  • 1. Data: 2009-11-23 10:07:48
    Temat: Zlecenie kupna PKC - wątpliwości
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    Witam,

    Zamierzam zainwestować w akcje, mam konto maklerskie w DI BRE poprzez
    mBank. Zastanawia mnie co by było, gdybym złożył zlecenie kupna z
    limitem . Przecież jeśli ktoś choćby dla żartu złoży zlecenie sprzedaży
    po jakiejś absurdaknie wysokiej cenie to czy ja się na to "załapię" i
    będę w plecy?

    Dziękuję z góry z odpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    Piotr Hosowicz

    --
    Z Allegro: PRZEDMIOTEM AUKCJI JEST NOKIA 6210, ODDAŁEM JA SPEC-
    JALISCIE DO WGRANIA JAKIEGOS SOFTU Z NOWYMI BAJERAMI, NO I MAM

  • 2. Data: 2009-11-23 10:11:40
    Temat: Re: Zlecenie kupna PKC - wątpliwości
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    Piotr Hosowicz wrote:

> [...]
    > limitem . Przecież jeśli ktoś choćby dla żartu złoży zlecenie sprzedaży
    > po jakiejś absurdaknie wysokiej cenie to czy ja się na to "załapię" i

    Chodzi ci o zlecenie z limitem aktywacji? Zlecenia aktywuje się, gdy po
    zadanej cenie odbędzie się transakcja. Nie wystarczy, że pojawi się
    zlecenie.

  • 3. Data: 2009-11-23 10:13:17
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <a...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:4B0A5EF4.1000403@example.com...
    > Witam,
    >
    > Zamierzam zainwestować w akcje, mam konto maklerskie w DI BRE poprzez
    > mBank. Zastanawia mnie co by było, gdybym złożył zlecenie kupna z limitem
    > .

    Zlecenie PKC jak w temacie czy z limitem jak w treści?

    --
    marfi

  • 4. Data: 2009-11-23 10:14:02
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    marfi wrote:
    > Użytkownik "Piotr Hosowicz" <a...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:4B0A5EF4.1000403@example.com...

    > Zlecenie PKC jak w temacie czy z limitem jak w treści?

    Z PKC, źle się wyraziłem.

    --
    Zawartość usunięta.
    Państwowy Urząd Kontroli Sygnaturek

  • 5. Data: 2009-11-23 10:21:41
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <a...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:4B0A606A.6040404@example.com...

    > Z PKC, źle się wyraziłem.
    Jeżeli strona sprzedaży jest pusta a złozysz zlecenie kupna PKC to w
    przypadku pojawienia się zlecenia sprzedaży kupisz po cenie sprzedaży o ile
    ta cena mieści się w widełkach (zazwyczaj +/-10%) w przeciwnym wypadku
    notowania zostaną chwilowo zawieszone.

    --
    marfi

  • 6. Data: 2009-11-23 10:23:13
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Piotr Hosowicz wrote:

> [...]
    > limitem . Przecież jeśli ktoś choćby dla żartu złoży zlecenie sprzedaży
    > po jakiejś absurdaknie wysokiej cenie to czy ja się na to "załapię" i

    Zlecenie kupna z limitem ceny np po 100,- znaczy tyle: kupię ale nie zapłacę
    więcej niż 100,- za akcję. Czyli może się zdarzyć, że zapłacisz mniej nigdy
    więcej. Zlecenie kupna PKC znaczy tyle: chcę kupić, cena mnie nie
    interesuje. Jak zdefiniujesz co chcesz to zlecenie się zawsze znajdzie.
    Musisz jednak wiedzieć co chcesz. Główna różnica między tymi zleceniami jest
    taka, że zlecenie z limitem ceny jest skupione na cenie (nie zawsze
    wystarczająca ilość znajdzie się po drugiej stronie), a PKC skupione jest na
    ilości (wybierasz zlecenia z drugiej strony aż do zaspokojenia ilości). No i
    zlecenie PKC zawsze jest na początku kolejki. To taki krwiodawca w ciąży w
    kolejce w aptece. W temacie masz wątpliwości co do PKC, w treści co do
    limitu. To zamierzone czy ci się mylą te pojęcia?

  • 7. Data: 2009-11-23 10:49:36
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    totus wrote:

> [...]
    > kolejce w aptece. W temacie masz wątpliwości co do PKC, w treści co do
    > limitu. To zamierzone czy ci się mylą te pojęcia?

    Źle się wyraziłem. Czytam to co napisał marfi i Delphino Delphis i mam
    pytanie - czy sposobem na zabezpieczenie się przed sytuacją ze jak dam
    kupno PKC to pojawi się niekorzystne dla mnie zlecenie jest ustawienie
    limitu aktywacji na odpowiednio niską cenę? Przykładowo chciałbym kupić
    i zależy mi na tym bardzo jakiś papier ale tylko jeśli spadnie, tak więc
    utawiam PKC i limit aktywacji na kuers z poprzedniego okresu? Czy tak
    powinienem zrobić?

    --
    Z Allegro: PRZEDMIOTEM AUKCJI JEST NOKIA 6210, ODDAŁEM JA SPEC-
    JALISCIE DO WGRANIA JAKIEGOS SOFTU Z NOWYMI BAJERAMI, NO I MAM
    BAJER NA WYŚWIETLACZU W POSTACI NAPISU "CONTACT SERVICE".
    NP: Mark Knopfler - Hard Shoulder

  • 8. Data: 2009-11-23 10:51:05
    Od: Hubert <n...@...pl>

    Piotr Hosowicz wrote:
> [...]
    > i zależy mi na tym bardzo jakiś papier ale tylko jeśli spadnie, tak więc
    > utawiam PKC i limit aktywacji na kuers z poprzedniego okresu? Czy tak

    Dajesz konkretną cenę zamiast PKC. Zlecenie zostanie zrealizowane po
    cenie nie wyższej od podanej. Jak dasz 200 to może kupisz za 180, może
    za 190 lub 200. Za 210 nie.

  • 9. Data: 2009-11-23 10:55:31
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <a...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:4B0A68C0.1040306@example.com...

> [...]
    > zależy mi na tym bardzo jakiś papier ale tylko jeśli spadnie, tak więc
    > utawiam PKC i limit aktywacji na kuers z poprzedniego okresu? Czy tak

    Nie. Limit aktywacji przy kupnie ustawia się POWYZEJ aktualnego kursu!
    Po prostu wystaw zlecenie kupna z ceną, którą jesteś w stanie zapłacić i ...
    czekaj :)

    --
    marfi

  • 10. Data: 2009-11-23 10:57:45
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hedn4s$ovt$1@news.onet.pl...

    > Chodzi ci o zlecenie z limitem aktywacji? Zlecenia aktywuje się, gdy po
    > zadanej cenie odbędzie się transakcja. Nie wystarczy, że pojawi się
    > zlecenie.

    a jak ma się pojawic transakcja po transkacji, która wymaga transakcji itd.