  • 1. Data: 2009-09-19 18:18:38
    Temat: Zlecenie w EB - czy da się jeszcze odwołać?
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Wczoraj zleciłem po godz. 20 przelew z RO w EB, omyłkowo na rachunek
    zewnętrzny, zamiast na KO. Miał się wykonać w niedzielę, ale ponieważ to
    zewnętrzny, więc "wykonał" się jeszcze tego samego dnia (mimo godziny) i
    pobrał opłatę za zlecenie zewnętrzne - 2 zł. Czy istnieje jeszcze
    możliwość odwołania tego zlecenia? Przejrzałem wszystkie opcje, ale nie
    widzę takiej możliwości. Na liście zleceń, to zlecenie figuruje jako
    "zakończone".

    Czy ktoś z was wie, czy można jeszcze cofnąć takie zlecenie?

  • 2. Data: 2009-09-19 18:47:48
    Temat: Re: Zlecenie w EB - czy da się jeszcze odwołać?
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 19 Wrz, 20:18, XYZ <j...@m...bin> wrote:
> [...]
    > "zakończone".
    >
    > Czy ktoś z was wie, czy można jeszcze cofnąć takie zlecenie?

    Podobno nie da sie, podobnie jak nie da sie cofnac przelewu w dzien
    powszedni, nawet gdy do elixiru pozostalo sporo czasu.

  • 3. Data: 2009-09-19 18:51:04
    Od: Ra <a...@a...com>

    XYZ pisze:
> [...]
    > "zakończone".
    >
    > Czy ktoś z was wie, czy można jeszcze cofnąć takie zlecenie?
    z poziomu interfejsu nie, zadzwoń na infolinię może coś pomogą.
    Nie pamiętam czy od razu blokowane są środki bo ew. możesz wyczyścić
    konto przynajmniej do wtorku

  • 4. Data: 2009-09-20 12:19:01
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-09-19 20:51, Ra pisze:

    > z poziomu interfejsu nie, zadzwoń na infolinię może coś pomogą.
    > Nie pamiętam czy od razu blokowane są środki bo ew. możesz wyczyścić
    > konto przynajmniej do wtorku
    Zupełnie nie rozumiem, dlaczego piszesz, że do wtorku?

    Środki już "zeszły" z salda z datą wczorajszą i operacja jest w historii
    konta. A w moim przypadku zostały one pobrane od razu i to po godz. 20 w
    piątek na poczet zlecenia zewnętrznego z datą niedzielną.

    W ogóle w EB nie ma żadnych rozsądnych blokad - środki mają być na dzień
    przed wykonaniem zlecenia, ale np. odsetki, mimo, że naliczane z datą
    księgowania w dniu następnym są liczone jako saldo z dnia
    poprzedzającego przy dokonywaniu zleceń zewnętrznych. Np. zlecam przelew
    w D na 100 zł, na koncie w D jest 99,98 + 0,02 odsetek z datą D+1 i
    zlecenie też się wykona!

  • 5. Data: 2009-09-20 15:56:32
    Od: Ra <a...@a...com>

    XYZ pisze:

    > Zupełnie nie rozumiem, dlaczego piszesz, że do wtorku?
    miałem nadzieje że jeszcze nie zeszły

> [...]
    >
    > W ogóle w EB nie ma żadnych rozsądnych blokad - środki mają być na dzień
    > przed wykonaniem zlecenia, ale np. odsetki, mimo, że naliczane z datą
    jak jest to nie wnikałem, ale Eneuel Cz. zlecał przelewy nie mając chyba
    środków bo mu ściągnąło przy pierwszym uzupełnieniu konta