  • 301. Data: 2021-08-27 10:55:53
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 26 Aug 2021 20:44:57 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Naczelny z kotem nie ma konta i żyje.

    Rozpowszechniasz nieprawdziwe informacje, mogące wzbudzić niepokój
    społeczny:
    https://tvn24.pl/ciekawostki/kaczynski-juz-ma-konto-
    w-banku-ra87510-3725618

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 302. Data: 2021-08-27 11:06:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 18:56:02 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Była lista kilku nazw kont i że trzeba jedno z nich mieć. Nie chciało mi
    > się sprawdzać, czy jak zmienię na inne to OK

    No nie - w umowie zapisane przeciez konkretne nazwy.

    > (szczególnie po zmianie BZWBK na Santander).

    To to pikus - to tylko zmiana nazwy.

    Ale banki sie laczyl - Santander wchlonal np DB, wraz z ich nazwami
    kont.

    > Trzeba było mieć kartę debetową, co skutkowało koniecznością wykonania 5
    > transakcji co miesiąc, aby nie zapłacić chyba 6zł a tylko 1zł.

    Akurat drobiazg.
    Gorzej, ze te wymagane konta czesto byly wysoko platne :-(

    > Comiesięczna wpłata minimum 2k PLN (konto bezpłatne przy wpłacie minimum
    > 1k więc spełnienie warunku 2k załatwiało tą bezpłatność).

    To zasadzniczo tez nie jest problem.

    > W listopadzie będę miał dylemat - czy jest jakikolwiek logiczny powód
    > aby utrzymywać konto w Santander - zapewne po zmianie na inne bo to
    > wymaga wpłaty 1k dla bezpłatności.

    Mozesz zmienic typ konta i przejsc na nowa taryfe.

    IMO - konto w BZ nie jest zle ...

    > Aż taki wariant wykracza poza moją wyobraźnię.

    ale ile mozna zarobic :-)

    > Nie umiałbym.

    Pomysl sobie, jak tam w banku cisnienie sie komus podniesie, jak pozew
    dostanie :-)

    Tylko ... bank powola adwokata, zaplaci mu, a potem byc moze bedzie to
    musial zaplacic klient ...

    J.

  • 303. Data: 2021-08-27 11:16:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 26 Aug 2021 16:59:51 GMT, Budzik wrote:
    > Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...
    >>
    > Nie zauwazyłem zeby "nikogo" nie było stać.
    > Chentych tylu ze jak składałem w jednym banku wniosek o kredyt to po
    > dwóch miesiach bank zadzwonił czy sprawa jest aktualna bo własnie teraz
    > moga przeanalizowac moj wniosek.

    Ale wyciagnac z tego wniosek, ze wielu stac, to troche za daleko.
    Moze bank zalatwil ich odmownie ...

    > To nie jest moj problem.
    > Ale bedzie trudno bo w umowie kredytu mam wprost napisaną wysokosc raty
    > przy konkretnym wiborze.

    Banki sie wycwanily, i teraz dostajesz sumulacje przy kilku wiborach.
    Tylko co bedzie, jak bank zasymuluje np dla 3 i 6%, a skoczy do 15?

    > No i jest jedno ale: skok wiboru nie spowoduje ze mieszkanie nagle
    > stanie sie niesprzedawalne.

    No chyba, ze banka znow prysnie, i mieszkanie kupione za 400 tys jest
    warte 300 tys. A hipoteka na 400 ...
    Z drugiej strony - poki czlowieka stac, to moze po prostu splacac te
    frankowe raty, no i grac rynku walutowym :-)

    O ile w ogole cos odzyskaja, bo na razie TSUE wycial wolte, i ch* wie
    jakie jest to europejskie prawo :-)

    No, pamietam jak ktos wygral, i to nie jako konsument, sprawe o slynne
    opcje walutowe.
    Sad stwierdzil, ze warunki opisane w umowie byly tak skomplikowane, ze
    klient nie wiedzial co podpisuje.

    Ale czy to sie ostalo w apelacji ...

    J.

  • 304. Data: 2021-08-27 13:13:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 26 Aug 2021 20:59:51 GMT, Budzik wrote:
    > Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Ach, w tym sensie. [...]
    > Ale rozumiem, ze dla młodej osoby, rozpoczynajacej prace posiadanie
    > kilkudziesieciu tysiecy to kłopot i byc moze to przeregulowanie. W
    > koncu trudno sobie wyobrazic coś bezpieczniejszego dla banku niz kredyt
    > hipoteczny. Myle sie?

    Mylisz sie. Patrz opis kryzysu 2008, czy chocby nasze frankowe chwile
    pozniej.

    Tylko jeszcze pytanie - dla kogo ma byc bezpiecznie.
    Dla kredytobiorcy, dla banku, dla innych klientow banku, a konkretnie
    deponentow :-)

    J.

  • 305. Data: 2021-08-27 13:17:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Ale wyciagnac z tego wniosek, ze wielu stac, to troche za daleko.
    > Moze bank zalatwil ich odmownie ...

    JF, serio, sprawdz sobie wartosc udzielanych kredytów bo to co ty
    pierdzielisz za głupoty to sie w głowie nie miesci...

