  • 1. Data: 2009-10-03 20:52:45
    Temat: Zgubiony dowód a BIK
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    Zgubiłem dowód i myślę, że stało się to tak z półtora miesiąca temu, ale
    wcześniej nie zauważyłem jego braku. Zadzwoniłem do banku, zastrzegłem
    numer dokumentu i o dziwo wtedy przyszedł pocztą mój dowód, podobno
    wrzucony do skrzynki na poczcie. Poczta odesłała mi priorytetem.
    Zastanawiam się czy wycofać zastrzeżenie dowodu, ale trochę zastanawia
    mnie ten zbieg okoliczności, że zastrzegłem i od razu przyszedł dowód.
    Jak myślicie?

    I drugie pytanie - jak szybko banki wpisują do BIKu kredyty? Chcę
    sprawdzić czy przypadkiem nie nabrałem jakiś kredytów. Raport bezpłatny
    można brać jedynie co 6 miesięcy. Może to było tak, że ktoś od razu
    wrzucił dowód do skrzynki, a poczta dopiero po 1.5 miesiąca zauważyła?
    Może to nadmiar nieufności, ale przezorny zawsze ubezpieczony, więc
    sprawdzić BIK chyba warto.

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 2. Data: 2009-10-03 21:38:09
    Temat: Re: Zgubiony dowód a BIK
    Od: "eg" <e...@w...pl>

> [...]
    > Zastanawiam się czy wycofać zastrzeżenie dowodu, ale trochę zastanawia
    > mnie ten zbieg okoliczności, że zastrzegłem i od razu przyszedł dowód. Jak

    A bank przyjal zastrzezenie tylko wewnetrznie czy do bazy dokumentow
    zastrzezonych? To nie jest takie oczywiste wbrew pozorom. Bo jesli to
    drugie, to w innych bankach rowniez nikt nie posluzy sie skradzionym
    dowodem.

    Wyrobiles tez nowy dowod w urzedzie miasta? Tam sie zglasza utrate.

    I w zadnym wypadku nie posluguj sie skradzionym, choc odzyskanym dowodem!!!

> [...]
    > wrzucił dowód do skrzynki, a poczta dopiero po 1.5 miesiąca zauważyła?
    > Może to nadmiar nieufności, ale przezorny zawsze ubezpieczony, więc

    Poczta raczej odeslala ci gora po kilku dniach, nie sadze by dluzej. Co do
    BIKu mozna by odzalowac dodatkowy platny raport. Najpewniejszy bedzie jakies
    2 mc po odzyskaniu dowodu/zastrzezeniu. Inna sprawa, ze wielu zlodziei nie
    jest az tak glupich i nie posluguje sie skradzionymi dokumentami, tym
    bardziej, ze zwykle do kredytu trzeba miec dwa dokumenty tozsamosci a i
    wpasc latwo. Wiec jest szansa, ze nikt kredytu nie wzial. Ale lepiej
    sprawdzic.

  • 3. Data: 2009-10-03 21:50:34
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    eg wrote:

> [...]
    > bardziej, ze zwykle do kredytu trzeba miec dwa dokumenty tozsamosci a i
    > wpasc latwo. Wiec jest szansa, ze nikt kredytu nie wzial. Ale lepiej

    A tak swoją drogą, to co jeśli ktoś wziąłby taki lewy kredyt na
    skradziony dowód? Jasne, że bank nie uwierzy na słowo, że "ależ proszę
    banku, to nie ja wziąłem ten kredyt", no ale teoretycznie powinno się
    dać udowodnić fałszerstwo - np. poprzez analizę grafologiczną podpisu na
    umowie. Czy da się jakoś wymigać (w sądzie?) od spłacania takiego
    trefnego kredytu?

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2009-10-03 21:56:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

> [...]
    > dać udowodnić fałszerstwo - np. poprzez analizę grafologiczną podpisu na
    > umowie. Czy da się jakoś wymigać (w sądzie?) od spłacania takiego

    Przeciez to nie dowod zawiera umowe, jasne ze tak.

    Lepiej tez jednak nie byc pozwanym o wspoludzial.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2009-10-03 22:01:27
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    eg wrote:
> [...]
    > zastrzezonych? To nie jest takie oczywiste wbrew pozorom. Bo jesli to
    > drugie, to w innych bankach rowniez nikt nie posluzy sie skradzionym

    Upewniałem się, bo wygooglowałem przypadek o jakim mówisz i podobno do
    tego międzybankowego. Robiłem to w mBanku, mam nadzieję, że nie odwalają
    tam takiej maniany.

