  • 1. Data: 2010-01-29 16:42:06
    Temat: Znowu akcja zastrzegania kart
    Od: dancop <d...@g...com>

    Dzisiaj odebrałem dwa telefony z Multibanku. Obie kredytówki podobno
    zostały zeskanowane i próbowano ich użyć w UK. Na szczęście
    bezskutecznie.
    Pojawiają się natomiast mi dość istotne pytania:
    - jak to możliwe, że obie karty zostały zeskanowane? KK nie używam do
    bankomatów (bo i po co) a i na urządzenia do skimmingu w bankomacie
    raczej się nie nabiorę.
    - jednej z kart praktycznie od roku nie używałem nigdzie indziej niż w
    Internecie, sklepy zawsze typu Amazon lub płatności Paypalem, nic
    krzakowatego.
    - druga karta wyłącznie do płatności w realu, praktycznie bez styku z
    Internetem.

    Ostatni raz użyłem kart za granicą w 2008 roku, ciężko spodziewać się,
    że skimmerzy tyle czasu czekali.
    Mi to wygląda na wyciek z jakiegoś centrum autoryzacyjnego, a nie od
    merchanta czy też od skimmerów.

    Akcja jest większa, bo nie tylko Multi blokuje.
    DW

  • 2. Data: 2010-01-29 17:09:35
    Temat: Re: Znowu akcja zastrzegania kart
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "dancop"
    .googlegroups.com

    > Mi to wygląda na wyciek z jakiegoś centrum autoryzacyjnego, a nie od
    > merchanta czy też od skimmerów.

    dobrze kombinujesz.

    > Akcja jest większa, bo nie tylko Multi blokuje.

    A kto jeszcze?

  • 3. Data: 2010-01-29 17:19:12
    Od: dancop <d...@g...com>

    On 29 Sty, 18:09, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > A kto jeszcze?

    Nie wiem, ale Multi poinformował, że nie tylko oni, chyba, że
    ściemniali.
    Może ktoś jeszcze potwierdzi, że i do niego zadzwonili z miłą
    wiadomością :)
    Mi podobno chcieli zrobić transakcję na 700 funtów, w okolicy 15
    stycznia.
    Pewnie im się odbiła, bo kartę mam zmaksowaną...

    DW

  • 4. Data: 2010-01-30 22:38:52
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    dancop <d...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Internecie, sklepy zawsze typu Amazon lub p=B3atno=B6ci Paypalem, nic
    > krzakowatego.
    > - druga karta wy=B3=B1cznie do p=B3atno=B6ci w realu, praktycznie bez
    styku=
    > Internetem.
    >
    > Ostatni raz u=BFy=B3em kart za granic=B1 w 2008 roku, ci=EA=BFko spodziewa=
    > =E6 si=EA,
    > =BFe skimmerzy tyle czasu czekali.
    > Mi to wygl=B1da na wyciek z jakiego=B6 centrum autoryzacyjnego, a nie od
    > merchanta czy te=BF od skimmer=F3w.
    >
    > Akcja jest wi=EAksza, bo nie tylko Multi blokuje.

    a nie płaciłes przypadkiem w pewnym hotelu za zachodnią granicą ?

  • 5. Data: 2010-01-31 10:25:31
    Od: Dąbrowski <a...@a...pl>

    Użytkownik "dancop" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Mi podobno chcieli zrobić transakcję na 700 funtów, w okolicy 15
    > stycznia.
    > Pewnie im się odbiła, bo kartę mam zmaksowaną...

    Co to znaczy?

  • 6. Data: 2010-02-01 08:49:58
    Od: dancop <d...@g...com>

    > a nie płaciłes przypadkiem w pewnym hotelu za zachodnią granicą ?

    Ni. Obiema kartami posługiwałem się w UK i Irlandii, ale w 2008 roku.
    Trochę długo.

    DW

  • 7. Data: 2010-02-01 16:11:21
    Od: dancop <d...@g...com>

    > Co to znaczy?

    Na karcie nie ma wolnych środków. Tak, wiem, głupota i nie tak się z
    kart korzysta.
    Ale nie mam :) A dokładnie mam 200 zł do wykorzystania. Czyli jak
    próbowali zrobić transakcję na 700 funtów to nie dostali
    autoryzacji...
    To całe "zmaksowanie" to z angielskiego oczywiście - "card is maxed
    out" - czyli na karcie nie ma środków.

    DW