  • 51. Data: 2009-02-19 17:27:25
    Temat: Re: Złotówka jak funt?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    sorden schrieb:

    > Jak rozumiem w/g Ciebie sa to skladowe sztywno powiazane i innej
    > niz 'tak'/'nie' odpowiedzi nie widzisz ?

    Faktem jest, ze sa one w mocnym stopniu powiazane.

    Twoim zdaniem jedno nie ma w naszym kraju zadnego wplywu na drugie
    (poziom eksportu na poziom zatrudnienia/bezrobocia)?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 52. Data: 2009-02-19 17:31:14
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Faktem jest, ze sa one w mocnym stopniu powiazane.
    >
    > Twoim zdaniem jedno nie ma w naszym kraju zadnego wplywu na drugie
    > (poziom eksportu na poziom zatrudnienia/bezrobocia)?

    Moim zdaniem nie w tak mocnym stopniu jakby Ci sie moglo wydawac.
    Wazniejsza jest koniunktura i zapotrzzebowanie na eksport.
    Sprawdz sobie bezrobocie przy 3.60 za Eur i porownaj z tym ktore bedzie
    teraz przy 5PLN.

    --
    in

  • 53. Data: 2009-02-19 17:46:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-19, gumis <g...@i...pl> wrote:

    [...]

    > To czemu u nas auta w salonach są droższe niż w drogich Niemczech ?

    Bo mamy wyższe podatki?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 54. Data: 2009-02-19 18:53:54
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    sorden schrieb:

> [...]
    > Wazniejsza jest koniunktura i zapotrzzebowanie na eksport.
    > Sprawdz sobie bezrobocie przy 3.60 za Eur i porownaj z tym ktore bedzie

    Owszem, ale pare postow ktos (ty?) wspominal, ze najlepszy bylby kurs 2
    zl = 1 eur ;)
    Co jest "prawie" 2x mniej niz 3.60.

    A jak zlotowka zaczela rosnac w sile i euro byl wart mniej niz ~~3,70,
    eksport zaczal sie chwiac...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 55. Data: 2009-02-19 19:10:00
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Owszem, ale pare postow ktos (ty?) wspominal, ze najlepszy bylby kurs 2
    > zl = 1 eur ;)
    > Co jest "prawie" 2x mniej niz 3.60.

    Ok, Twoja strategia polega na obnizaniu zarobkow w Polsce, na rzecz 16h dnia
    pracy. Tania sila robocza to podstawa. Teraz pozostaje juz tylko przekonac
    do tego Polakow i uswiadomic Ukraincow, Bialorusinow w jakim raju zyja ;]

    > A jak zlotowka zaczela rosnac w sile i euro byl wart mniej niz ~~3,70,
    > eksport zaczal sie chwiac...

    Masz na to twarde dane ?

    --
    in

  • 56. Data: 2009-02-19 19:31:38
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Olgierd pisze:
    > Zresztą do konsumpcji prędzej dojdziemy właśnie dzięki konkurencyjnej
    > gospodarce i bogaceniu się, niż sztucznemu pompowaniu wartości złotówki.

    Podziwiam optymizm. Niestety startując z kursu 1 Euro = 5 PLN mam
    znacznie mniejsze na szybkie wzbogacenie się, niż z kursu 1 Euro = 2,5
    PLN. Innymi słowy - będziemy się bogacić dwa razy dłużej.

    --
    Mithos

  • 57. Data: 2009-02-19 20:57:29
    Od: Końrad N.S. <n...@e...me>

    napisał w wiadomości news:gnji10$k52$2@inews.gazeta.pl...

    > BTW... Ćwierć wieku temu proponowałem przejście na dolce w Polsce.
    > Okrzyczano mnie głupcem, choć i tak wszyscy wszystko liczyli w dolarach. :)

    ja podobnie - o dolarach - dywagowałem:
    w prl-u lat 80 wprowadzić dolary. całkowicie zastąpić dolarami naszą walutę,
    stare złotywki.

    i w takim wypadku traktując dolara jako dźwignię między dwoma gospodarkami
    możliwe były dwie sytuacje:

    a) nasza gospodarka winduje się po dolarze w górę, zrównałaby się z amerkańską,
    czyli tygrys w kdl'u
    b) (dużo bardziej prawdopodobne) amerkyka upada

  • 58. Data: 2009-02-19 21:01:20
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Lut, 15:57, Końrad N.S. <n...@e...me> wrote:

    > ja podobnie - o dolarach - dywagowałem:
    > w prl-u lat 80 wprowadzić dolary. całkowicie zastąpić dolarami naszą walutę,
    > stare złotywki.

    Po owczesnym oficjalnym kursie NBP czy tym "realnym",
    czarnorynkowym? :)

  • 59. Data: 2009-02-19 21:28:09
    Od: Końrad N.S. <n...@e...me>

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
    On 19 Lut, 15:57, Końrad N.S. <n...@e...me> wrote:

    > Po owczesnym oficjalnym kursie NBP czy tym "realnym",
    > czarnorynkowym? :)

    to bez znaczenia. ameryka i tak by padła.

  • 60. Data: 2009-02-19 22:06:30
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ale za to cztery razy bardziej ;-))
    JaC