  • 41. Data: 2022-07-28 14:32:24
    Temat: Re: a z wakacji kredytowych skorzystacie?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Dostarczyłeś co chcieli, a i tak nie dali?
    > Napisz, co to za łobuzy.

    Nie pamiętam jaki to bank (na pewno nigdy w nim konta nie miałem).
    Mniej więcej wiem, gdzie to było, ale tam się ostatnio pozmieniało i już
    go tam chyba nie ma.

    Była jakaś oferta z wisienkami o której może nawet Ty tu pisałeś i
    stwierdziłem - dobra spróbuję - raz kozie śmierć.
    Przesiedziałem u nich ze 40 minut (kolejka i potem rozmowa).
    I potem poszedłem jeszcze raz z tymi dodatkowymi papierami, o których
    wystawienie musiałem jeszcze zawracać głowę koledze.

    Już nie pamiętam, czy na koniec powiedzieli nie bo nie, czy zażyczyli
    sobie jeszcze czegoś przekraczając moją granicę cierpliwości.

    > Hmm, no koszty w sp. z o.o. to temat długi.
    > I jeszcze są inne szykany, np. składanie sprawozdania do KRS - u mnie firma
    > musiał dokupić specjalny moduł do programu księgowego, który takie sprawozdanie
    tworzy.
    > I raz do roku jest rytuał podpisywania elektronicznie przez wszystkich wspólników,
    dobrze, że tylko 3...

    A my co roku mamy wszczynaną przez sąd z urzędu sprawę właśnie o jakieś
    sprawozdania do KRS (SPJ też jest rejestrowana w KRS). Dla mnie to się
    sprowadza do tego, że pytam kolegi czy też dostał wezwanie. Po jakimś
    czasie dostaję z sądu papier o umorzeniu postępowania bo się okazuje, że
    my tego sprawozdania nie musimy składać. Kolega im chyba w jakiejś
    formie musi przekazać informację, że mamy za małe obroty.

    > Formy prowadzenia działalności to jest ciekawa rzecz.
    > Wujek całe życie prowadził naprawdę sporą firmę budowlaną - i jako "budowlana
    część" dewelopera
    > razem z kolegami - jako 1-os. DG.
    > Duża firma programistyczna - spółka jawna dwóch braci (przekształcona z cywilnej
    pewnie tylko dlatego,
    > że przekroczyli próg przychodów).
    > A kolega ostatnio zalożył sp. z o.o. tylko dlatego, że dostał rachunek za gaz...

    Kiedyś byliśmy spółką cywilną 2 braci. Jak chcieliśmy dołączyć 3-go
    wspólnika (okolice 1992) to się okazało, że się nie da. Założyliśmy więc
    drugą spółkę cywilną, o tej samej nazwie, tym razem 3 wspólników. W
    ciągu roku ta nowa kupiła wszystko od tej starej i starą zamknęliśmy.
    P.G.

  • 42. Data: 2022-07-28 14:39:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No ale jak odsetki to 70-80% raty (jak spłacasz raty równe, to na
    > początku schodzi bardzo mało kapitału), to niewiele to pomoże.

    Nie zdawałem sobie sprawy z tych 70-80%. Ja brałem KH na 10 lat i z ratą
    malejącą.

    > No i takie rozwiązanie to mamy od zawsze,

    Nie wiem o czym piszesz, ale nie jestem na bieżąco.
    P.G.

  • 43. Data: 2022-07-28 14:48:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 14:32:24 +0200, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    >
    > Już nie pamiętam, czy na koniec powiedzieli nie bo nie, czy zażyczyli
    > sobie jeszcze czegoś przekraczając moją granicę cierpliwości.

    Moze jednak postaraj sie kiedys jakaś KK wyrobic ... zobaczymy, czy
    sie historia do oceny liczy :-)

    Ale nie wiem czy tak moze na etacie we wlasnej sp.j. byc.

    > Kiedyś byliśmy spółką cywilną 2 braci. Jak chcieliśmy dołączyć 3-go
    > wspólnika (okolice 1992) to się okazało, że się nie da.

    Dlaczego nie? O ile pamietam to sie robilo bez problemow.
    Pare razy tak zmienialismy wspolnikow - jeden dochodzil,
    potem jeden odchodzi.
    Problem byl, jak przedostatni wspolnik odchodzil,
    bo co to za s.c. z jedną osobą.

    Nie wiem, czy sie potem nie zmienilo, bo skoro traktuja wspolnikow
    jako osoby prowadzące DG, to moze podatkowo juz na jedno wychodzi.

    > Założyliśmy więc
    > drugą spółkę cywilną, o tej samej nazwie, tym razem 3 wspólników. W
    > ciągu roku ta nowa kupiła wszystko od tej starej i starą zamknęliśmy.

    O ile pamietam, to s.c. nazwa spolki byla mniej istotna, liczyly sie
    nazwiska wspolnikow. Jak dopisalicie trzeciego na koncu ... to grozily
    pomylki w US :-)
    Choc zaraz zaczeli NIPem sie poslugiwac.

    J.

  • 44. Data: 2022-07-28 14:55:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-07-28 o 09:53, Robert_DF pisze:

    > tak jak piszesz, a rodzaj spółki?

