  • 241. Data: 2021-08-25 22:49:20
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-25, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > https://www.google.com/search?q=rola+bank%C3%B3w+w+k
    ryzysie&sxsrf=ALeKk03Jcta96fKjJEjtYDp-JJCGVjs5EA%3A1
    629797558808&ei=trwkYZfjMPiJ9u8P6eWG8AQ&oq=rola+bank
    %C3%B3w+w+kryzysie&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBggAEBYQHj
    oHCCMQsAMQJzoHCAAQRxCwA0oECEEYAFCWFFiWFGDBLGgBcAJ4AI
    ABgAGIAYABkgEDMC4xmAEAoAECoAEByAEJwAEB&sclient=gws-w
    iz&ved=0ahUKEwiXlrGErcnyAhX4hP0HHemyAU4Q4dUDCA8&uact
    =5

    > kropla drąży skałę ;-)

    Nie tuptusiu.
    Odpowiedź nie na temat.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 242. Data: 2021-08-25 22:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Nie, absolutnie nie dlatego.
    > Będą płacić dlatego, że prawo było zbyt precyzyjnie określone.

    Jak juz mowiłem - kazdy potrzebuje własnego czasu zeby to przetrawić.

    > Nie idźmy w kółko w to samo.
    > Wszędzie jakiś "własny research" się robi, a tu nagle, przy
    > zakupach za pół bańki, wszelkie bezpieczniki i racjonalne myślenie
    > się wyłączają? No. Proszę. Cię.

    :) Te pol banki to jakas warsiawska perspektywa?

    > Wszyscy wiedzieli czym grozi frank.
    > Nikt nie wygrał procesu "bo nie wiedział".

    Bazujac na tym co powiedziałes musze stwierdzic - sprzedawcy w bankach
    to oszusci.

    > To rzeczywistość.

    To rzeczywistosc szantazystów

    > Ale dobrze się czujesz?
    > Banki mają odpowiadać za suwerenną decyzję niezależnej instytucji
    > obcego państwa? Do tego decyzję (w tamtym momencie) korzystną? To
    > nie usztywnianie kursu spowodowało problem, tylko jego uwolnienie.

    :)
    To tak jakby powiedziec ze dla wampirów problemem nie jest to ze słonce
    zachodzi ale to ze wschodzi... Szkoda ze nie widzisz ze to sa połączone
    zjawiska.

    > Nie ma oddawać. Ma być pociągnięty do odpowiedzialności tak, by
    > się podobne sytuacje nie powtórzyły. Tak jak zarząd Amber Gold
    > dajmy na to. Ale tu nie chodzi o sprawiedliwość, tylko o hajs,
    > więc nie pociąga się zarządu, tylko próbuje ugrać hajs.

    Nie mam pojecia co ma wniesc ten wpis.
    Postanowiłes sparafrazować?

    > Czyli sam potwierdzasz - nie chodzi o sprawiedliwość, tylko o
    > hajs.

    OMG.

    > Oczywiście że mają. Bo chodzi o hajs.
    > A prawnikom jeszcze bardziej (im jest na rękę wałkowanie tego w
    > kółko, bo wtedy największy hajs płynie do nich).

    Nikogo nie posądzam o robinhoodowanie...
    Tym sie mogą zajmować ci co maja duzo kasy i duzo czasu.

    > Nikomu się nie otworzyły oczy.
    > Zmieniły się interpretacje przepisów i "indeksowany" nie jest
    > kredytem. Tylko tyle.

    Rzeczywiscie sa tacy którym nadal nie otworzył sie oczy...
    Czas leczy rany ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 243. Data: 2021-08-25 23:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Ale rozumiesz, że jak *NIKT* nie miał świadomości, że dane kredyty
    > są nieprawidłowe i że *cała branża* coś robiła, to winne jest
    > nieprecyzyjne prawo i analogia do złodzieja jest nie na miejscu?

