  • 31. Data: 2009-02-19 07:45:13
    Temat: Re: Złotówka jak funt?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 23:21:20 +0100, Mithos napisał(a):

    > Nie o to chodzi aby mieć kraj o fantastycznej konkurencyjnej gospodarce
    > i taniej sile roboczej tylko raczej o tym aby właśnie nie biedować.
    > Sory, drugie Chiny chcesz z nas robić ?

    Świat to nie tylko różnica między ChRL a RFN. Waluta to nie tylko
    konsumpcja.
    Zresztą do konsumpcji prędzej dojdziemy właśnie dzięki konkurencyjnej
    gospodarce i bogaceniu się, niż sztucznemu pompowaniu wartości złotówki.

    Jakby to było takie proste to sejm już teraz powinien uchwalić ustawę o
    powszechnej szczęśliwości, a tam ustalić kurs złotówki do euro na 1:1.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 32. Data: 2009-02-19 11:09:14
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    sorden schrieb:

    > jak jest srednia placa w Niemczech a jaka u nas przy 2pln/Eur ?

    Rozumiem jests zwolennikiem kursu 2 zl = 1 EUR i 20% bezrobocia w Polsce?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 33. Data: 2009-02-19 11:15:10
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    sorden schrieb:

    > Jest lament, ze przy 2PLN nie bedziemy konkurencyjni kosztowo. No to
    > mowie "sprawdzam" ;]

    Sprawdz:
    - jaki byl eksport przemyslu samochodowego z Polski,
    - jaka byla sprzedaz przemyslu samochodowego w kraju,
    - ilu ludzi zatrudnia przemysl samochodowy w Polsce,
    - jaki, w perspektywie roku, bylby eksport przemyslu samochodowego,
    gdyby jego produkty zdrozaly dwukrotnie - czysta spekulacja, ale czy
    kupilbys Fiata Seicento za 30 tys euro? :)
    - jakie galezie przemyslu u nas w kraju "zyja" z eksportu

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 34. Data: 2009-02-19 11:31:14
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Feb 2009 22:47:43 +0100, Anatol <c...@u...pl> wrote:

    > Niby dlaczego ? Jeszcze wcześniej EUR było nawet po 3,50 PLN.

    Ale było też powyżej 4.8PLN w 2004 roku. 4PLN to taki złoty środek
    pomiędzy dotychczasowymi ekstremami, czyli 3.2 a 4.8PLN, myślę że
    akceptowalny zarówno dla importerów jak i eksporterów.

    RobertP.

  • 35. Data: 2009-02-19 11:49:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MM" gnigbs$1t5$...@n...ds.pg.gda.pl

    > Wziąłeś pod uwagę, że dla wielu chińczyków praca w fabryce za dniówkę paskudną dla
    europejczyka jest prawdziwą okazją życiową? Zaś
    > alternatywą jest jeszcze gorsza bieda? Zmniejszenie konkurencyjności Chin z
    pewnością będzie stratą dla chińczyka a nie zyskiem.

    Zapominacie, że ćwierć wieku temu Polak pracował za kilkanaście dolców miesięcznie?
    Polacy zakładali rodziny, kupowali mieszkania i samochody (Syrenki, F125p, F126p,
    Trabanty itp.) jeździli na wakacje, odwiedzali kina, teatry itp., czytali
    czasopisma...

    Mnie zarzucano głupotę, bo kupowałem czasopisma (fotograficzne, techniczne itp.)
    podczas gdy inni tylko czytali w ,,czytelniach'' i czytelniach. Książki zwykle
    tylko czytałem -- nawet wkładałem zakładkę, aby następnego dnia nie szukać
    miejsca, w którym przerwałem czytanie. :) Gdy książę przeczytałem, dawałem
    znać sprzedawczyni, że książkę można już opchnąć. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2009-02-19 12:02:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" gnidqi$sd9$...@i...gazeta.pl

    > UE to My!

    My? To ja mówię Veto!!! ;)
    BTW -- o co chodzi? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2009-02-19 12:05:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olgierd" p...@r...org

    > Jakby to było takie proste to sejm już teraz powinien uchwalić ustawę o
    > powszechnej szczęśliwości, a tam ustalić kurs złotówki do euro na 1:1.

    Dlaczego tak słabo cenisz złego? ;) Nie lepiej 1:100? :)

    BTW... Ćwierć wieku temu proponowałem przejście na dolce w Polsce.
    Okrzyczano mnie głupcem, choć i tak wszyscy wszystko liczyli w dolarach. :)

    A teraz okazuje się, że można jednak zrezygnować z własnej ,,polityki
    pieniężnej'' i przejść na jakieś euro...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2009-02-19 12:12:53
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:
    > Sprawdz:
    no to populizm za populizm - sprawdź jaki był eksport samochodów w
    ubiegłym roku przy mocnej złotówce a jaki jest teraz przy słabej.....

  • 39. Data: 2009-02-19 12:34:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertP." o...@p...bustec.pl

    > Ale było też powyżej 4.8PLN w 2004 roku. 4PLN to taki złoty
    > środek pomiędzy dotychczasowymi ekstremami, czyli 3.2 a 4.8PLN,
    > myślę że akceptowalny zarówno dla importerów jak i eksporterów.

    IMO są magiczne progi euro:

    4 złote, 5 złotych, 6... ;)

    Jakiś czas temu euro miał być po 3 złote. Gdy dojdzie
    do 7 -- będzie się uważało, że to rozsądna wartość. :)

    -=-

    Jakoś podeprzyj swoje wyliczenia. Dlaczego akurat 4.8 a nie odwrotnie -- 8.4? :)
    Skalkuluj to i owo i wykaż, że stabilna pozycja to właśnie 4.8 złych za jednego
    dobrego.

    Albo inaczej: Narysuj wykres z przyszłości.
    Jeśli się sprawdzi -- będzie można uważać Cię za mądrego, który pojmuje procesy
    gospodarcze, a jeśli pobłądzisz -- uznany zostaniesz za głupca bredzącego od rzeczy.
    Weryfikacja będzie prosta.

    Na razie IMO reprezentujesz postawę zalęknionej myszy, która mówi do kota:

    Odgryzłeś mi lewe ucho -- OK, ale na tym koniec!!! ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2009-02-19 13:09:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Radek Wroclawski schrieb:
    > no to populizm za populizm - sprawdź jaki był eksport samochodów w
    > ubiegłym roku przy mocnej złotówce a jaki jest teraz przy słabej.....

    Jaki populizm?

    Rok temu miales kryzys na calym swiecie?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org