    Pytasz o coś więcej niż o informację, że to SPJ?

    > to zależy w którym banku i o jakie finansowanie chcesz się ubiegać

    Zawsze chodziło o KK.
    Ale to zawsze to zaledwie kilka razy więc może zbyt szybko wyciągam
    wniosek, że to reguła.

    Mam jedną KK (przy której też była kwestia, że spj to...).
    Im chodzi o to, że nie wiedzą, czy przelewy na moje konto to są
    faktycznie moje przychody czy nie.

    Chciałem mieć kilka KK. Spłacanie rozsiane po miesiącu pozwala lepiej
    wykorzystywać GP. Ale od czasu jak % spadły do zera to przestałem o tym
    myśleć bo przestało to mieć znaczenie. Czyli te moje próby to dość dawno
    były.
    P.G.

  • 45. Data: 2022-07-28 15:01:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-07-28 o 09:58, Robert_DF pisze:

    > ale rząd chce "pomóc" kredytobiorcom (pewnie kosztem wszystkich) i
    > pozwala odroczyć płatność

    Nie szukałem szczegółów. Nie mam czasu być na bieżąco - nie moja bajka i
    nie mam kredytu.

    Czy dobrze rozumiem, że jak ktoś ma kredyt na 30 lat to taka odroczona
    rata jest 'zamrożona' przenoszona na za 30 lat?
    Jak średnia inflacja byłaby 10% to będzie ona 1,1^30=17 razy lżejsza.
    P.G.

  • 46. Data: 2022-07-28 16:19:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawi mnie rzecz:
    kredyt denominowany, rata miesięczna równowartość 800 franciszków powiedzmy, bank
    obciąża złotówkowo poprzez PZ swoim kursem.
    Pytanie:
    Jeżeli nie spłacisz raty (bo np. nie będzie środków na PZ), to odsetki od tej raty
    będą naliczane jako walutowe od 800 franciszków
    (według jakiej stopy?), czy jako karne od równowartości w pln, a jeśli to drugie to
    wg jakiego prawa (to w końcu kredyt walutowy czy
    złotowy??)?

  • 47. Data: 2022-07-28 16:45:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 16:19:45 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    będą naliczane jako walutowe od 800 franciszków
    > (według jakiej stopy?), czy jako karne od równowartości w pln, a jeśli to drugie to

    Przede wszystkim - bedą naliczane od kapitalu w/g umowionej stopy dla
    CHF.
    Nie zaplacisz raty - to z nastepnej wieksza kwota zostanie zapisana
    jako splata odsetek, a mniejsza zmniejszy kapital.

    odsetki "karne"/"od przeterminowanego kredytu" to dopiero pozniej.

    Przy czym - bank bedzie nalegal, zebys te rate jednak wplacil.
    Z opoznieniem, bo z opoznieniem, ale wplacil.
    Bo za miesiac, to rzeba juz bedzie wplacic dwie raty, inaczej ta druga
    bedzie przeterminowana.

    >(to w końcu kredyt walutowy czy złotowy??)?

    Po ostatnich rewelacjach SN mozna by miec watpliwosci.

    uzasadnil, ze skoro wyplacono zlowki, a konsument podwaza kurs
    ustalany przez bank, to nie sposob ustalic kwoty zobowiazania.

    J.

  • 48. Data: 2022-07-28 16:57:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 15:01:32 +0200, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    >
    > Czy dobrze rozumiem, że jak ktoś ma kredyt na 30 lat to taka odroczona
    > rata jest 'zamrożona' przenoszona na za 30 lat?

    Na ile sie doczytalem - to tak to wyglada.
    Przy czym jesli kredyt nie jest swiezy, to moglo go zostac 28 lat,
    albo 17, albo dla przykladu 4.

    > Jak średnia inflacja byłaby 10% to będzie ona 1,1^30=17 razy lżejsza.

    Chyba, ze NBP wroci do celu inflacyjnego i bedzie 2.5%.
    Albo i mniej.

    Tak czy inaczej - forma podatku nalozona na bogate banki w celu
    ułatwienia nam biednym :-)

    J.

  • 49. Data: 2022-07-28 17:03:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 14:55:14 +0200, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    >
    > Mam jedną KK (przy której też była kwestia, że spj to...).
    > Im chodzi o to, że nie wiedzą, czy przelewy na moje konto to są

    Ale ten sam problem maja przeciez przy s.c, a tego chyba masa.

    Zaraz - a o jakich przelewach mowa - z konta SPJ na twoje prywatne
    z tytulem "wyplata zysku" ?

    A teraz znow wysokie, czas wrocic.

    J.

  • 50. Data: 2022-07-28 19:00:35
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 28.07.2022 o 14:55, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wykorzystywać GP. Ale od czasu jak % spadły do zera to przestałem o tym
    > myśleć bo przestało to mieć znaczenie. Czyli te moje próby to dość dawno

    spróbuj wnioskować o KK revoluta, weryfikacja automatyczna przez
    kontomatik, jak człowiek nie ocenia to może nie będzie mędrkowania przy
    analizie

    --
    pozdrawiam
    Roberts