    > Wyrobiles tez nowy dowod w urzedzie miasta? Tam sie zglasza utrate.
    > I w zadnym wypadku nie posluguj sie skradzionym, choc odzyskanym dowodem!!!

    Nie zgłaszałem do urzędu, teraz dowód wrócił i zastanawiam się czy
    wycofać zastrzeżenie, bo nie chce mi się wyrabiać nowego. Zwłaszcza, że
    żyję i pracuję poza miejscem zameldowania, więc to dodatkowy kłopot,
    pomijając te 50zł(?) za wyrobienie. Póki jest zastrzeżony na pewno o
    kredyt nie będę z nim występował :-)

    Nie sądzę, żeby był skradziony raczej go zgubiłem.

    > Poczta raczej odeslala ci gora po kilku dniach, nie sadze by dluzej. Co do
    > BIKu mozna by odzalowac dodatkowy platny raport. Najpewniejszy bedzie jakies
    > 2 mc po odzyskaniu dowodu/zastrzezeniu.

    A co jest w tym dodatkowym płatnym? Jeżeli tylko jakiś scoring to mam to
    w nosie, ważne, żeby były wszystkie niespłacone kredyty.

  • 6. Data: 2009-10-03 22:07:41
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Przeciez to nie dowod zawiera umowe, jasne ze tak.

    Wygrać się pewno da, ale ciąganie się po sądach i najścia windykatorów
    na pewno przyjemne nie są. A podobno zdarzają się takie kredyty brane na
    zgubiony/skradziony dowód.

  • 7. Data: 2009-10-05 13:41:40
    Od: schliesky <s...@g...com>

    On Oct 3, 10:52 pm, schliesky <t...@m...pl> wrote:
    > Zastanawiam się czy wycofać zastrzeżenie dowodu, ale trochę zastanawia
    > mnie ten zbieg okoliczności, że zastrzegłem i od razu przyszedł dowód.
    > Jak myślicie?

    Człowiek z http://dokumentyzastrzezone.pl/ radzi jednak, żeby dowód
    wyrobić nowy... Chyba tak zrobię, gdyby znalazł się szybko to bym dał
    sobie spokój... Ech, dodatkowa robota :-/

  • 8. Data: 2009-10-05 19:22:18
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Miałem podobną sytuacje... tyle ze zgubiłem przy okazji KK Citi (VISA)..
    A ponieważ połapałem się że nie mam dowodu i karty po dość długim
    czasie, z KK nic nie zniknęło (karta ze zdjęciem) to myślałem że to
    jakiś galotach na dnie szafy leży..

    Do czasu aż się nie okazało że "zawarłem" 2 umowy z Heyah na Heyah MIX.
    No nic, zgłoszone, ale przy okazji musze zerknąć do BIKu.

    Tak pozatem to trzeba być ćwierćdebilem żeby robić wałek na
    skradziony/znaleziony dowód. W końcu ktoś tę umowę ze strony
    operatora/sklepu/banku podpisał, to bezinteresownie raczej się nie
    podłożył. Jak go policja przeciągnie pod kilem to wyśpiewa kto to taki
    mądry go do tego namówił...

    Marcin

  • 9. Data: 2009-10-05 19:38:19
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    >Człowiek z http://dokumentyzastrzezone.pl/ radzi jednak, żeby dowód

    Swoja droga nie sadzicie ze baza dokumentow zastrzezonych powinna byc
    publicznie dostepna, chocby mozliwosc sprawdzenia w necie. W koncu
    przychodzi do mnie gosc wynajac mieszkanie i jak mam sie upewnic, ze to
    prawdziwy kowalski a nie ktos kto sie za niego podaje? Sprawdzenie
    oczywiscie tylko po numerze, bez wyswietlania danych wlasciciela dokumentu.

  • 10. Data: 2009-10-06 07:03:32
    Od: schliesky <s...@g...com>

    On Oct 5, 9:22 pm, Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> wrote:

> [...]
    > operatora/sklepu/banku podpisał, to bezinteresownie raczej się nie
    > podłożył. Jak go policja przeciągnie pod kilem to wyśpiewa kto to taki

    Wiesz, zdarzają się debile, którzy robią przewały na allegro na
    własnych danych. Dużo jest idiotów na tym świecie, więc lepiej im nie
    pomagać.