eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 1. Data: 2016-02-25 10:56:47
    Temat: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    Hej!
    Zwykle jestem hejterem mbanku, ale teraz chciałem im trochę
    przywazelinować. Dokonałem transakcji w obcej walucie na karcie przypiętej
    do konta w PLN. Usługodawca anulował umowę i zwrócił środki, nb.
    pojechałem po nich jak po łysych psach:
    https://pl.trustpilot.com/review/only-apartments.com

    W efekcie na podwójnym przewalutowaniu (pobranie środków w EUR z
    konta PLN a potem ich zwrot) straciłem nieco kasy. Zgłosiłem reklamację do
    mbanku, bo to w sumie poza straconym czasem prawie nic nie kosztuje.
    Nie miałem jednak wielkich nadzieji. O dziwo mBank błyskawicznie
    reklamację uwzględnił na moją korzyść i oddał mi różnicę w PLN. Jak
    rozumiem to chyba była ich dobra wola, a nie obowiązek? Bo w sumie to
    przecież dokonując tych transakcji sami musieli teoretycznie musieli
    dokonać najpierw zakupu EUR za PLN dla mnie a potem w drugą stronę, więc
    tak na moje to chyba nie mieli takiego obowiązku? Zresztą niektóre inne
    banki właśnie przyjmują stanowisko na niekorzyść klienta w takich
    sytuacjach:
    http://samcik.blox.pl/2014/10/Rozboj-w-bialy-dzien-A
    nulowanie-zagranicznej.html


  • 2. Data: 2016-02-25 11:28:21
    Temat: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:alpine.LFD.2.20.1602251046500.78854@oce
    anic.wsisiz.edu.pl...
    >>Zwykle jestem hejterem mbanku, ale teraz chciałem im trochę
    >>przywazelinować. Dokonałem transakcji w obcej walucie na karcie
    >>przypiętej do konta w PLN. Usługodawca anulował umowę i zwrócił
    >>środki, nb.

    >W efekcie na podwójnym przewalutowaniu (pobranie środków w EUR z
    >konta PLN a potem ich zwrot) straciłem nieco kasy. Zgłosiłem
    >reklamację do mbanku, bo to w sumie poza straconym czasem prawie nic
    >nie kosztuje. Nie miałem jednak wielkich nadzieji. O dziwo mBank
    >błyskawicznie reklamację uwzględnił na moją korzyść i oddał mi
    >różnicę w PLN. Jak rozumiem to chyba była ich dobra wola, a nie
    >obowiązek? Bo w sumie to przecież dokonując tych transakcji sami
    >musieli teoretycznie musieli dokonać najpierw zakupu EUR za PLN dla
    >mnie a potem w drugą stronę, więc

    Eee tam - najpierw zarobili na zakupie, a potem na sprzedazy :-)

    >tak na moje to chyba nie mieli takiego obowiązku?

    Hm, trudno powiedziec, no ale skoro zaplaciles w walucie, transakcja
    anulowana, zwrocono w walucie tyle ile pobrano, to niby dlaczego
    mialbys cos do tego doplacac ...

    no, w miedzyczasie owa waluta moglaby stracic istotnie na wartosci ...



    J.


  • 3. Data: 2016-02-26 08:05:23
    Temat: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Thu, 25 Feb 2016, J.F. wrote:

    > Eee tam - najpierw zarobili na zakupie, a potem na sprzedazy :-)

    Zgadza się, jednak to chyba oczywiste, że bank musi stosować różne kursy
    wymiany dla kupna i sprzedaży, inaczej by zbankrutował. Inna rzecz, że dla
    kart kredytowych te różnice kursowe są o niebo większe niż to co oferują
    kantory internetowe.

    > Hm, trudno powiedziec, no ale skoro zaplaciles w walucie, transakcja
    > anulowana, zwrocono w walucie tyle ile pobrano, to niby dlaczego mialbys cos
    > do tego doplacac ...
    >
    > no, w miedzyczasie owa waluta moglaby stracic istotnie na wartosci ...

    Różnice kursowe tu raczej były bez znaczenia albo na moją korzyść,
    bardziej rozchodzi się o to co to jest zwrot. Tzn. jak się umawiam ze
    sprzedawcą że mi zwróci pieniądze to czy to z punktu widzenia banku jest
    zwrot czy dodatkowa transakcja? Bank musi być gotowy na wymianę waluty i
    ta gotowość przekłada się na konkretny koszt. A tutaj nie tyle transakcję
    co umowę anulowano więc co to właściwie mój bank miałoby obchodzić i czemu
    on miałby do tego interesu dokładać (do czego to doszło, że utożsamiami
    się z mbankiem)? Na logikę to raczej strona, która anulowała umowę powinna
    ponieść wszystkie koszty tych operacji, ale logika a prawo i regulaminy
    nie zawsze idą w parze. Być może uratowało mnie to, że do zaksięgowania
    doszło po wypowiedzeniui umowy, czyli de facto nie miało prawa do tego
    dojść a ja nie miałem się jak przed tym bronić. Może gdyby te pieniądze
    były zaksięgowane przed anulowaniem umowy, albo gdyby wypowiedzenie było
    za zgodą obu stron to sprawa zostałaby inaczej potraktowana.


