  • 31. Data: 2008-01-30 19:28:18
    Temat: Re: Złote Karty - jakie najlepsze ?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    news:fnqh5c$hko$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Ja oczywiscie nie mowie, ze to jest fajne czy ze mi sie to podoba, bo
    > ocenienie ludzi po glebokosci kieszeni to moze i faktycznie giga-obora,
    > zwlaszcza ze tak naprawde o niczym to nie przesadza (i moze byc mylne).
    > Tym niemniej nie zmienia to faktu, ze tak juz na tym swiecie jest, iz
    > bardzo czesto ocenia sie nas za to jak sie prezentujemy materialnie. A to,
    > ze np. karta Gold moze miec mniejszy limit niz zwykla czy tez, ze 3-4
    > letnie Audi kosztuje tyle samo lub mniej niz nowy Fiat ma juz znaczenie
    > duzo dalsze, bo zarowno Gold czy Audi, zrobia lepsze wrazenie niz ich

    Co ma wspolnego kolor karty z "glebokoscia kieszeni". Ja mam obecnie karty
    platynowe (nie zeby mnie to specjalnie krecilo, ale limity mi to wymuszaja).
    Za pewien czas postaram sie pojsc wyzej (w tej chwili taka WS by mnie chyba
    krecila, jak juz kiedys ja bede mial, prawdopodobnie bede juz za stary aby
    mialo to dla mnie jakiekolwiek znaczenie ;-). Niemniej jednak niczego mi z
    mojej żulerskości nie ubylo przez ostatnie kilka lat. :-)) A kilka lat temu
    mialem jedna karte, juz nie pamietam jaka, ale ponizej srebrnej. Zmierzam do
    tego, ze wariant posiadanej karty nie ma ZADNEGO przelozenia na ta jak ja
    nazwales "glebokosc kieszeni".

    Co do "robienia wrazenia": Audi vs. Fiat 125p zgoda, ogolniej "stan
    posiadania" oraz rodzaje uzywanych rzeczy takze zgoda. Co do KK
    zlota/platynowa vs. KK jakas-inna brak zgody. A juz zlote karty sa od lat
    tak "zdewaluowane", ze tu w ogole nie ma o czym dyskutowac. Nigdy tez nie
    zostalem nigdzie potraktowany zle, dlatego ze placilem za cos jakas zwykla
    karta. A przynajmniej niczego takiego nie odczulem. A jesli juz ktos zwracal
    uwage na karte, to na pewno nie na platynowa albo zlota, tylko wlasnie na
    ladna normalna. Bo te niby "lepsze" sa zazwyczaj nijakie z wygladu, wiesz
    taka skromna elegancja i inne marketo-pierdoly.

    Powtarzam, dla mnie kolor karty to mniej wiecej to samo co kolor majtek.

    marekz

  • 32. Data: 2008-01-30 19:49:29
    Temat: Re: Zote Karty - jakie najlepsze ?
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 30 Jan 2008 20:28:18 +0100, MarekZ napisał(a):

    [ciach]
    > Powtarzam, dla mnie kolor karty to mniej wiecej to samo co kolor majtek.

    I bardzo dobrze, ale tak już jest złoto zawsze będzie lepsze od srebra -
    zwykłe proste skojarzenie, którego każdy uczy się w dzieciństwie chyba
    podczas lektury bajek ;)
    "Pieniądze szczęścia nie dają!" i tego się wszyscy trzymajmy. Dobra
    kończę, bo już dawno wyjechałem w krainę OT.

    Xenocide

  • 33. Data: 2008-01-30 19:53:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > ladna normalna. Bo te niby "lepsze" sa zazwyczaj nijakie z wygladu, wiesz
    > taka skromna elegancja i inne marketo-pierdoly.

    Zlote karty oczywiscie sa teraz dostepne dla wielu ludzi, tym niemniej
    znaczaca wiekszosc osob takich kart jednak nie posiada. Poza tym ludzie
    sie na tym nie znaja i czasem pomimo, ze mogliby miec Golda to go nie
    maja. W swiadomosci utkwilo jednak ze karta Gold = karta lepsza = ma ja
    ktos kto ma pieniadze.

