  • 1. Data: 2009-12-02 14:32:53
    Temat: adres zameldowania/zamieszkiwania przy zakładaniu konta w BS
    Od: z...@o...pl

    drugi raz stykam się z tym że bank spółdzielczy
    przed założeniem rachunku krzywi się na mój adres
    zameldowania (daleki od adresu tejże placówki)

    czy 2x zetknąłem sie z wyjątkowo dziwnym dziwactwem
    czy może wszystkie BS-y tak mają?

    I czy wynika to z osobowości pracownikow (miłość
    do papierków) lub ich doświadczenia życiowego oraz
    przyzwyczajenia ("bo w Polsce Ludowej tak było")?

    czy może istnieją jakieś przepisy prawa, które
    mówią że bank działa w gminie X i nie wolno mu
    świadczyć usług dla mieszkańca gminy Y?

  • 2. Data: 2009-12-02 18:43:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 02 Dec 2009 15:32:53 +0100,
    z...@o...pl napisał(a):
    > czy może istnieją jakieś przepisy prawa, które
    > mówią że bank działa w gminie X i nie wolno mu
    > świadczyć usług dla mieszkańca gminy Y?

    A nie możesz banku zapytać?
    (nie, nie istnieją)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2009-12-02 22:50:20
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

> [...]
    > zameldowania (daleki od adresu tejże placówki)
    >
    > czy 2x zetknąłem sie z wyjątkowo dziwnym dziwactwem

    Nie. Ja mam adres zameldowania dokładnie "po przekątnej" przez Polskę od
    banku i nikt nawet okiem nie mrugnął (tylko się trochę mylili w
    czytaniu). I nikt mnie nie zapytał o adres zamieszkania - a ten w
    miejscowości, gdzie bank. Generalnie BS-y należy traktować indywidualnie
    - co bank, to obyczaj.

    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2009-12-02 23:20:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyzwyczajenia ("bo w Polsce Ludowej tak było")?
    >
    > czy może istnieją jakieś przepisy prawa, które
    > mówią że bank działa w gminie X i nie wolno mu

    A jak sadzisz... dlaczego sa np. Bank Spoldzielczy w Wolominie, Bank
    Spoldzielczy w Nieporecie itp. a nie np. Bank Spoldzielczy Wedkarzy? ;) Nie
    daje to do myslenia? Jesli nie to polecam

    http://www.rp.pl/artykul/274305,281032_Banki_spoldzi
    elcze_bez_kompleksow.html
    "Obszar działania banku spółdzielczego wynika z ustawy. O ile liczba
    placówek nie jest ograniczona, o tyle ich lokalizacja zależy od wysokości
    funduszy własnych banku. Zgodnie z ustawą bank spółdzielczy może prowadzić
    działalność na terenie powiatu, w którym znajduje się jego siedziba, oraz w
    powiatach, w których w dniu wejścia w życie ustawy znajdowały się jego
    placówki.

    Poza tym brane są pod uwagę fundusze własne banku. Bank mający fundusze
    własne wyższe niż równowartość 1 mln euro, lecz niższe niż równowartość

    5 mln euro, może prowadzić działalność na terenie województwa, w którym
    znajduje się jego siedziba, oraz w powiatach, w których znajdują się jego
    placówki. Natomiast jeśli fundusze własne banku są równe lub wyższe niż
    równowartość 5 mln euro, może prowadzić działalność na obszarze całego
    kraju. "

    MK

  • 5. Data: 2009-12-03 10:57:41
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Gru, 00:20, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > placówki. Natomiast jeśli fundusze własne banku są równe lub wyższe niż
    > równowartość 5 mln euro, może prowadzić działalność na obszarze całego

    nie mieszajmy trzech rzeczy:
    - metodyki nazywania bankow spoldzielczych
    - terenu dzialania banku spoldzielczego
    - adresu zameldowania klienta banku spoldzielczego

    te rzeczy nie maja ze soba wiele wspolnego...:)

    ps. banku wedkarzy nie ma, ale sa:
    bank rzemiosla i rolnictwa
    bank spoldzielczy w dzialdowie, z siedziba w lidzbarku
    czy np bank spoldzielczy rolnikow w opolu
    i moj ulubiony
    nadwislanski bank spoldzielczy w czerwinsku nad wisla z siedziba w
    wyszogrodzie