  • 4. Data: 2016-02-26 10:32:45
    Temat: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-26 o 08:05, Rafal Jankowski pisze:
    > On Thu, 25 Feb 2016, J.F. wrote:
    >
    >> Eee tam - najpierw zarobili na zakupie, a potem na sprzedazy :-)
    >
    > Zgadza się, jednak to chyba oczywiste, że bank musi stosować różne kursy
    > wymiany dla kupna i sprzedaży, inaczej by zbankrutował. Inna rzecz, że
    > dla kart kredytowych te różnice kursowe są o niebo większe niż to co
    > oferują kantory internetowe.
    >
    >> Hm, trudno powiedziec, no ale skoro zaplaciles w walucie, transakcja
    >> anulowana, zwrocono w walucie tyle ile pobrano, to niby dlaczego
    >> mialbys cos do tego doplacac ...
    >>
    >> no, w miedzyczasie owa waluta moglaby stracic istotnie na wartosci ...
    >
    > Różnice kursowe tu raczej były bez znaczenia albo na moją korzyść,
    > bardziej rozchodzi się o to co to jest zwrot. Tzn. jak się umawiam ze
    > sprzedawcą że mi zwróci pieniądze to czy to z punktu widzenia banku jest
    > zwrot czy dodatkowa transakcja? Bank musi być gotowy na wymianę waluty i
    > ta gotowość przekłada się na konkretny koszt. A tutaj nie tyle
    > transakcję co umowę anulowano więc co to właściwie mój bank miałoby
    > obchodzić i czemu on miałby do tego interesu dokładać (do czego to
    > doszło, że utożsamiami się z mbankiem)? Na logikę to raczej strona,
    > która anulowała umowę powinna ponieść wszystkie koszty tych operacji,
    > ale logika a prawo i regulaminy nie zawsze idą w parze. Być może
    > uratowało mnie to, że do zaksięgowania doszło po wypowiedzeniui umowy,
    > czyli de facto nie miało prawa do tego dojść a ja nie miałem się jak
    > przed tym bronić. Może gdyby te pieniądze były zaksięgowane przed
    > anulowaniem umowy, albo gdyby wypowiedzenie było za zgodą obu stron to
    > sprawa zostałaby inaczej potraktowana.

    Swego czasu doktoryzowałem się z tematu zwrotu na kartę przy okazji
    reklamacji takiej sytuacji jak Twoja.

    W specyfikacji plików MC i Visa transakcja anulowania obciążenia różni
    się od transakcji uznania karty - więc bank jest w stanie je odróżnić.

    Pytanie, jaką operację wyukonał sprzedawca - anulowanie obciążenia czy
    uznanie karty

    --
    Pete


  • 5. Data: 2016-02-26 10:43:23
    Temat: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:alpine.LFD.2.20.1602260749120.129423@oc
    eanic.wsisiz.edu.pl...
    On Thu, 25 Feb 2016, J.F. wrote:
    >> Hm, trudno powiedziec, no ale skoro zaplaciles w walucie,
    >> transakcja anulowana, zwrocono w walucie tyle ile pobrano, to niby
    >> dlaczego mialbys cos do tego doplacac ...
    >
    >> no, w miedzyczasie owa waluta moglaby stracic istotnie na wartosci
    >> ...

    >Różnice kursowe tu raczej były bez znaczenia albo na moją korzyść,

    Tu bez znaczenia, ale w niektorych przypadkach moze to i 20% byc, albo
    i wiecej.
    A tu o zasady chodzi - zasada zas mowi, ze bank nie moze byc stratny
    :-)

    >bardziej rozchodzi się o to co to jest zwrot. Tzn. jak się umawiam ze
    >sprzedawcą że mi zwróci pieniądze to czy to z punktu widzenia banku
    >jest zwrot czy dodatkowa transakcja? Bank musi być gotowy na wymianę
    >waluty i ta gotowość przekłada się na konkretny koszt. A tutaj nie
    >tyle transakcję co umowę anulowano więc co to właściwie mój bank
    >miałoby obchodzić i czemu on miałby do tego interesu dokładać (do
    >czego to doszło, że utożsamiami
    się z mbankiem)? Na logikę to raczej strona, która anulowała umowę
    powinna
    ponieść wszystkie koszty tych operacji, ale logika a prawo i
    regulaminy
    nie zawsze idą w parze.

    Ale jednak niesmak poczules, i bank ten niesmak tez poczul :-)

    Choc nie twierdze, ze mial obowiazek.

    Obnizyliby spready, to by ludziom sie nie chcialo reklamacji pisac :-)

    J.


  • 6. Data: 2016-02-26 11:04:58
    Temat: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 26 Feb 2016, Pete wrote:

    > Swego czasu doktoryzowałem się z tematu zwrotu na kartę przy okazji
    > reklamacji takiej sytuacji jak Twoja.
    >
    > W specyfikacji plików MC i Visa transakcja anulowania obciążenia różni się
    > od transakcji uznania karty - więc bank jest w stanie je odróżnić.

    Jeśli są w stanie to odróżnić i jeśli sprzedawca dokonał zwrotu i jeśli mi
    w takiej sytuacji należy się pełny zwrot w walucie prowadzonego konta (3x
    jeśli) to (mała zmiana frontu i powrót do normalnej sytuacji) kij w oko
    mbankowi, że nie zwrócił mi tego automatycznie tylko musiałem składać
    reklamację.

    >
    > Pytanie, jaką operację wyukonał sprzedawca - anulowanie obciążenia czy
    > uznanie karty

    No ok, ale ja tego chyba nie mam jak sprawdzić na wyciągu?


  • 7. Data: 2016-02-26 11:34:59
    Temat: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 26 Feb 2016 11:04:58 +0100, w
    <a...@o...wsisiz
    .edu.pl>, Rafal Jankowski
    <j...@o...wsisiz.edu.pl> napisał(-a):

    > > W specyfikacji plików MC i Visa transakcja anulowania obciążenia różni się
    > > od transakcji uznania karty - więc bank jest w stanie je odróżnić.
    >
    > Jeśli są w stanie to odróżnić i jeśli sprzedawca dokonał zwrotu i jeśli mi
    > w takiej sytuacji należy się pełny zwrot w walucie prowadzonego konta (3x
    > jeśli) to (mała zmiana frontu i powrót do normalnej sytuacji) kij w oko
    > mbankowi, że nie zwrócił mi tego automatycznie tylko musiałem składać
    > reklamację.

    Zobacz co masz w tytule operacji. Zwrot powinien być jakoś opisany jako
    "zwrot", "anulowanie" itp.
    Jeżeli tak jest, to mBank w sumie chciał Ciebie orżnąć, ale nie udało się :)
    Jeżeli nie było to faktyczny zwrot (czyli anulowanie transakcji) tylko uznanie,
    to zrobił Ci łaskę :)


  • 8. Data: 2016-02-26 14:59:29
    Temat: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-26 o 11:04, Rafal Jankowski pisze:
    > On Fri, 26 Feb 2016, Pete wrote:
    >
    >> Swego czasu doktoryzowałem się z tematu zwrotu na kartę przy okazji
    >> reklamacji takiej sytuacji jak Twoja.
    >>
    >> W specyfikacji plików MC i Visa transakcja anulowania obciążenia
    >> różni się od transakcji uznania karty - więc bank jest w stanie je
    >> odróżnić.
    >
    > Jeśli są w stanie to odróżnić i jeśli sprzedawca dokonał zwrotu i jeśli
    > mi w takiej sytuacji należy się pełny zwrot w walucie prowadzonego konta
    > (3x jeśli) to (mała zmiana frontu i powrót do normalnej sytuacji) kij w
    > oko mbankowi, że nie zwrócił mi tego automatycznie tylko musiałem
    > składać reklamację.
    >
    >>
    >> Pytanie, jaką operację wyukonał sprzedawca - anulowanie obciążenia czy
    >> uznanie karty
    >
    > No ok, ale ja tego chyba nie mam jak sprawdzić na wyciągu?

    Nie ma takiej możliwości

    Ja te informacje uzyskałem dopiero od Arbitra bankowego.

    --
    Pete


  • 9. Data: 2016-02-26 22:51:52
    Temat: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 26 Feb 2016, Pete wrote:

    > W dniu 2016-02-26 o 11:04, Rafal Jankowski pisze:
    >> On Fri, 26 Feb 2016, Pete wrote:
    [...]
    >> > Pytanie, jaką operację wyukonał sprzedawca - anulowanie obciążenia czy
    >> > uznanie karty
    >>
    >> No ok, ale ja tego chyba nie mam jak sprawdzić na wyciągu?
    >
    > Nie ma takiej możliwości
    >
    > Ja te informacje uzyskałem dopiero od Arbitra bankowego.

    No niby te dwie operacje zwrotu mają pole "Rodzaj Operacji" odpowiednio:
    "ZWROT ZAKUPU - MO/TO"
    i
    "ZWROT ZAKUPU"
    nie wiem czy to odpowiedni atrybut do stwierdzenia, że to był zwrot czy
    zwykłe uznanie.


  • 10. Data: 2016-02-29 10:40:05
    Temat: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 26 Feb 2016 14:59:29 +0100, w <naplo1$qb7$1@node2.news.atman.pl>, Pete
    <n...@n...com> napisał(-a):

    > >> Pytanie, jaką operację wyukonał sprzedawca - anulowanie obciążenia czy
    > >> uznanie karty
    > >
    > > No ok, ale ja tego chyba nie mam jak sprawdzić na wyciągu?
    >
    > Nie ma takiej możliwości
    > Ja te informacje uzyskałem dopiero od Arbitra bankowego.

    Jest, ale to zapewne zależy od sposobu generowania wyciągu przez bank.
    Z jednego odczytasz, z innego pewnie niezbyt (albo domyslając się).

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1