-
41. Data: 2004-01-21 12:48:04
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>
> >Nasza pomyslowosc byla tak duza, ale nie zadzialalo. Maz rozmawial nawet
z
> >bankiem (polaczyl sie ze sklepu)
> >odpowiedziano mu ze jessli karta zostala np. zgubiona to nalezy poczekac
na
> >wyrobienie nowej..... dla mie totalna glupota
>
> trzeba było poprosić o odmowę na piśmie. Tak to by się chyba nie
> podłożyli.
> --
> Jarek Andrzejewski
Na to nie wpadłam - super pomysł następnym razem tak zrobie :-))
Dzieki!
-
42. Data: 2004-01-21 12:55:56
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>
> Moze byc ;), ale w Polsce nie ma (obowiązku zwrotu pieniędzy za wadliwy
> towar).
> Wg. mojej wiedzy, konsument może w trybie reklamacji zażądać odstąpienia
od
> umowy, ale sprzedawca nie musi tego żądania spełnić, o ile dokona
> niezwłocznej naprawy towaru lub wymiany na wolny od wad. Przy czym sądy
> "niezwłocznej" interpretują jako okres rzędu tygodni.
>
> Jeśli się mylę, to mnie popraw, ale konkretnie napisz, z czego taki
> obowiązek wynika.
>
> --
> Robert
W regulaminie maja zapis ze w ciagu 7 dni wymieniaja sprzet na sprawny, a
jesli nie ma w asortymencie takiego samego (czego zreszta bardzo
zalowalam) to zobowiazuja sie zwrocic kase !!!
Zeby wyjasnic dokladnie - to byl aparat fotograficzny, ktory dokladnie
moglismy sprawdzic po wlozeniu filmu.
-
43. Data: 2004-01-21 14:36:26
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "KK" <n...@n...com>
Media-Markt jest znane z łamania przepisów prawa, więc to chyba niewiele
pomoże.
Ostatnio kierownik w ich sklepie przekonywał mnie, że "oni są tylko
pośrednikiem pomiędzy mną i producentem słuchawek" i nie wiedzą dlaczego po
upływie >3 tyg. reklamowanego sprzętu dalej nie ma...
===
A to faktycznie nagminne. Dlatego zawsze wszystko reklamuje się z
odpowiednim pisemkiem potwierdzając odbiór kopii. Jeden prosty zapis
powołujący się na ustawę o sprzedaży konsumenckiej otwiera serca wielu
kierowników Media Markt :)))
Pzdr
KK
-
44. Data: 2004-01-21 19:27:13
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Radosław Popławski <r...@a...net.pl> writes:
> Media-Markt jest znane z łamania przepisów prawa, więc to chyba niewiele
> pomoże.
> Ostatnio kierownik w ich sklepie przekonywał mnie, że "oni są tylko
> pośrednikiem pomiędzy mną i producentem słuchawek"
Kazdy sklep jest chyba czyms takim?
> i nie wiedzą dlaczego po
> upływie >3 tyg. reklamowanego sprzętu dalej nie ma...
To akurat moze nie byc niezgodne z prawem, w koncu ten sprzet nie
byl elementem oferty chyba? Nie stal na polce, a ulotki maja
zastrzezenia, ze nie sa ofertami?
--
Krzysztof Halasa, B*FH
-
45. Data: 2004-01-22 13:20:40
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: Krystek <k...@p...e-space.pl_>
Joanna Kostrom napisał:
>>>Nasza pomyslowosc byla tak duza, ale nie zadzialalo. Maz rozmawial nawet
>
> z
>
>>>bankiem (polaczyl sie ze sklepu)
>>>odpowiedziano mu ze jessli karta zostala np. zgubiona to nalezy poczekac
>
> na
>
>>>wyrobienie nowej..... dla mie totalna glupota
>>
>>trzeba było poprosić o odmowę na piśmie. Tak to by się chyba nie
>>podłożyli.
