  • 11. Data: 2009-02-18 21:47:31
    Temat: Re: Złotówka jak funt?
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Cubus" news:gnhv0t$pio$1@inews.gazeta.pl

    > Kiepskich? Kiepskie warunki to raczej 2zł/EUR i na taki kurs będą parli
    > duzi z Europy zachodniej.

    Nie jestem specem od ekonomii, ale czy taki kurs nie był by lepszy dla
    szarego obywatela?

    > Przejście na euro po kursie 5zł/EUR sprawi,
    > że może i będzie trzeba biedować w czasie wycieczek po Zachodzie

    A w kraju nie będziemy biedować?

    > ale spowoduje, że w środku Europy pojawi się nagle wielki kraj o
    > fantastycznie konkurencyjnej gospodarce i taniej, wykwalifikowanej
    > sile roboczej.

    A czy my zawsze musimy być konkurencyjni tylko i wyłącznie w aspekcie siły
    roboczej - taniej siły roboczej? Czy naprawdę szczytem możliwości narodu
    polskiego jest bycie wyrobnikiem w fabryce zagranicznego producenta, która
    "zainstaluje" się w kraju nad Wisłą?

  • 12. Data: 2009-02-18 21:47:43
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Cubus" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Za punkt odniesienia trzeba traktować nie 3,2 zł/EUR co było szczytem
    > bańki spekulacyjnej, ale raczej 4.0-4.2 zł/EUR sprzed 2,5 roku kiedy
    > bańka zaczynała się napełniać.

    Niby dlaczego ? Jeszcze wcześniej EUR było nawet po 3,50 PLN.

    Anatol

  • 13. Data: 2009-02-18 21:50:16
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Cubus" news:gnhvdc$qr3$2@inews.gazeta.pl

    > A czemu nie?

    A czemu tak? Czy naprawdę to jest szczyt możliwości Polski - bycie
    wyrobnikiem produktów dla zachodnich przedsiębiorstw?

  • 14. Data: 2009-02-18 21:53:18
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    sorden pisze:

    > Pojedz do Chin, zatrudnij sie w lokalnej fabryce i nie bedziesz zadawał
    > takich pytań.

    No najlepiej to żyjmy nie z pracy, tylko z kredytów i sprzedaży
    "produktów finansowych", tak?

  • 15. Data: 2009-02-18 22:08:14
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Cubus wrote:

    > No najlepiej to żyjmy nie z pracy, tylko z kredytów i sprzedaży
    > "produktów finansowych", tak?

    Produkcja tak, za miske ryzu - nie.

    --
    in

  • 16. Data: 2009-02-18 22:21:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Cubus pisze:
> [...]
    > ale spowoduje, że w środku Europy pojawi się nagle wielki kraj o
    > fantastycznie konkurencyjnej gospodarce i taniej, wykwalifikowanej

    Nie o to chodzi aby mieć kraj o fantastycznej konkurencyjnej gospodarce
    i taniej sile roboczej tylko raczej o tym aby właśnie nie biedować.
    Sory, drugie Chiny chcesz z nas robić ? Co z tego, że mają oni tanią
    siłę roboczą i rewelacyjnie rozwijającą się na papierze gospodarkę (dane
    przed kryzysem) jak zwykłego mieszkańca tamtego regionu nie stać na
    nic ? Przy kursie Euro 5 PLN i więcej nas też na niewiele będzie stać,
    bo pensja minimalna w Polsce będzie wynosiła 200 Euro, a ceny mamy jakby
    takie same więc gdzie tu jakikolwiek sens ? Dysproporcje średniej płacy
    pewnie będą takie same (czyli przy takich samych cenach na wszystko
    zarobimy kilka razy mniej, a więc staniemy się biednym zaściankiem).

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2009-02-18 22:56:56
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Edward Malinowy schrieb:
    > "Cubus" news:gnhv0t$pio$1@inews.gazeta.pl

    > Nie jestem specem od ekonomii, ale czy taki kurs nie był by lepszy dla
    > szarego obywatela?

    Dla szarego obywatela, ktorego fabryke wlasnie zamkneli, bo nikt za
    granica produktow kupowac nie chcial? Pewnie nie lepszy.

    Dla innego szarego obywatela kupujacego towary importowane z pewnoscia
    taki kurs bylby lepszy.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 18. Data: 2009-02-18 23:07:20
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Dla szarego obywatela, ktorego fabryke wlasnie zamkneli, bo nikt za
    > granica produktow kupowac nie chcial? Pewnie nie lepszy.

    jak jest srednia placa w Niemczech a jaka u nas przy 2pln/Eur ?

    --
    in

  • 19. Data: 2009-02-18 23:15:04
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    sorden pisze:
    > jak jest srednia placa w Niemczech a jaka u nas przy 2pln/Eur ?

    Chyba raczej jaka będzie u nas średnia płaca czy cenie 5-6 PLN za 1 Euro ?

    --
    Mithos

  • 20. Data: 2009-02-18 23:34:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Edward Malinowy wrote:

    > A w kraju nie będziemy biedować?

    Ceny będą szły w górę tak jak złotówka leci.
    Więc w momencie wymiany wszyscy będą już przywyczajeni do wyskoich cen i
    nikt nie będzie biadolił, że to z powodu wymiany na uero.

> [...]
    > polskiego jest bycie wyrobnikiem w fabryce zagranicznego producenta, która

    A czy kiedykolwiek byliśmy czymś innym niż tania siła robocza?