  • 31. Data: 2010-07-15 12:21:59
    Temat: Re: Żegnamy Kissa
    Od: " " <a...@g...pl>

    A ja właśnie przywitałam KISa dzięki WAM :)))
    Wczoraj z poziomu systemu transakcyjnego napisałam pytanie jak długo trzeba
    czekać na aktywacje karty, bo mam nadzieję, że nie tak długo, jak i tu link do
    tego wątku. (kurier był w ubiegłym tygodniu).
    Właśnie skończyłam rozmowę z OF - pani sama się na tego maila powołała,
    wskazałam lokatę do podwyższenia i karta za 24 godz. ma być aktywna.
    Jeszcze sie dowiedziałam:
    Jak aktywują, to wyślą smsa
    Jak lokata ma 15 tys to dzielą na dwie i OBIE mają podwyższony %
    Póki co info o datach spłaty mają tylko papierowe, dopiero pracują nad mailowymi.

  • 32. Data: 2010-07-15 13:38:34
    Od: " " <a...@g...pl>

    <a...@g...pl> napisał(a):
    > Jak aktywują, to wyślą smsa

    No i cuda się zdarzają, ledwo godzina minęła i sms przyszedł!
    lecę na zakupy :)

  • 33. Data: 2010-07-15 14:10:17
    Od: " " <a...@g...pl>

    <a...@g...pl> napisał(a):

    > Jak lokata ma 15 tys to dzielą na dwie i OBIE mają podwyższony %

    Wiesz może do kiedy obowiązuje ta promocja?

  • 34. Data: 2010-07-15 14:21:27
    Od: " " <a...@g...pl>

    <a...@g...pl> napisał(a):

    > Jak lokata ma 15 tys to dzielą na dwie i OBIE mają podwyższony %

    Nooo, na stronie https://wnioski.openonline.pl/konta/kontooptymalne/ piszą:
    "w pakiecie dostajesz: konto oszczędnościowe 4,5% (co jak wiemy jest
    nieaktualne), lokatę optymalną 6,65%"

    6,65% ??? :) :) :)

  • 35. Data: 2010-07-15 15:25:33
    Temat: Re: OT Re: Żegnamy Kissa
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 15.07.2010 08:10, Młotkowy wrote:

    > Ej, Panie purysto...
    > A FIAT? (marka samochodu)?
    > To też skrótowiec.
    > Fabrica Italiana Automobili Torino (nie znam włoskiego, generuję z
    > wyobraźni).
    > A mamy "jeżdżę Fiatem" (Nawet bez apostrofu ani myślnika!)
    > itd.

    No właśnie nie. "Jeżdżę FIAT-em" albo "jeżdżę fiatem". Marki samochodów
    traktowane są jako rzeczowniki pospolite (o ile nie mówimy o konkretnym
    modelu). Błagam, nie pisz o apostrofie -- stosuje się go tylko gdy
    ostatnia litera wyrazu jest samogłoską (ale raczej nie w skrótowcach,
    nawet pochodzenia ang. lub fr.) Poza tym łącznik (krótka kreska) to nie
    myślnik (długa kreska).

    > Bardzo wiele skrótowców zyskało obywatelstwo rzeczownika odmienialnego.
    > Język ŻYJE i to własnym życiem, co-by tam sklerotycy z RJP chcieli sobie
    > w ramach żądzy władzy poustanawiać.
    To inna sprawa. Idąc dalej -- każdy stworzyłby własną wersję języka dla
    niego słuszną i mielibyśmy Wieżę Babel. Dlatego warto stosować się do
    reguł już ustalonych i powszechnie rozumianych. Język może swobodnie
    ewoluować tam, gdzie potrzeba nowych słów, zasad...

  • 36. Data: 2010-07-15 15:28:41
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 15.07.2010 10:34, witrak() wrote:

    > Pomijając skądinąd prawidłowo przedstawione reguły, byłoby miło, gdyby
    > przedpiśca zauważył, że istnieją też inne - praktyczne - zasady, które
    > (choć niezgodne z regułkami sprzed 30-40 lat) dają skutek prawie taki
    > sam. Choćby odmiana - w piśmie - skrótowców kończących się spółgłoską
    > bez łącznika: KIS, KISa, KISowi itd.
    > Cel osiągnięty, pisownia prostsza.

    Gdzie znajdę te zasady? Mój słownik, choć nie ma nawet 10 lat, wciąż
    podaje odmianę z łącznikiem.
    Tutaj tak samo: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629584

  • 37. Data: 2010-07-15 17:52:15
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    XYZ wrote:

    > Gdzie znajdę te zasady? Mój słownik, choć nie ma nawet 10 lat, wciąż
    > podaje odmianę z łącznikiem.
    > Tutaj tak samo: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629584

    Napisałem: praktyczne - więc takie co funkcjonują w praktyce :-)

    Za jakiś czas pewnie wejdą do słowników.

    witrak()

  • 38. Data: 2010-07-16 10:13:30
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-15 15:38, a...@g...pl pisze:

    > No i cuda się zdarzają, ledwo godzina minęła i sms przyszedł!
    > lecę na zakupy :)

    Jedyne, co ewidentnie opłaca się kupować płacąc kartą, to piwo i wódka w
    Lidlu. :)
    Ale tam mają limit 20zł.
    Więc polecam wódkę "Rahmaninov", 0.7l za niecałe 22zł :). Przy odrobinie
    samozaparcia da się pić.
    Jeśli Ci nie szkoda kasy, to mają też tam całkiem dobrą 8-letnią whisky
    "Hunter's Glenn" (zielona etykieta) 40zł/0.7
    No i piwo - np. Okocim Mocne chyba 2.40/puszka.
    Tylko, że niestety, kobiety nieszczególnie lubią zarówno piwo jak i
    whisky. Ale może masz jakieś gacie na kwadracie :)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 39. Data: 2010-07-18 13:05:47
    Od: "kombek" <k...@o...eu>

    Jeżeli przyjdzie czekać długo na kuriera i w tym czasie sie rozmyślę i nie
    podpiszę kurierowi umowy podając np przekroczenie ważności wniosku to co mi
    zrobią. Wstępnie w rozmowie telefonicznej wyraziłem zgodę i podałem dane
    osobiste do karty.

  • 40. Data: 2010-07-19 13:37:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witrak()" 4c3f4ad2$0$2607$6...@n...neostrada.pl

    > Napisałem: praktyczne - więc takie co funkcjonują w praktyce :-)

    > Za jakiś czas pewnie wejdą do słowników.

    Ja takie (KISa) pisanie popieram. :) Dywiz (czy apostrof) to żadna ozdoba. :)
    Ani to treści nie niesie, ani ładne nie jest. :)

    --
    ! 739 ! VV
    oznacza sztach . Ventolinem
    ^ . . 729 . .
    . . .
    * . 18 . 21 719 . .
    . . . . . . . . . . .
    P . . ' . . . . . .06 . . . dni 705 .2425
    . . lipiec . VVVV VV .19
    E . . . . . ----> . 699 2223
    2627 29 01 03 . 07 101112 17
    F19 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 685
    28 02 06 08 . 16
    2526 01 03 . 17.`'.20 675 ._.
    30 VV .-09 13 18
    l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ;
    o.' 05 '.O_'
    / 23 30 02 1011 `-:`-'.'.661'. '`\.'`.'
    m 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \