiera się, żebym im podał swój numer
    > telefonu komórkowego. Rzekomo, w celu umożliwienia odzyskania hasła, gdyby

    Ale ja jestem uparty i im nie podaje, albo jakis falszywy :-)

    A jak kupie prepaida do przestepstwa, to przeciez bede uwazal aby nie
    zidentyfikowac :-)
    Choc kto wie, moze wykorzystam do tworzenia falszywego tropu :-)

    J.

  • 55. Data: 2013-06-23 16:35:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Bank powinien po prostu odbierać kartę od klienta, a jeśli nie,
    > to ją zastrzegać. Ale po co, jeśli to i tak ryzyko głównie klienta.

    Po co zastrzegać? Toż cały ten wątek mówi o nieprzydatności zastrzegania.

    > Nie za bardzo, chociaż banki by chciały. Umowa oraz np. ustawy
    > obowiązują w układach klient-bank.

    IMO płacenie surowcami (głównie makulaturą) jest tak kosztowne,
    że państwo (Fiskus) mogłoby (mógłby) brać na siebie koszty fraudów.

    prą?

    > No nie wiem. Umożliwia trywialnie łatwe śledzenie np. "przepływu" ludzi?

    -=-

    Karta, jak żywa komórka białkowa, ;) mogłaby mieć w sobie
    urządzenia niszczące tę kartę na znak dawany z zewnątrz.
    W razie wykrycia kradzieży, sklep/terminal by zlecał
    karcie samounicestwienie.

    Ale przeca i bank mógłby w chwili zastrzegania marmurowego
    (a od tego zaczyna się chyba ta rozmowa) niszczyć kartę tak,
    aby plastykowa otoczka nie ulegała destrukcji. ;) Wystarczy
    dać stosownie wysokie pole elemagnetyczne, które wchłonie
    się w kartę, dając jej takie prądy, które spalą antenkę
    czy chipka...

    IMO mamy początki za które ktoś musi zapłacić, ale dlaczego
    mamy zapłacić my? Ja mogę podpisywać się i wstukiwać PIN.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2013-06-23 16:56:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." gw51bg1kp6ld$....@4...net

    > A jak kupie prepaida do przestepstwa, to przeciez bede uwazal
    > aby nie zidentyfikowac :-)

    Po co kupować, skoro Play dawał stertery za free jako reklamówkę?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 57. Data: 2013-06-23 18:25:02
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-23 15:48, J.F. pisze:

    > Ale ja jestem uparty i im nie podaje, albo jakis falszywy :-)
    >

    > A jak kupie prepaida do przestepstwa, to przeciez bede uwazal aby nie
    > zidentyfikowac :-)

    A-tam zaraz "przestępstwa"... Czasami trzeba niesolidnemu dłużnikowi
    powiedzieć coś z pozycji egzekutora nie posuwając się do gróźb
    karalnych... :) Nic tak nie wzmacnia wyobraźni, jak powiedzieć "wyjrzyj
    przez okno i pomachaj swojej córce (jadącej w obcym samochodzie)".

    > Choc kto wie, moze wykorzystam do tworzenia falszywego tropu :-)

    ... od lat, w wolnych chwilach, z nudów, albo żeby ch..m zrobić na
    złość, tworzę sobie tożsamości. Już sam się gubię w ich liczbie,
    gdzieś-tam (oczywiście zaszyfrowane) mam ponotowane. Każda ma imię,
    nazwisko, adres (czasami nawet zgodny), pesel, numer dowodu osobistego,
    numer telefonu (oczywiście prepaid kupiony pod chmurką i nieaktywowany,
    albo aktywowany w obcym mieście z tak samo kupionego za 30zł aparatu).
    Rejestruję się z tych wirtualnych tożsamości na pejzbukach i innych
    podobnych. Kot ma podobno 7 żyć, a ja chyba jestem lepszy... :)

    Jeśli by tak robiły przynajmniej setki tysięcy, to może to miało by sens...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 58. Data: 2013-06-23 18:30:55
    Od: pws <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 15:06:03 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:
> [...]
    > IP -- telewizor inny, pralka inny, terminal w kasie 5 inny niż
    > w kasie 4 tego samego realu. :) A dostępność netu -- lepsza niż
    Nawet ciekawy pomysł...

    W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 16:56:18 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:
    > Po co kupować, skoro Play dawał stertery za free jako reklamówkę?

    Nie tylko Play rozdaje (aktualnie 2 rodzaje + jeszcze stare "zasięgowe" w niektórych
    salonach + RedBullMobile). Orange kiedyś dawało, VirginMobile chyba ze 4 razy
    ostatnio w promocjach, KluczMobile dawał też przez chwilę. Ciągle rozdaje Heyah,
    LycaMobile, a nawet wRodzinie i W Naszej Rodzinie. T-mobile chyba też kilka razy
    dawał w salonach i gazetach (?).

  • 59. Data: 2013-06-23 20:15:04
    Od: pws <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 18:30:55 UTC+2 użytkownik pws napisał:
> [...]
    LycaMobile, a nawet wRodzinie i W Naszej Rodzinie. T-mobile chyba też kilka razy
    A, i jeszcze niedługo pewnie ruszy VectonMobile, to i kolejne darmowe starterki
    będą...

  • 60. Data: 2013-06-23 22:04:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Czy to tylko u nas sa takie niezabezpieczone/przerzucone na klienta ?

    Teoretycznie u nas nie jest przerzucone. Praktycznie to chyba wszędzie
    tak jest, że jeśli się da, to się obciąża klienta, zwłaszcza jeśli nie
    można obciążyć sklepu. Teorie to są fajne, ale tylko tak długo, jak
    długo nie ma fraudu.

    > No bo tak z drugiej strony ... kwoty male, a punkt przyjmujacy znany.
    > Jesli ktorys zacznie za duzo falszywych transakcji przyjmowac, to sie
    > go aresztuje.

    No ale sklep przecież nic do tego nie ma.
    --
    Krzysztof Hałasa