    > Banki sie wycwanily, i teraz dostajesz sumulacje przy kilku
    > wiborach. Tylko co bedzie, jak bank zasymuluje np dla 3 i 6%, a
    > skoczy do 15?

    Dobre pytanie.
    Ale nie traktuje tego jako cwaniaczenia a własnie jako rozsadna rozmowe
    z klientem.
    Lepiej pokazać mu rownież scenariusze nagatywne niz pierdolic ze to sie
    nie stanie a potem pierdolic ze przeciez klienci powinni wiedziec ze
    sprzedawca = oszust.

    > No chyba, ze banka znow prysnie, i mieszkanie kupione za 400 tys
    > jest warte 300 tys. A hipoteka na 400 ...

    Moze tak być chociaz w przedziale cenowym dostepnym dla mnie przez
    ostatnie 20 lat nie widziałem takiego spadku cen.
    To jest moze problem tych co kupili mieszkanie w najwyzszych cenach za
    metr.
    Jak kupowałem mieszkanie ponad 10 lat temu za około 4kpln za metr to
    nie spadły nigdy do 3kpln.
    Zenus przewiduje ze niedługo cena spadnie o połowe wiec pewnie nadal
    bedzie rosnac...

    > Z drugiej strony - poki czlowieka stac, to moze po prostu splacac
    > te frankowe raty, no i grac rynku walutowym :-)

    Przeciez frankowcy spłacaja.
    A co do grania na rynku walut - zapewne dokładnie o to im chodziło jak
    zaczeli myslec o swoim m...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 306. Data: 2021-08-27 13:46:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 27 Aug 2021 11:17:38 GMT, Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > JF, serio, sprawdz sobie wartosc udzielanych kredytów bo to co ty
    > pierdzielisz za głupoty to sie w głowie nie miesci...

    To podaj wlasciwe zrodlo na teze, a nie, ze bank dwa miesiace czekal
    na obejrzenie wniosku :-)

> [...]
    > Lepiej pokazać mu rownież scenariusze nagatywne niz pierdolic ze to sie
    > nie stanie a potem pierdolic ze przeciez klienci powinni wiedziec ze

    Tylko jakie granice tego rozsadku?

    Klienci nie byli swiadomi, ze rata jest we franku, a kurs franka sie
    zmienia? Ciekawe, czy ktos im pokazal przyklad, co bedzie, jak kurs
    wzrosnie o 20% :-)

    > Moze tak być chociaz w przedziale cenowym dostepnym dla mnie przez
    > ostatnie 20 lat nie widziałem takiego spadku cen.

    Moze tak - banka do 2008 sie zrobila niezla, choc potem cena m2
    nie spadla az tak mocno. We Wroclawiu sie ustabilizowalo ok 6000zl/m2
    i to wiele lat trwalo.
    A teraz jakies szalenstwo, 8tys, 10tys, nie wiadomo ile, bo cena
    tylko na telefon, itp ...

    No i teraz pytanie - to juz tak zostanie, czy spadnie, czy moze by i
    spadlo, ale PiS inflacją nadgoni, czy nie tylko PiS, bo innym krajom
    tez inflacja pasuje :-)

    Przy czym ... to, ze zlotowka traci wartosc, to nic nowego.
    Ale w 2009 sie okazalo, ze zlotowka moze spasc, i ceny mieszkan moga
    spasc ...

    > To jest moze problem tych co kupili mieszkanie w najwyzszych cenach za
    > metr.

    trudno kupic tansze :-(

    > Jak kupowałem mieszkanie ponad 10 lat temu za około 4kpln za metr to
    > nie spadły nigdy do 3kpln.

    Widac jakas prowincja,
    https://www.nieruchomosci.com.pl/artykuly/ceny_trans
    akcyjne_mieszkan_we_wroclawiu_w_2008_roku_i_prognozy
    _na_2009,68.html

    > Przeciez frankowcy spłacaja.
    > A co do grania na rynku walut - zapewne dokładnie o to im chodziło jak
    > zaczeli myslec o swoim m...

    Zapewne nie - chcieli swoje mieszkanie, i stabilny kredyt, nawet jesli
    wiadomo, kursy walut sie wahaja i trzeba sie liczyc z mozliwym
    wzrostem np o 20%.

    Tylko ... wyszlo jak wyszlo, zaciskamy zeby i splacamy dalej ... tylko
    co tu zrobic, zeby nie byc zaskoczonym w przyszlosci, jak za CHF
    bedzie po 10zl :-)

    Zaczac juz oszczedzac i kupowac franki?
    Czy jakies kontrakty terminowe zawierac?

    Przy czym jakby mnie ktos pytal jeszcze nawet w 2008, to bym
    powiedzial, ze frank, oraz $ i euro, moga mocno podskoczyc,
    tylko ze wtedy podskocza tez ceny mieszkan, zarobki, oraz odsetki
    bankowe - wiec i kredytowe w PLN.

    W zarobkach pomylilem sie o jakies 8-10 lat, w mieszkaniach o 12,
    w odsetkach ... jeszcze nie wiadomo :-)

    J.