    Zgoda.
    Ale branza MUSIAŁA miec swiadomosc ze to jest przynajmniej
    niestandardowe postepowanie.
    I majac taka swiadomosc, powinna przykładac odpowiednia wage.
    W mojej ocenie nie przykładała - podchodziła do tematu hurra
    optymistycznie, zapewniała klientów ze to bezpieczne rozwiazanie
    dodatkowo dajac wyzsze kredyty w postaci bardziej ryzykownego
    rozwiazania.
    Ty uwazasz, ze to tak własnie powinno byc a to ze sprzedawcy nawijaja
    makaron na uszy to norma.
    Ja mam odrobine wyzsze oczekiwania.

    > Nie obczajasz, że jak jest przepis którego nikt nie przestrzega,
    > to zły jest przepis, a nie ludzie, którzy nie stosowali się do
    > bzdurnego przepisu?

    Nie musisz mnie przekonywać ze prawo to takie coś co kazdy przekreca w
    swoja strone. Zwykły obywatel tez zmaga sie z tym na codzien.

    > O tu masz:
    > https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/u
    lga-meldunkowa-
> [...]
    > skonstruowany niejasno, orzecznictwo się klaruje i nazywanie
    > bankowców "złodziejami" z powodu użycia słowa "indeksowany" a nie
    > "denominowany" (co ma zerowe konsekwencje dla spłacającego, jest
    > to wyłącznie różnica w sposobie zabezpieczenia kredytu) jest
    > zwyczajnie tak grubym nadużyciem.
    >
    > Polskie prawo jest pełne bzdur, uchwalają je miernoty, często na
    > zamówienie swoich szefów, byle jak, na kolanie.
    >
    > Najnowsze projekty przepisów np. dot. składki ZUS też nakładają
    > niemożliwe do spełnienia obowiązki na przedsiębiorce, bo projekt

    ski-lad-zmieni-
    > termin-platnosci-skladek-zus-1005745
    >
    > W Polsce nie da się żyć w pełni zgodnie z prawem. Jeśli jesteś
    > przedsiębiorcą, to wiesz to na pewno.

    Tutaj nie ma miedzy nami sporu.
    Spór jest w innym miejscu: ty przechodzisz do porzadku dziennego nad
    faktem ze sprzedawca kredytu ma taka sama wiarygodnosc jak sprzedawca
    uzywanego auta z niemiec.
    Ja sadze ze tak nie powinno byc i ze to iz tak było, spowodowało obecne
    problemy banków.
    To moja opinia do której, mam nadzieje, mam prawo. Obserwowałem jak
    zmieniało się podejscie do kredytów, jak na sytuacje reagowały banki w
    postaci wypowiedzi pana Pietraszkiewicza, jak reaguja sady które wbrew
    temu co piszesz nie analizuja spraw pod katem "indeksowany czy
    denominowany" a podchodza do sprawy odrobine inaczej i badaja rowniez
    to jak kształtowała sie relacja miedzy bankiem a klientem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 244. Data: 2021-08-26 08:54:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Przeczytaj definicję kredytu hipotecznego

  • 245. Data: 2021-08-26 09:05:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-25-sierpnia-2021 o 18:50, r...@k...pl pisze:
    > Ale oni są zadowoleni.
    > To ty płaczesz, że ciebie oszukano.

    Czy taj łajzo dokładnie.

    Ja jestem zadowolony z kredytu.

    Jako prawy obywatel ;-) uważam jednak że złamanie prawa bankowego przez
    banksterkę powinno być SUROWO UKARANE.
    Tak ze wszystkimi tego konsekwencjami. Trudno ale złodziej musi być
    nazwany ZŁODZIEJEM ;-)

    "Kluczowym argumentem przemawiającym za uznaniem umowy kredytu
    denominowanego za nieważną jest złamane tzw. zasady walutowości. Zasada
    ta obowiązywała do 24 stycznia 2009 r. i zgodnie z nią zobowiązania
    pieniężne na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej mogły być wyrażone tylko
    w pieniądzu polskim.

    Banki nie były uprawnione do udzielania kredytów, w których kwota i
    waluta kredytu były wyrażone w obcej walucie (CHF), a środki pieniężne
    wypłacano i rozliczano w złotych polskich. Taka konstrukcja umowna
    narusza obowiązują wcześniej zasadę walutowości, przez co umowy kredytów
    denominowanych są nieważne.

