  • 1. Data: 2004-09-18 18:33:54
    Temat: Zwrot na KK a spłata zadłużenia
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    Witam!

    Dzisiaj został wykonany zwrot kwoty X zł na moją KK Lukas (za
    reklamowane, uszkodzone urządzenie, kupione kilka miesięcy temu). W
    przyszłym tygodniu mam termin spłaty. A że to mój pierwszy raz, więc nie
    wiem, czy będę mógł pomniejszyć kwotę spłaty o X, czy to X dopiero
    wejdzie na kolejny okres rozliczeniowy?

    Michał

  • 2. Data: 2004-09-18 18:44:43
    Temat: Re: Zwrot na KK a spłata zadłużenia
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Michał Rolka" <usenet@moje_nazwisko.info> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyszłym tygodniu mam termin spłaty. A że to mój pierwszy raz, więc nie
    > wiem, czy będę mógł pomniejszyć kwotę spłaty o X, czy to X dopiero

    Ja na wszystkich kartach w takim wypadku pomniejszam biezaca kwote splaty.
    Nigdy nie spowodowalo to niczego zlego. Zwrot odnawia takze limit w biezacym
    okresie rozliczeniowym, jest to istotne w przypadku kart, ktorych nie mozna
    sobie nadplacic (na przyklad bepehowe karty). A tak przy okazji, lepiej
    robic w takich przypadkach zwrot na karte debetowa :-).

    marekz

  • 3. Data: 2004-09-18 18:46:41
    Od: JaKi <j...@g...plbzdodatkow>

    Dnia Sat, 18 Sep 2004 20:44:43 +0200, MarekZ <m...@w...irc.pl>
    napisał:

    A tak przy okazji, lepiej
    > robic w takich przypadkach zwrot na karte debetowa :-).

    Nie zawsze sie da, no i zgodnie ze sztuka - zwrot powinien byc dokonany na
    kartw ktora zostal zrobiony zakup. Ot tak, co by porzadek byl ;-)

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2004-09-20 07:28:34
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Michał Rolka" <usenet@moje_nazwisko.info> napisał w wiadomości

    > Ja na wszystkich kartach w takim wypadku pomniejszam biezaca kwote splaty.

    Ryzykowne jesli rozliczenie zwrotu moze zajsc na termin splaty. Zwlaszcza ze
    formalnie rozliczenie transakcji kartowych moze trwac i w razie braku splaty
    w GP mozesz miec klopoty z uznaniem "uznania" na karte

    > Nigdy nie spowodowalo to niczego zlego. Zwrot odnawia takze limit w
    biezacym

    miales szczescie ze transakcje skutecznie "weszly" na konto przed data
    splaty

> [...]
    > sobie nadplacic (na przyklad bepehowe karty). A tak przy okazji, lepiej
    > robic w takich przypadkach zwrot na karte debetowa :-).

    prawde mowiac najlepiej :-) Z reguly nikt nie sprawdza na jaka karte jest
    zwrot choc byc moze niedlugo sie zacznie...
    Nie mowiac ze jak bedzie to uciazliwe dla banku to moga ci zabrac debetowa.

    D.

  • 5. Data: 2004-09-20 08:32:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie mowiac ze jak bedzie to uciazliwe dla banku to moga ci zabrac
    debetowa.

    Że co ;-)))) ?

  • 6. Data: 2004-09-20 10:35:07
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Dave" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > splaty
    > w GP mozesz miec klopoty z uznaniem "uznania" na karte

    Rzecz jasna sprawdzam czy uznanie weszlo na rachunek karty. Multi, Lukas,
    Rajfi i bepeh obsluguja uznania dobrze. Mille ma nieustajace problemy
    (glownie czasowe).

    Debetowych to ja mam dwanascie... ;-)
    marekz

  • 7. Data: 2004-09-20 10:37:28
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > debetowa.
    >
    > Że co ;-)))) ?

    Wiesz, tez sie nad tym zastanawialem. Place jakas kredytowa, potem robie
    sobie zwrot na debetowa. Zastanawiam sie, czy bank od debetowej nie jest
    przypadkiem w takim wypadku obciazany przez Polcard zwrotem prowizji (ktorej
    nie dostal). Przy kwocie zwrotu na przyklad 10k co pewien czas, to juz moga
    byc niebagatelne sumy, a zysk jest warty uwagi, jesli na rachunku jest
    wykorzystywana linia kredytowa... No ale jak do tej pory zaden z bankow mi
    sie nie zalil.

    marekz

  • 8. Data: 2004-09-20 10:49:35
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > debetowa.
    >
    > Że co ;-)))) ?

    a jak myslisz - ze nikt nie obciaz banku zwrotem prowizji od transakcji ?
    Przy duzych kwotach bank moze sie przyczepic za dzialanie na szkode banku.

    D.

  • 9. Data: 2004-09-20 11:02:19
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > a jak myslisz - ze nikt nie obciaz banku zwrotem prowizji od transakcji ?

    No i? Co to ma wspólnego z Twoim stwierdzeniem, że bank mi "zabierze" kartę
    debetową do RORu ;-))) ? Wskaż zapis regulaminu kart dowolnego banku, który
    na to pozwala.

    > Przy duzych kwotach bank moze sie przyczepic za dzialanie na szkode banku.

    Taaaa-jasne. Z której choinki się urwałeś?

  • 10. Data: 2004-09-20 11:06:36
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

> [...]
    kartę
    > debetową do RORu ;-))) ? Wskaż zapis regulaminu kart dowolnego banku,

    dzialanie na szkode banku. Poczytaj KC.

    > Taaaa-jasne. Z której choinki się urwałeś?

    zrob zakup kredytowka i zwroc na debetowke 10tys. Wtedy sie dowiesz na jaki
    zapis sie powolaja :-)

    D.