    Ja natomiast odczulem, ze ludzie lepiej reaguja jak sie placi Goldem.
    Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze to taka sztuczna uprzejmosc tym
    niemniej nie chce mi sie w to zaglebiac.

    > Powtarzam, dla mnie kolor karty to mniej wiecej to samo co kolor majtek.

    No tak ale my sie troche lepiej znamy na bankowosci i KK niz ludzie,
    ktorzy maja od zawsze konto w jednym banku i ich stycznosc z bankiem
    ogranicza sie do wyplacenia calosci wynagrodzenia w dniu wplywu. A
    takich wlasnie ludzi (moze nie az tak przekoloryzowanych) jest wiekszosc.

    --
    Mithos

  • 34. Data: 2008-01-31 02:02:36
    Od: "Filip Lach" <f...@W...gazeta.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> napisał(a):

    > Coś mi się kojarzy, że kilka dobrych lat temu ktoś pisał na grupie,
    Ĺźe
    > jakiś klub golfowy wpuszcza tylko z Dajnersami. No ale Dajners nie ma
    > kolorĂłw ;-).
    > Przemek

    Alez ma - standardowy i czarny. Czarnych jest tylko kilkaset na swiecie, ale
    sa.

  • 35. Data: 2008-01-31 09:13:33
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Filip Lach napisał:

    > Ĺźe
    >
    > Alez ma - standardowy i czarny. Czarnych jest tylko kilkaset na swiecie, ale
    > sa.

    A, to nie wiedziałem :-)

    Przemek

  • 36. Data: 2008-01-31 21:08:59
    Od: Ra <w@stopce>

    Mithos napisał(a):

    > Chyba tylko po to aby pani kasjerka sie do nas ladniej usmiechala :)

    IMHO jak widzi takich napuszonych snobów-szpanerów to pewnie niedobrze
    jej się robi, w małych punktach często płacę zwykłą mille bo mam
    wrażenie lekkiego obciachu kładąc golda, a u mechanika to już wogóle
    głęboko chowam

  • 37. Data: 2008-01-31 21:44:03
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Sty, 21:08, Ra <w@stopce> wrote:

> [...]
    > jej się robi, w małych punktach często płacę zwykłą mille bo mam
    > wrażenie lekkiego obciachu kładąc golda, a u mechanika to już wogóle

    Ktos pisal jakis czas temu, ze w USA do kart prestizowych czesto sa
    wydawane dodatkowe, zwykle - obciazajace to samo konto z tymi samymi
    limitami, sluzace do zakupow posrod "smiertelnikow"

  • 38. Data: 2008-01-31 21:54:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Ktos pisal jakis czas temu, ze w USA do kart prestizowych czesto sa
    > wydawane dodatkowe, zwykle - obciazajace to samo konto z tymi samymi
    > limitami, sluzace do zakupow posrod "smiertelnikow"

    Nie wiem jakie to w USA sa karty "prestizowe", ale z pewnoscia goldy i
    platinumy dostaje praktycznie kazdy, kto ma (albo i nie) ochote.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2008-01-31 22:06:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Sty, 21:54, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nie wiem jakie to w USA sa karty "prestizowe",

    Black Centurion i oczko ponizej.

    ale z pewnoscia goldy i
    > platinumy dostaje praktycznie kazdy, kto ma (albo i nie) ochote.

    Zapewne. Maja podobno o wiele lepsze pakiety ubezpieczeniowe i opcje
    dodatkowe niz nasze w tych kolorach

  • 40. Data: 2008-01-31 22:16:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Zapewne. Maja podobno o wiele lepsze pakiety ubezpieczeniowe i opcje
    > dodatkowe niz nasze w tych kolorach

    Niekoniecznie.
    U nas karty wypukle sa zwykle kredytowymi, tam nie ma plaskich kart i
    zamiast nich sa wypukle karty debit - takze te "kolorowe". Opcje i
    ubezpieczenia maja porownywalne z analogicznymi europejskimi kartami,
    takimi w rodzaju VE :-)
    --
    Krzysztof Halasa