  • 11. Data: 2009-02-04 23:18:01
    Temat: Re: Znowu awaria Visy
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gmd69b$bes$4@news.onet.pl...

    > Ja przez miesiąc testowania AmExa zawsze miałem autoryzację...

    Ja niestety tez od jakiegos czasu mam, ale Amexa uzywam od ponad 3 lat i
    jeszcze jakies pol roku temu wiekszosc transakcji szla bez autoryzacji.

    MK

  • 12. Data: 2009-02-04 23:21:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message

    > U mnie nie zdarzają się niestety transakcje bez autoryzacji od dawien
    > dawna.

    Ale teraz tylko zdarzaja, a jeszcze kilka m-cy temu byla to regula. Dla mnie
    transakcje bez autoryzacji to bardzo wazny element, ale swiat sie zmienia i
    byc moze bede musial sie pogodzic z tym, ze to juz historia... Nadzieja w
    pelnym wdrozeniu EMV i autoryzacjach lokalnych chipa...

    MK

  • 13. Data: 2009-02-05 02:30:49
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 4 Lut, 18:21, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Nadzieja w
    > pelnym wdrozeniu EMV i autoryzacjach lokalnych chipa...

    Moglbym w tym miejscu sie zrewanzowac za dotychczasowe komentarze o
    "prymitywnym systemie" i "sto lat za afroamerykanami" i zlosliwie
    zapytac o expresspay / payWave / PayPass w Polsce - np. ile bankow
    wydaje :)

  • 14. Data: 2009-02-05 07:41:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    h.googlegroups.com...

> [...]
    > "prymitywnym systemie" i "sto lat za afroamerykanami" i zlosliwie
    > zapytac o expresspay / payWave / PayPass w Polsce - np. ile bankow

    Wydaje. Mam paypassa, ale uzywalem jej chyba przez 2 tygodnie i schowalem do
    szuflady. paywave w Polsce tez mozna kupic, ale na razie jakos popularne nie
    sa. Zwlaszcza, ze platnosc zlizeniowa dla PL zostala ustalona na maks 50pln.

    MK

  • 15. Data: 2009-02-05 09:07:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 04.02.2009 Mithos <f...@a...pl> napisał/a:

    > Ja się już na to przestawiłem. Jeszcze tylko muszę sobie sprawić
    > Aliorowe konto z bezpłatnymi wszystkimi bankomatami.

    A co się tak przestawiłeś z kartomaniaka? :)

    Ja też ostatnio kartami płacę z rzadka. W sumie nie mam z tego żadnych
    korzyści, co najwyżej ryzykuję potencjalny fraud. Za to często po krótkim
    zagadaniu dostaję kilka procent rabatu za płatność gotówką.

    W sumie płacenie kartami jest to nabijanie kasy bankom i
    Visie/MC. To oni zyskują, cała reszta w zasadzie traci.
    --
    Samotnik

  • 16. Data: 2009-02-05 09:12:27
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 04 Feb 2009 23:40:48 +0100, Piotr Gralak napisał(a):

    > Mithos, a co z czajnikiem??? Czy tam z patelnią Tefal i coś tam coś
    > tam...

    Przecież nie warto, nie pamiętasz?
    Aha, jeszcze te pokoiki do indywidualnej obsługi, chyba warto...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2009-02-05 11:22:10
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 5 Lut, 02:41, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > sa. Zwlaszcza, ze platnosc zlizeniowa dla PL zostala ustalona na maks 50pln.

    "tez mozna kupic"? Placi sie ekstra za 'niestandardowa' karte
    kredytowa / karte do konta, czy za dodatkowy breloczek z 'pay-
    costam'?

    Nie wiem jaki jest limit tutaj, ale przypuszczam, ze taki sam jak dla
    innych transakcji bez podpisu - $25. Czyli chyba porownywalne.

  • 18. Data: 2009-02-05 11:53:26
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    bradley.st pisze:

> [...]
    >
    > Nie wiem jaki jest limit tutaj, ale przypuszczam, ze taki sam jak dla
    > innych transakcji bez podpisu - $25. Czyli chyba porownywalne.

    Tyle, że to nieporównywalne z wygodą Amexa bez autoryzacji. Transakcje
    np. PayPassem trwają tak samo albo dłużej niż zwykłą kartą (bo np
    czytnik nie łapie), to jaki to sens to mieć w ogóle?

    Pozdr,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-02-05 13:39:51
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 5 Lut, 06:53, Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>
    wrote:

    > Tyle, że to nieporównywalne z wygodą Amexa bez autoryzacji.

    Czy to dostepne dla zwyklego smiertelnika, bez dodatkowych
    zabezpieczen?

    > Transakcje
    > np. PayPassem trwają tak samo albo dłużej niż zwykłą kartą (bo np
    > czytnik nie łapie),

    Nie zauwazylem roznicy w porownaniu z uzywaniem "normalnej" karty.

    >to jaki to sens to mieć w ogóle?

    Dla mnie wylacznie gadzet, dzieki ktoremu moge pomachac portfelem przy
    placeniu, bez wyciagania karty. Przypuszczam, ze w duzych miastach
    moze ulatwiac zycie przy np. placeniu za metro, za przejazd autostrada
    - zamiast wrzucania monet, za wszystkie inne drive-thru.

  • 20. Data: 2009-02-05 13:45:12
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Lut, 14:39, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > moze ulatwiac zycie przy np. placeniu za metro, za przejazd autostrada
    > - zamiast wrzucania monet, za wszystkie inne drive-thru.

    Sadze, ze przyszlosc maja chipy pay pass umieszczane w breloczkach do
    kluczy, sygnetach itp.
    Idziesz na plaze i masz mozliwosc swobodnego placenia i kapieli ze
    swoimi "pieniedzmi".
    Tego typu rozwiazania.