  • 1. Data: 2009-02-13 09:48:03
    Temat: Zmiana oprocentowania kredytu hipotecznego w PKO BP
    Od: "gumis" <g...@i...pl>

    Witam,
    Kredyt mam od niedawna i ciekawi mnie kiedy mi bank obnizy oprocentowanie.
    Jak brałem kredyt wibor byl ok 6.7 teraz 4.7.
    W umowie (zapewnie standartowa) mam zapis, że oprocentowanie może się
    zmieniać w okresach 3 miesięcznych. I pytanie czy to jest wg. nich kwartał
    czy może poprostu kolejne 3 miesiące od czasu podpisania umowy. Pracownik
    banku twierdzi, że kwartał ale wiele razy już opowiadał bajki więc z
    ciekawości sie pytam na grupie.
    Drugie pytanie: zmiana jest automatyczna czy trzeba pisemnie błagać łaskawy
    bank o litość ? Pracownik twierdzi, że automatyczna. A ja się pytam jak było
    u was ? :)
    Trzecie pytanie: Jak mi wpiszą bank do hipoteki to obniżenie oprocentowania
    będzie widoczne od razu czy od kolejnego okresu rozliczeniowego czy może po
    kolejnym okresie 3 miesięcznym. Wg pracownika banku od razu :) Umowa coś
    mówi o kolejnym dniu.
    pozdrawiam
    TG

  • 2. Data: 2009-02-13 10:11:17
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "gumis" <g...@i...pl> wrote in message news:gn3fkh$vnf$1@news.onet.pl...
> [...]
    > rozliczeniowego czy może po kolejnym okresie 3 miesięcznym. Wg pracownika
    > banku od razu :) Umowa coś mówi o kolejnym dniu.

    - a nie masz w umowie opisanego dokładnego mechanizmu zmiany oprocentowania
    ???
    (umowa z mBankiem zawiera taki dokładny zapis. Na jego podstawie sam moge
    policzyć kiedy i na ile sie zmieni).

    - oprocentowanie w mBanku zmienia sie automatycznie zgodnie z umową.

    - po wpisie do KW należy jeszcze odczekać okres uprawomocnienia wpisu ( u
    mnie 6M wpis + 3M uprawomocnienie) a odsetki obniżyli od następnego okresu
    rozliczeniowego ( mBank = nastepny miesiąc).

    wiem że chodziło ci o PKOBP ale może sie przyda..

  • 3. Data: 2009-02-13 10:27:59
    Od: "Mariusz" <e...@n...op.pl>

    poszukaj hasła wibor s-3m, bo zapewne masz kredyt w pln :-)
    W drugiej połowie marca dostaniesz pisemko z harmonogramem spłat na kolejne
    3 miesiące z nowym oprocentowaniem i zapewne niższą ratą.

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-02-13 12:51:04
    Od: MM <m...@k...chip.pl>

    On 13 Lut, 10:48, "gumis" <g...@i...pl> wrote:
> [...]
    > czy może poprostu kolejne 3 miesiące od czasu podpisania umowy. Pracownik
    > banku twierdzi, że kwartał ale wiele razy już opowiadał bajki więc z

    Wystarczy czytać umowę. Akurat ten bank w tej kwestii nie naciąga
    klientów (wiem bo sam nim jestem). W PKOBP oprocentowanie ustalane
    jest na podstawie średniej WIBOR 3-m w okresie od 25 dnia drugiego
    miesiąca kwartału do 25 dnia trzeciego miesiąca kwartału. A więc dla I
    kwartału 2009 w okresie 25.02 do 25.03. Od 1.04 oprocentowanie to
    będzie obowiązywało dla kredytów hipotecznych.

    Pozdrawiam
    MM

  • 5. Data: 2009-02-15 09:52:37
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 13 Feb 2009 11:11:17 +0100, "george" <g...@v...pl> wklepał(-a):

    >- po wpisie do KW należy jeszcze odczekać okres uprawomocnienia wpisu ( u
    >mnie 6M wpis + 3M uprawomocnienie) a odsetki obniżyli od następnego okresu
    >rozliczeniowego ( mBank = nastepny miesiąc).

    Skąd 3 miesiące na uprawomocnienie? Powinno być 14 dni od dostarczenia
    zawiadomienia o wpisie.

    No chyba, że bierzesz pod uwagę czas przesyłki pocztą w okresie świątecznym. :)

    --
    Sławomir Szyszło

  • 6. Data: 2009-02-16 09:15:22
    Od: "gumis" <g...@i...pl>

    Użytkownik "MM" <m...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

[...]

    Umowe to ja czytam, ale jest to tak napisane, że do końca nie jestem pewien
    czy dobrze rozumię,. Dlatego interesowała mnie opinia osoby któa ma taki
    kredyt.
    Dziekuje za odpowiedź i pozdrawiam
    TG