  • 1. Data: 2005-06-21 10:45:56
    Temat: Zwyczaje Polaków związane z dokonywaniem płatności
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Karty płatnicze stają się coraz bardziej powszechne. Statystyki pokazują, że
    Polacy choć posiadają już dość dużo kart, to rzadko z nich korzystają, a
    jeśli już to robią to najczęściej pobierając gotówkę z bankomatu. W
    zależności od wieku, płci, wykształcenia, miejsca zamieszkania różnimy się
    również w sposobie korzystania z kart płatniczych.
    Bardzo ciekawe badanie:
    http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,12090

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 2. Data: 2005-06-21 11:06:32
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    begin --> Tue, 21 Jun 2005 12:45:56 +0200, w <d98r5j$1ui$2@news.onet.pl>,
    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(-a):

> [...]
    > zależności od wieku, płci, wykształcenia, miejsca zamieszkania różnimy się
    > również w sposobie korzystania z kart płatniczych.

    Po pierwsze takie wykresy podaje się w .png, nie w .jpg, a już na pewno nie w
    tak mocno skompresowanym .jpg.

    Po drugie: kiedyś widziałem inne badanie z którego wynikało, że Polacy płacą
    10x rzadziej niż takiej Portugalii...

  • 3. Data: 2005-06-21 11:30:52
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Po pierwsze takie wykresy podaje się w .png, nie w .jpg, a już na
    > pewno nie w tak mocno skompresowanym .jpg.

    Zgadzam sie. Materialy otrzymalismy z agencji PR wlasnie w takiej formie -
    wiec nic nie poradze.

    > Po drugie: kiedyś widziałem inne badanie z którego wynikało, że
    > Polacy płacą 10x rzadziej niż takiej Portugalii...

    No i? Mozesz rozwinac te mysl?

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-06-21 13:24:52
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Zgadzam sie. Materialy otrzymalismy z agencji PR wlasnie w takiej formie
    > - wiec nic nie poradze.

    Nie potrafisz zrobic wykresu, czy wyslac maila do autorow z prosba o
    zgode na kosmetyczne zmiany?

    > No i? Mozesz rozwinac te mysl?

    Przypuszczalnie mozna by bylo wysunac ciekawe wnioski, gdyby spojzec na
    zjawisko z szerszej perspektywy.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 5. Data: 2005-06-21 13:26:38
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    mirekm wrote:
    > Nie potrafisz zrobic wykresu, czy wyslac maila do autorow z prosba o
    > zgode na kosmetyczne zmiany?

    Znaczy sugerujesz, zebym zaczal przepisywac wszystkie dane i robil jeszcze
    raz wykres?
    Niestety nie mam na tyle czasu - ale chetnie przyjme Twoja pomoc. Slij na
    priva - to podmienie ;)

    Jakocs nie jest znowu taka tragiczna, zeby kruszyc o to kopie...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 6. Data: 2005-06-21 14:33:03
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 21 Jun 2005 13:30:52 +0200, w <d98tpc$8n8$1@news.onet.pl>, Michał 'Amra'

    > No i? Mozesz rozwinac te mysl?

    No i nic :) Ot, taka luźna uwaga, że rzadko korzystamy z kart w porównaniu do
    innych nacji.

  • 7. Data: 2005-06-21 14:47:49
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > No i nic :) Ot, taka luźna uwaga, że rzadko korzystamy z kart w
    > porównaniu do innych nacji.

    Aaa bo myslalem, ze to jakis zarzut ;) To sorry ;)
    W sumie ja sie nie dziwie. Komu sie oplaca zakladac POSa jak musi tyle
    bulic...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 8. Data: 2005-06-21 14:50:42
    Od: "krupex" <k...@W...pl>

    >No i nic :) Ot, taka luźna uwaga, że rzadko korzystamy >z kart w porównaniu
    >do innych nacji.

    Gdybym wszędize mógł płacić tylko karta to bym to robił! W kiosku- nie, na
    poczcie: nie, u mechanika: nie! itd...

    Choc oczywiście są ludzie (z reguły starsi) którzy uznają tylko gotówkę, a
    karta- tylko aby wybrac kase z bankomatu po wpłynieciu wynagrodzenia.

    Takie oczywiste spostrzeżenia

    pozdr
    Krzysztof

  • 9. Data: 2005-06-22 06:59:18
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 21 Jun 2005 16:50:42 +0200, krupex napisał(a):

    > Gdybym wszędize mógł płacić tylko karta to bym to robił! W kiosku- nie, na
    > poczcie: nie, u mechanika: nie! itd...

    Eeee, we wszystkich ASO karty przyjmują ;)
    W większych serwisach zresztą też...

    U Pana Kazia może nie uda się zapłacić kartą - ale też Pan Kazek nie będzie
    miał sprzętu niezbędnego do diagnozowania nowoczesnego silnika...

    Mi najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą:
    - w kiosku
    - w kinach (a takie Multikino/Cinema City mogłyby przyjmować karty,
    zdzierają taką kasę że auć...)
    - za usługi cateringowe - ot, takie obiady po 10zł, sałatki po 5zł co to
    codziennie do biura przywożą
    - w sklepach komputerowych (jeśli pominąć wielkie drogie sieci typu Vobis
    to POSy są tam raczej dla ozdoby)

    Główna wina stoi po stronie naszych zdzierców, którzy życzą sobie 3-4% od
    transakcji - dla takich sklepów komputerowych które ledwo wychodzą na swoje
    jest to zdecydowanie za dużo...

    > Choc oczywiście są ludzie (z reguły starsi) którzy uznają tylko gotówkę,
    > a karta- tylko aby wybrac kase z bankomatu po wpłynieciu wynagrodzenia.

    To niestety fakt.
    Choć agituję moją babcię - na razie się przekonała do komputera i internetu,
    jej siostra nawet ma już konto w intelligo ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 10. Data: 2005-06-22 20:25:46
    Od: "krupex" <k...@W...pl>

    > Mi najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą:
    > - w kiosku

    zgadza się

    > - w kinach (a takie Multikino/Cinema City mogłyby przyjmować karty,

    mogliby, ale wyobraź sobie że do seansu mało czasu a tu jakieś problemy na
    łączach... itd. A kolejka sie denerwuje

    pozdr
    krupex