  • 1. Data: 2008-07-19 14:14:08
    Temat: Zwrot kwoty tranzakcji na karte kredytowa, a jej splata
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Moze ktos orientuje sie jak wyglada sprawa splaty KK w postaci zwrotu
    jednej tranzakcji?

    KK w Multibanku.

    Przykladowa sytuacja:

    Zadluzenie na na karcie za czerwiec to 2000 zl, termin splaty to np 25
    lipca.

    W dni np 20 lipca przychodzi na karte zwrot srodkow za zakup dokonany
    w maju (zwrot towaru) w kwocie 2000 zl.

    Pytanie do Was jak traktuje to bank? Czy potraktuje te 2000 zl ze
    zwrotu, jako splate aktualnego zadluzenia?

    Bo wlasnie dzwonilem na Multilinie i sie zdziwilem - odpowiedz byla
    negatywna :/

    Zaraz jeszcze wysle do nich maila i drugi raz zadzwonie.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2008-07-19 14:52:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Rafal M pisze:
> [...]
    > negatywna :/
    >
    > Zaraz jeszcze wysle do nich maila i drugi raz zadzwonie.

    Kiedys byla juz podobna dyskusja.
    Poszukaj w archiwum - nie pamietam znakow szczegolnych.

    O ile dobrze pamietam, to chyba wniosek byl taki, ze zwrot w nowym
    okresie rozliczeniowym jest traktowany jako transakcja sprzedazy
    (specyficzna, z data ujemna), mimo , ze nie liczy sie do obrotu (a nawet
    zmniejsza roczny obrot karta (chyba?)
    Dalej (o ile nie przytaczam tylko zapamietanych argumentow jednej tylko
    strony dyskusji) nalezaloby sie porozumiec z infolinia czy bedzie
    mozliwosc bezplatnego przelania przez obsluge nadplaty na twoje konto,
    jesli splacisz z wlasnych srodkow transakcje i spowodujesz, ze na koncie
    karty powstanie nadplata (jesli nie powstanie nadplata, to nie ma
    problemu, po prostu dostaniesz bardzo mala splate za aktualny okres, bo
    zwrot pomniejszy o swoja wysokosc wartosc transakcji biezacych).

  • 3. Data: 2008-07-19 16:31:16
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Lip, 16:52, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Kiedys byla juz podobna dyskusja.
    > Poszukaj w archiwum - nie pamietam znakow szczegolnych.

    Zaraz bede szukal.

    > O ile dobrze pamietam, to chyba wniosek byl taki, ze zwrot w nowym
    > okresie rozliczeniowym jest traktowany jako transakcja sprzedazy

    Zadzwonilem drugi raz ma Multilinie, tym razem wersja jest inna ;-)
    nie kryje ze bardziej mi odpowiada :)

    Multilinka po konsultacji z kims wyzej odpowiedziala mi ze w takim
    przypadku jak wyzej opisalem wystarczy _dla pewnosci_ splacic tylko
    kwote minimalnej splaty z wyciagu.
    Wyglada na to ze w takim razie zwrot na karte traktuja jako splate
    zadluzenia.

    Poczekam jeszcze na odpowiedz na maila ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2008-07-20 00:11:56
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...
    > Witam
    >
    > Moze ktos orientuje sie jak wyglada sprawa splaty KK w postaci zwrotu
    > jednej tranzakcji?

    W MB nie wiem, ale w Citi kiedys umoczylem dokladnie w ten sposób. Nawet
    ciekawiej - otóz chcialem splacic wyciag przelewem z Moneybookers. Okazalo
    sie, ze przelewy z Moneybookers na KK sa ksiegowane jako... zwrot transakcji
    (transaction reversal), a te sie nie licza jako splata. O czym sie
    dowiedzialem, kiedy na nastepnym wyciagu zobaczylem kare 70 zl.

    Na citilince wytlumaczono mi, ze zwrot nie moze byc traktowany jako splata -
    to by umozliwialo obchodzenie splat - np. klienci co miesiac dokonuja
    transakcji, zeby ja potem "odwolywac", i zadluzenie rachunku karty sie nie
    zmniejsza (a o to chodzi).

    Po rozmowie citek cofnal mi kare, ale w BIK-u zostalo.

    Nawiasem mówiac, te transakcje przez Moneybookers nadal sie oplacaja, bo
    jako zwrot sa przeliczane (z PLN na PLN) poprzez obca walute rozliczeniowa
    karty po kursie sprzedazy... Zawsze parenascie zlotych na czysto w 3-4 dni.

    k.

  • 5. Data: 2008-07-22 13:05:37
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Lip, 18:31, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > Poczekam jeszcze na odpowiedz na maila ;)

    Mija 3 dzien, a odpowiedzi nie ma :(

    Pozdrawiam
    Rafal