>>--
>>Jarek Andrzejewski
>
>
> Na to nie wpadłam - super pomysł następnym razem tak zrobie :-))
> Dzieki!
Lepiej żeby nie było tego "następnego razu" :-)
Pozdrawiam,
Krystian
-
46. Data: 2004-01-23 10:32:21
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "KK" <n...@n...com>
"Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
news:m37jzl2jce.fsf@defiant.pm.waw.pl...
> Kazdy sklep jest chyba czyms takim?
Niby tak, ale ustawa o sprzedaży konsumenckiej nakłada na _sprzedawcę_
bardzo konkretne obowiązki.
Pozdrawiam
KK
-
47. Data: 2004-01-23 22:37:10
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kart
Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
On Wed, 21 Jan 2004 11:36:16 +0100, "RobertS"
<u...@o...pl> wrote:
>t...@4...com,
>Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>:
>> On Thu, 15 Jan 2004 09:53:47 +0100, "RobertS"
>> <u...@o...pl> wrote:
>>
>>> Taaa, wtedy po prostu nie przyjma zwrotu - nie maja takiego
>>> obowiazku.
>>
>> spojrzyj na temat: "wadliwy". Tu już obowiązek może być...
>
>Moze byc ;), ale w Polsce nie ma (obowiązku zwrotu pieniędzy za wadliwy
>towar).
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od
umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą
na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to
nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę
lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
>Wg. mojej wiedzy, konsument może w trybie reklamacji zażądać odstąpienia od
>umowy, ale sprzedawca nie musi tego żądania spełnić, o ile dokona
>niezwłocznej naprawy towaru lub wymiany na wolny od wad. Przy czym sądy
>"niezwłocznej" interpretują jako okres rzędu tygodni.
tylko za pierwszym razem "chyba że wady są nieistotne"
--
Jarek Andrzejewski
-
48. Data: 2004-01-24 15:33:26
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kart?
Od: "KK" <n...@n...com>
"Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message
news:nc83109e0s6n5njt0ufh5sjno5notk1miv@4ax.com...
> Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
> odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od
> umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą
> na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to
> nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę
> lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
Hihi - szkoda tylko, że nie wiesz, że ten przepis nie obowiązuje już przy
sprzedaży rzeczy ruchomych konsumentom. Cóż dopiero wymagać, żeby znudzony
sprzedawca za 800 zł to wiedział.
Hint: art. 4 ustawy o sprzedaży konsumenckiej
(http://prawo.hoga.pl/poradnik/nowa_ustawa_o_sprzeda
zy_konsumenckiej.asp)
Pzdr
KK
-
49. Data: 2004-01-24 15:55:11
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
"KK" <n...@n...com> writes:
> Niby tak, ale ustawa o sprzedaży konsumenckiej nakłada na _sprzedawcę_
> bardzo konkretne obowiązki.
Podkreslilbym to raczej tak: ... na sprzedawce _bardzo_konkretne_
warunki.
--
Krzysztof Halasa, B*FH
-
50. Data: 2004-01-24 16:53:30
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kart?
Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
On Sat, 24 Jan 2004 16:33:26 +0100, "KK" <n...@n...com> wrote:
>"Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message
>news:nc83109e0s6n5njt0ufh5sjno5notk1miv@4ax.com...
>> Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
>> odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od
>> umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą
>> na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to
>> nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę
>> lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
>
>Hihi - szkoda tylko, że nie wiesz, że ten przepis nie obowiązuje już przy
>sprzedaży rzeczy ruchomych konsumentom. Cóż dopiero wymagać, żeby znudzony
>sprzedawca za 800 zł to wiedział.
O, faktycznie. Ja dotarłem do rozporządzenia (chyba obowiązywało zanim
weszła w życie ustawa) i tam na początku było, że zastosowanie mają
przepisy o rękojmi.
--
Jarek Andrzejewski