    Kolejnym argumentem, którego warto użyć do podważenia umowy kredytu
    denominowanego, jest sprzeczność tej umowy z treścią art. 69 ustawy
    prawo bankowe oraz nieprecyzyjne określenie kwoty kredytu, która opisana
    jest jako kwota CHF, ale wypłacana w polskich złotówkach po przeliczeniu
    według nieznanego kursu stosowanego i ustalanego dowolnie przez bank.

    W umowach kredytów frankowych znajdują się także klauzule indeksacyjne,
    które pozwalają bankom w sposób dowolny kształtować kursy walut, przez
    co nigdy nie dochodzi do spłaty nominalnej wartości kredytu.

    Niemożliwe jest przez to określenie wysokości samego kredytu, jak i
    poszczególnych rat, co świadczy o odejściu od konstrukcji kredytu,
    którego kluczowym elementem jest przecież obowiązek zwrotu kwoty otrzymanej.

    Co więcej, w wyniku ustalanego jednostronnie przez banki kursu waluty
    powstaje dodatkowy koszt kredytu nieprzewidziany w samej umowie oraz w
    przepisach ustawy prawo bankowe. Zgodnie z prawem bankowym banki są
    uprawnione jedynie do pobieranie odsetek oraz prowizji."

  • 246. Data: 2021-08-26 09:54:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Aug 2021 08:54:34 +0200, w <61273aaa$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Przeczytaj definicję kredytu hipotecznego

    Zapodawaj.
    Pamiętając, że polskie banki nie oferują kretytów hipotecznych.

  • 247. Data: 2021-08-26 09:55:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Aug 2021 09:05:20 +0200, w <61273d30$0$541$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

> [...]
    > ta obowiązywała do 24 stycznia 2009 r. i zgodnie z nią zobowiązania
    > pieniężne na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej mogły być wyrażone tylko

    To wyrok czy opinia?

  • 248. Data: 2021-08-26 10:25:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-26-sierpnia-2021 o 09:55, r...@k...pl pisze:
    > To wyrok czy opinia?

    Zasadny/a?

  • 249. Data: 2021-08-26 10:51:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-08-25 o 21:32, _Master_ pisze:

    > Sugeruję że dostałem złotówki ;-)
    >
    > A dodatkowo ;) mam pewność że bank użył w umowie klauzul niedozwolonych
    > co potwierdziły sądy

    > Bo bank nie chciał mi dać w złotówkach tyle ile potrzebowałem.
    > We "frankach" moja zdolność kredytowa UROSŁA MAGICZNIE ;-)

    W ofercie kredytu we frankach nie spodobały mi się tylko 2 punkty:
    - nie mogę spłacać we frankach tylko muszę w PLN,
    - że jest to przeliczane według kursu dnia BANKU.
    Większe zastrzeżenia miałem do tego drugiego punktu. Gdyby był to jakiś
    niezależny od banku kurs (np. średni NBP) zaakceptowałbym ten punkt.

    Zapytałem namawiającej mnie na franki (bo większa zdolność) 'doradczyni'
    a jaką mam gwarancję, że akurat na dzień mojej spłaty BANK nie będzie
    wprowadzał specjalnego niekorzystnego dla mnie kursu. Uzyskana
    odpowiedź: "Banki tak nie robią." mnie nie zadowoliła i mam KH w PLN.
    P.G.

  • 250. Data: 2021-08-26 11:33:10
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-25-sierpnia-2021 o 22:15, r...@k...pl pisze:
    > się lewaku, że masz taki ustrój, bo w prawicowym zginąłbyś :P

    Widać jesteś tu nowy. ;-)

    Ja głosuję na konfederację ale ogarniam socjalistyczny świat w którym
    żyję i tłumaczę tłumokom skutki ich wyborów przy urnie wyborczej.

    Nie macie ani wolności ani wolnego rynku. Macie socjalizm lobbowany
    przez korporacje. Takie jeszcze większe ZWYRODNIENIE niż PRL ;-)

    Czasem każą naciągać prawo w kierunku "dotrzymywania umów" a czasem
    sobie wycierają gębę wyrównywaniem szans czy pomocą "pokrzywdzonym"
    "dyskryminowanym"...

    Albo umierającym z głodu na Białorusi przy polskiej granicy ;-)