  • 41. Data: 2010-10-01 21:40:57
    Temat: Re: Złoto. Uwaga na poparzenia !!!
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Zbyszek wrote:

    > Nie mniej porównanie z inflacją bywa pouczające. Proponuję też zerknąć na
    > artykuł do wykresu.
    > http://inflationdata.com/inflation/Inflation_Rate/Go
    ld_Inflation.asp

    Złoto jest cienkie, jeśli chodzi o inflację.

    Nie wiem czy da radę zobaczyć ten obrazek:

    http://blogi.bossa.pl/wp-content/uploads/2010/09/sto
    cks-vs-bonds.jpg

    ale wynika z niego, że jeden dolar zainwestowany w 1800 roku dałby takie
    stopy zwrotu:

    indeks inflacji CPI - 16$
    złoto - 26$
    obligacje - 19.000$
    indeks akcji - 11.000.000$

    Wielkości po prostu nieporównywalne.

  • 42. Data: 2010-10-05 11:30:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 01 Oct 2010 13:38:24 +0200, totus <t...@p...onet.pl>
    wrote:

    >zacznie się zwijać. Postanowili załatać wyrwę po kredycie gotówką. Dlatego
    >nie ma inflacji w Stanach. Główne pole walki jest o dostęp do kredytu i

    Nie ma? Właściwie wszystkie ceny w USD rośną ostatnio (indeksy
    giełdowe, złoto, cukier, kukurydza, srebro). I to nie jest inflacja?

    >urzędnicy robią wszystko by zastąpić zaufanie miedzy stronami swoimi
    >gwarancjami. Jeżeli nie przeciągną i wycofają się w porę to nic złego się
    >nie stanie. Nie wierzę w to bo historia gospodarcza nie zna przypadków by

    stanie się. Te gwarancje powodują, że znika jeden, niezbędny czynnik
    gospodarki: ryzyko. To tak, jakby człowiek nie miał układu nerwowego i
    nie czuł, że go boli, że się oparzył itp.

    >mało mądre. Gdyby te drukowane pieniądze nie były nic warte jak tu się
    >sugeruje to byłaby gwałtowna inflacja ale one napotykają na realne produkty
    >i usługi na rynku. Więc to nie prawda, że nie są nic warte. Są tyle warte
    >ile gospodarka amerykańska jest w stanie wypuścić na rynek. Inflacji nie ma.

    tyle, że amerykańska gospodarka oparta jest o usługi. Ich deficyt
    handlowy jest ogromny i to się skończy podwyżką stóp procentowych. A
    tego już amerykańscy dłużnicy mogą nie wytrzymać...

    >Urzędnicy w Stanach nie chcieli dopuścić do deflacji i jak na razie im się
    >to udało. Dlaczego deflacja ma być zła? Tego nie wiem i do tej pory nigdzie
    >się nie dowiedziałem.

    Bo nie jest. Gdyby nie kreacja pieniądza przez banki centralne, to
    byłby to naturalny stan gospodarki - przecież wszystko produkowane
    jest coraz wydajniej i taniej, więc to normalne, że ceny także
    spadałyby.

  • 43. Data: 2010-10-05 11:32:27
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 01 Oct 2010 13:57:08 +0200, Andrzej Kłos <a...@w...pl>
    wrote:

    >jak masz pieniądz, za który kupisz jutro więcej towaru niż dziś, to
    >kupisz to już dziś czy jutro?

    Kupisz dokładne wtedy, gdy zechcesz to mieć i uznasz, że to, co chcesz
    kupić jest dla Ciebie warte aktualnej ceny.
    Przykład: komputery od swego powstania tanieją, ale przecież ich
    sprzedaż nie spada.

  • 44. Data: 2010-10-05 11:42:02
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 01 Oct 2010 23:40:57 +0200, Delfino Delphis
    <D...@w...op.pl> wrote:

> [...]
    ocks-vs-bonds.jpg

    >ale wynika z niego, że jeden dolar zainwestowany w 1800 roku dałby takie

    pytanie pomocnicze: które CPI? Przecież zmieniało się przez lata. No i
    dodajmy jeszcze, że najwcześniejsze wskaźniki są z 1913 r. ("Some
    series, such as the U.S. City Average All items index, begin as early
    as 1913").

    >złoto - 26$

    Wg http://measuringworth.com/gold/

    $19,39/uncję, czyli ponad 68 razy mniej niż dziś. Mało wiarygodny ten
    wykres.

    >obligacje - 19.000$

    czyje?

    >indeks akcji - 11.000.000$

    kto oferował oszczędzanie w "indeksach akcji" w 1800 roku?

    >Wielkości po prostu nieporównywalne.

    Podobnie jak ryzyko. Ciekawe, ile trzeba mieć szczęścia, żeby utrzymać
    odpowiednie akcje przez 210 lat i jeszcze trafić w takie, które w 2010
    roku uda się sprzedać.

    Ten obrazek chyba nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 45. Data: 2010-10-05 19:10:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    > stanie się. Te gwarancje powodują, że znika jeden, niezbędny czynnik
    > gospodarki: ryzyko. To tak, jakby człowiek nie miał układu nerwowego i
    > nie czuł, że go boli, że się oparzył itp.

    Tzn. to ryzyko calkiem nie znika, tylko z wielu rozproszonych malych
    ryzyk powstaje jedno olbrzymie.
    Dobrym przykladem byla np. Argentyna i ich "gwarantowany" kurs peso.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 46. Data: 2010-10-22 08:49:45
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 28 Sep 2010 13:19:31 +0200, Jan Strybyszewski <k...@...pl>
    wrote:

    >Tych pieniedzy nie ma na rynku, to sa tylko dolary wirtualne. Gdzie
    >aktywa nic nie warte, zaplacono nic nie wartym papierem.
    >Tych pieniedzy NIE MA NA RYNKU a wiec nie wplywaja na inflacje.

    http://www.cnbc.com//id/39675670
    Co powiesz na to: $19mld w tydzień?

    --
    pozdrawiam,