  • 21. Data: 2007-11-05 09:21:46
    Temat: Re: Zdolność kredytowa na kredyt hipoteczny
    Od: " Poldekk" <n...@g...pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

    > Tu raczej chodzi, o to ze ludzi juz nie bedzie stac (albo juz ich nie
    > stac) zeby kupowac mieszkania po 10 tys PLN/metr. Tak wiec ceny spadac
    > beda. A juz na pewno na pysk spadna ceny w blokach z tzw. wielkiej
    > plyty. Oczywiscie spekulanci i developerzy moga mowiac, ze cen nie
    > obniza - ich prawo. W takim przypadku beda sami mieszkac w tym co
    > zostanie wybudowane :)

    Deweloperzy budują ostatnio budynki z wielkiej płyty?
    Sory, ale nie łapię Twojej logiki.

  • 22. Data: 2007-11-05 09:48:46
    Od: " Poldekk" <n...@g...pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

    > Praktyka jednak pokazuje, ze ostatnio ceny na mieszkania w Warszawie nie
    > rosna, a nawet spadaja. Zarowno na rynku wtornym jak i pierwotnym.
    > Zaznaczam, ze chodzi mi o mieszkania dla "zwyklych ludzi".

    Jaka praktyka? Ile mieszkań kupiłeś w ostatnich tygodniach?

    1. Jeżeli statystycznie spadło o 0,5% to dla kupującego nie jest żadna ulga.
    2. Spadnie jeszcze o kolejne 3% w ciągu następnych paru miesięcy i będzie
    wielkie hurraaa, że "mieszkania tanieją".
    3. Potem dalej pojedzie do góry, choć już spokojniej niż w 2006 roku.

    Gruntów w dobrych lokalizacjach nie przybywa i nigdy nie przybędzie.
    Będzie można kupić "tanio" (czyli taniej niż w dobrych lokalizacjach, takich
    Górny Mokotów, Sródmieście, bliska Ochota itp.), ale to będą mieszkania na
    okropnych zadupiach, typu Zielonki, Białołęki, Ursusy itd.

    Zdartą płytę o rzekomo bezwartościowej wielkiej płycie słychać już od
    dwudziestu lat. I w ciągu tych dwudziestu lat podrożała ona o kilkaset
    procent. Realia są takie, że te bloki posocjalistyczne (zresztą wielka płyta
    to tylko część z nich, a pewnie ok. połowy, jeżeli nie więcej, to rama H,
    czyli dokładnie ta sama technologia, w której buduje się
    dziś "apartamentowce") stoją często w bardzo dobrych lokalizacjach. Każdy
    agent powie Ci to samo: w nieruchościach liczy się po pierwsze lokalizacja,
    po drugie lokalizacja, a po trzecie lokalizacja. Mieszkanie w nowo budowanym
    budynku w takiej lokalizacji kosztuje astronomicznie drogo i nigdy nie będzie
    ich wiele - tereny nie są z gumy.

  • 23. Data: 2007-11-05 16:07:02
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > To zależy po co mieszkanie kupione. Jak do mieszkania, to i owszem. Choć
    > wypadałoby wkalkulować także zmianę wysokości dochodów w przyszłości
    > oraz ew. małżeństwo i możliwość spłacania z 2 pensji lub zamieszkania
    > wspólnie w innym mieszkaniu i wynajęcia tego, żeby się samo spłacało.

    Tak z ciekawosci - jaka jest na dzien dzisiejsza szansa ze & wzrosna o 3,3
    pp ? Mam nadzieje ze nawet nikomu sie to nie snilo. Jak wzrosnie 0,25
    rocznie to juz duzo

    Fantom

  • 24. Data: 2007-11-05 20:57:39
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Nov 2007 17:07:02 +0100, "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Tak z ciekawosci - jaka jest na dzien dzisiejsza szansa ze & wzrosna o 3,3
    >pp ? Mam nadzieje ze nawet nikomu sie to nie snilo. Jak wzrosnie 0,25
    >rocznie to juz duzo

    WIBOR 3M w ciągu ostatniego roku wzrósł o 1,01 p.p.
    LIBOR 3M - przez ostatni rok wzrost o 0,89 p.p.

    Tym co się takie zmiany nie śnią, będą pierwszymi którzy będą mieć problemy ze
    spłatą kredytu.