  • 6. Data: 2009-12-03 11:57:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 03 Dec 2009 02:57:41 -0800, BK napisał(a):

> [...]
    > spoldzielczy rolnikow w opolu i moj ulubiony
    > nadwislanski bank spoldzielczy w czerwinsku nad wisla z siedziba w

    No ten ostatni rzeczywiście się zacnie zwie :)

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-12-03 21:12:25
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Thu, 3 Dec 2009 00:20:05 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    ielcze_bez_kompleksow.html
    >"Obszar działania banku spółdzielczego wynika z ustawy. O ile liczba

    [...]

    Tylko co to ma do rzeczy jeśli chodzi o adres zamieszkania, czy też
    zameldowania, (potencjalnych) klientów?

    --
    A.

  • 8. Data: 2009-12-03 22:49:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    nie mieszajmy trzech rzeczy:
    - metodyki nazywania bankow spoldzielczych
    - terenu dzialania banku spoldzielczego
    - adresu zameldowania klienta banku spoldzielczego

    te rzeczy nie maja ze soba wiele wspolnego...:)

    Hm... a czy np. oferta kredytu klientowi mieszkajacemu na drugim koncu
    Polski bedzie swiadczeniem uslug w obrebie powiatu? Pamietamy oczywiscie o
    tym, ze bank oferuja uslugi za posrednictwem Internetu. Faktem jest, ze
    wiekszosc osob bardzo luzno podchodzi do obowiazku meldunkowego, ale czy to
    oznacza, ze w ogole nalezy ignorowac istnienie takiego prawa?

    MK

  • 9. Data: 2009-12-04 08:12:07
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    Przy okazji chciałem zauważyć, że niektóre banki spółdzielcze są zarządzane
    nadzwyczaj sprawnie.
    Taki np. Bank Spółdzielczy w Łubowie (mała gmina wiejska koło Gniezna) tak się
    rozrósł, że przeniósł swoją siedzibę do Poznania i teraz ma oddziały nawet w
    Szczecinie i Bydgoszczy, a swoje lokaty reklamuje na billboardach w Poznaniu
    (pod marką Neobank).

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 10. Data: 2009-12-04 09:28:36
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Gru, 23:49, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > wiekszosc osob bardzo luzno podchodzi do obowiazku meldunkowego, ale czy to
    > oznacza, ze w ogole nalezy ignorowac istnienie takiego prawa?
    >
    > MK

    Nie mowie o ignorowaniu tego prawa tylko o jego pewnym bezsensie.
    Prawo to uchwalono w jednym konkretnym celu - gdy otworzono "rynek"
    banki spoldzielcze przekredytowaly sie [wiele z nich zostalo po prostu
    wydymanych przez cwaniakow] i nie majac know-how w zakresie ryzyka
    kredytowego/windykacji banki padaly jeden za drugim.

    Jednak w dobie internetu, kart platniczych, bankomatow i na dzien
    przed likwidacja obowiazku meldunkowego taki "zakaz" jest po prostu
    pustym zapisem, ktorego nie da sie egzekfowac.

    Lepszym rozwiazaniem jest "kaganiec" produktowy. Bank z Pacanowa niech
    sobie zaklada ror'y i wydaje debetowki ludziom w calym kraju Czemu
    nie? Niech tylko nadzor i zrzeszenia pilnuja kredytow. Bazujac na
    roznych wspolczynnikach [kapital wlasny,wspolczynnik wyplacalnosci
    statystyki kredytow itp] mozna poszczegolnym bankom pozwalac na
    kredyty niezabezpieczone, limity w ror, kk itp.itd. Targetem banku
    powinni byc ich czlonkowie oraz rolnicy i msp w rejonie funkcjonowania
    banku [jego oddzialow], poziej zwykli ki np. pracujacy w obszarze
    dzialania banku itp.

    BS taka ma role, ze powinien kredytowac glownie rolnikow i msp w
    regionie zeby ten region wspierac. Ale nie rozumiem czemu taki BS ma
    nie oferowac ror np. wszystkim w kraju tak zeby sie promowac, zbierac
    osady i np. zeby dzieci rolnikow i msp z regionu jak wyjada na studia
    mialy swoj ror:)