  • 61. Data: 2022-07-28 21:27:27
    Temat: Re: a z wakacji kredytowych skorzystacie?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-07-28 o 19:00, Robert_DF pisze:

    > spróbuj wnioskować o KK revoluta, weryfikacja automatyczna przez
    > kontomatik, jak człowiek nie ocenia to może nie będzie mędrkowania przy
    > analizie

    Dzięki. Na razie jestem za mocno zajęty, aby marnować czas na zabawy.
    Bardzo mnie dotknął brak półprzewodników na rynku. Muszę na głowie
    stawać, abyśmy mieli co produkować.
    Wracają czasy z mojego dzieciństwa/młodości kiedy wszystkie swoje
    projekty robiłem pod zawartość szuflady a nie pod katalog producenta.

    Teraz najpierw trzeba zebrać komplet elementów a potem po raz trzeci
    projektować to samo urządzenie, bo tym razem udało się zdobyć (to też
    termin znany z tamtych słusznie minionych czasów) akurat taki zestaw
    elementów.
    P.G.

  • 62. Data: 2022-07-28 21:31:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-07-28 o 19:25, Robert_DF pisze:

    > dochód wzrósł o 15% ale rata o 100%?

    Od zawsze uważam, że rata powinna też wzrosnąć o 15% kosztem narastania
    kapitału również o 15%. Tak aby ciężar kredytu się nie zmieniał.

    Tak jak jest obecnie to inflacja ostro dociska ludzi, ale jak przetrwają
    to mają potem kredyt, który jest już dużo lżejszy.
    P.G.

  • 63. Data: 2022-07-28 22:19:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 21:31:51 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    >
    > Tak jak jest obecnie to inflacja ostro dociska ludzi, ale jak przetrwają
    > to mają potem kredyt, który jest już dużo lżejszy.

    O ile optymistycznie inflacja wróci do normy (choć "cel inflacyjny" to też
    złodziejstwo czyste).
    I zarobki jakoś za inflacją nadążą.
    Duży hazard.

    Na koniec PRL było to dobre - odsetki płaciło państwo, inflacja 1500%, rodzice
    spłacili pozostały kredyt na 93 lata (a jeszcze sobie przekształcili lokatorski we
    własnościowy, różnica była w okresie - 99 i 40 lat - ale przede wszystkim we wkładzie
    własnym - 10% i 20%) z jednej pensji...

  • 64. Data: 2022-07-28 22:25:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 21:22:00 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

    > Do kompletu brakuje jeszcze kont oszczędnościowych o rozsądnym
    > oprocentowaniu.

    Ale smęcisz, od nieswojej (bo już wydanej) kasy każdy % jest dobry ;>
    Ale może wystarczy Ci milek, 6% do 200k, więc nie tylko na GP starczy ;>
    Do tego jak zastrzeżesz kartę to konto bezkosztowe (o, zapamietać, źeby wyłączyć
    ubezpieczenie po wakacjach) bez zawracania d4.
    Zakładasz od ręki w oddziale - albo przez net z wisienkami.
    Jedyny mankament to konieczność założenia dwóch (drugie dla żony, na coś się w końcu
    przyda ;) i przelewania kasy co 2 miesiące - te 6% to "promocja na nowe środki" na 2
    miesiące, co miesiąc jest kolejna edycja promocji (teraz chyba 42.), a dzień
    sprawdzania poziomu "starych środków" jest na kilka dni przed rozpoczęciem edycji.
    No i jeszcze wqurwiają SMSami o pierdołach, jakie to ich konto fajne i co to nie robi
    (goli, p*oli, krawaty wiąże, usuwa ciąże itp.).

  • 65. Data: 2022-07-28 23:19:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > No ale to już sobie wymyśliłeś mechanizm, którego żaden bank nie
    > oferował (i sam z siebie raczej nie zaoferuje).

    No tak, tzn. Piotr o czymś takim napisał, ja tylko uszczegółowiłem.
    Taki mechanizm byłby jednak korzystniejszy dla banków, a dla klientów
    w dłuższym okresie chyba także.

    To jest w efekcie coś takiego jak linia kredytowa, tylko te mają zwykle
    inne parametry.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2022-07-28 23:23:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Zdzichu500 <n...@n...org> writes:

    > Co z tego, że oprocentowanie kredytu jest ujemne w stosunku do
    > inflacji jak i tak może doprowadzić do bankructwa? Prosty przykład.

    Bankructwo to jest wtedy, gdy majątek dłużnika nie pozwala na
    zaspokojenie wszystkich wierzycieli.
    A tak w ogóle to to jest podobno upadłość, natomiast bankructwo (ale to
    raczej w czasie przeszłym) wymagało jeszcze wyczerpania jakichś tam
    przesłanek z KK.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 67. Data: 2022-07-28 23:26:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Albo ma jeszcze inny kredyt, na samochod powiedzmy.

    Albo obstawił umocnienie złotówki po 24 lutego, pod zastaw wszystkiego,
    co się dało.
    I jeszcze pożyczył w Wandze i Providencie pod korek.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 68. Data: 2022-07-28 23:44:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 23:26:19 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Albo obstawił umocnienie złotówki po 24 lutego, pod zastaw wszystkiego,
    > co się dało.
    > I jeszcze pożyczył w Wandze i Providencie pod korek.

    Pamiętam taki żal jednej panienki w "wysokich obcasach" chyba jeszcze z XX wieku, że
    z ukochanym kupili na górce akcje za pożyczoną kasę, potem przyszedł krach i oni
    teraz muszą ciągle pracować, żeby spłacać - i nie mogą wziąć ślubu!
    Mam nadzieję (zapewne płonną), że się nie rozmnożyli...
    "Czy jak mój mąż jest bezpłodny od urodzenia, to czy któreś z naszych trzech dzieci
    może też mieć taki problem?"
    "Może być głupie - po matce.., lub po ojcu" ;>

  • 69. Data: 2022-07-29 00:32:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-28 o 21:31, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Tak jak jest obecnie to inflacja ostro dociska ludzi, ale jak przetrwają
    > to mają potem kredyt, który jest już dużo lżejszy.

    Stąd się bierze inflacja, że ludzie mają za dużo pieniędzy.
    Jedyny skuteczny sposób, żeby zwalczyć inflację, to zabrać ludziom
    pieniądze. Taki jest kapitalizm :-)

  • 70. Data: 2022-07-29 10:52:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 14:12:05 +0200, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2022-07-27, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > No ale to już sobie wymyśliłeś mechanizm, którego żaden bank nie
    > oferował (i sam z siebie raczej nie zaoferuje).

    Kredyt "Alicja" z PKO BP.

    Po paru latach klienci poszli do sądu :-)

    Zreszta banku malo interesuje dobro kredytobiorcow,
    a bardziej "koszt kapitalu", "zdolnosc kredytowa" i "zabezpieczenie".

    A "kredyt indeksowany inflacją" ... brzmi jak cos, co za pare lat moze
    sie skonczyc w sądzie :-)

    > Klasyczne "wakacje kredytowe", to było przecież jedynie zwolnienie ze
    > spłaty kapitału, co w przypadku hipotecznego "na starcie", niewiele
    > pomaga.

    Zawsze cos, chyba ze Wibor ponad 10%.
    Ale przede wszystkim - w miare obojetne dla banku.
    Ot - bedzie mial klienta dluzej.

    J.