  • 307. Data: 2021-08-27 13:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Mylisz sie. Patrz opis kryzysu 2008, czy chocby nasze frankowe
    > chwile pozniej.

    Ale frankowe to inny temat.
    Ja mowie o kredycie w PLN.
    Jeżeli biore kredyt na pol nieruchomosci to jakie widzisz ryzyko?
    Albo jeżeli ktos dzis kupuje mieszkanie w duzym miejscie po 5-6kpln za
    metr?
    Bo przy mieszkaniu za 12kpln za metr to moze troche inny temat...

    > Tylko jeszcze pytanie - dla kogo ma byc bezpiecznie.
    > Dla kredytobiorcy, dla banku, dla innych klientow banku, a
    > konkretnie deponentow :-)

    Naprawde nie wywnioskowałes tego z mojej wypowiedzi, o czyim
    bezpieczenstwie pisałem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 308. Data: 2021-08-27 15:40:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 27 Aug 2021 11:59:49 GMT, Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Ale frankowe to inny temat.
    > Ja mowie o kredycie w PLN.

    Ale frankowy to w zasadzie ten sam temat.
    Dal bank 100k CHF kredytu i mial zabezpiecznie na domu wartym 100k CHF
    ... pstryk, dom jest warty 50k CHF.

    > Jeżeli biore kredyt na pol nieruchomosci to jakie widzisz ryzyko?

    Ano mniejsze, stad i nacisk na duzy udzial wlasny :-)

    > Albo jeżeli ktos dzis kupuje mieszkanie w duzym miejscie po 5-6kpln za
    > metr?
    > Bo przy mieszkaniu za 12kpln za metr to moze troche inny temat...

    Tylko wiesz - mieszkanie za 5-6k to musi byc jakas straszna nora na
    zadupiu. I ile ono bedzie warte, ja te po 12k spadna do 8k :-)

    Ty pisales, Wojtek pisal.

    J.

  • 309. Data: 2021-08-27 18:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > To podaj wlasciwe zrodlo na teze, a nie, ze bank dwa miesiace
    > czekal na obejrzenie wniosku :-)

    Własciwe zrodło ze banki udzielają duzo kredytów hipo?

    Naprawde nie wygogolujesz sam?
    W lipcu padł rekord wartości udzielonych kredytów mieszkaniowych przez
    banki - pierwszy raz przekroczono barierę 8 mld zł Pierwszy raz w
    historii miesięczna akcja kredytowa w obszarze kredytów mieszkaniowych
    przekroczyła 8 mld zł.2 dni temu

    > Tylko jakie granice tego rozsadku?

    To jest bardzo dobre pytanie.

    > Klienci nie byli swiadomi, ze rata jest we franku, a kurs franka
    > sie zmienia? Ciekawe, czy ktos im pokazal przyklad, co bedzie, jak
    > kurs wzrosnie o 20% :-)

    Bank powinien klientowi uswiadomic ze to nie bedzie nic niespotykanego.
    A nie zapewniac ze nie ma sie czego obawiac.

> [...]
    >
    > Przy czym ... to, ze zlotowka traci wartosc, to nic nowego.
    > Ale w 2009 sie okazalo, ze zlotowka moze spasc, i ceny mieszkan

    Ale jak kupowałem 10 lat temu to mozna było i za 4 i za 8 kupic za
    metr.
    Teraz pewnie tez mozna i za 6 i za 12 a pewnie i drozej sie da.

    > Widac jakas prowincja,

    Tak, Poznań. No moze nie 10 a 12 lat temu.

> [...]
    >
    > Tylko ... wyszlo jak wyszlo, zaciskamy zeby i splacamy dalej ...
    > tylko co tu zrobic, zeby nie byc zaskoczonym w przyszlosci, jak za

    Ale co to znaczy wyszło jak wyszło?
    Chcesz mi powiedziec ze bankowcy, zapewniajacy klientów ze frank bedzie
    stabilny nie przewidzieli tego ze wielokrotnie w przesżłosci ceny walut
    drastycznie sie zmieniały?
    Wystarczy chyba spojrzec na dolara.

    Powinienes pracować w banku! ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 310. Data: 2021-08-27 18:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Ale frankowy to w zasadzie ten sam temat.
    > Dal bank 100k CHF kredytu i mial zabezpiecznie na domu wartym 100k
    > CHF ... pstryk, dom jest warty 50k CHF.

    Nie, miał zabezpieczenie na domu wartym 100kchf x kurs franka.

    > Ano mniejsze, stad i nacisk na duzy udzial wlasny :-)

    A pomimo tego odmowiono mi kredytu.

    > Tylko wiesz - mieszkanie za 5-6k to musi byc jakas straszna nora
    > na zadupiu. I ile ono bedzie warte, ja te po 12k spadna do 8k :-)

    Chyba juz straciłem rachube w tych aktualnych cenach.
    W kazdym razie chodzi mi o to ze nie w cenach z najwyzszej polki.

    Odpowiadajac na twoje pytanie - spadna do tylu za ile ktos bedzie
    chciał sprzedac. Wierzysz ze spadna o połowe?

    I nie wywnioskowałes?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka