  • 31. Data: 2021-08-10 12:36:52
    Temat: Re: aion bank?
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > ROTFL, wierzysz w BFG?

    Tak. Lepsze to niż nic.

    > Wiesz, ile tam jest kasy i w czym jest trzymana?

    Nie ma to znaczenia z punktu widzenia klienta.

    > Poza tym aion musi mieć gwarancje - albo BFG (IBANy mają polskie) albo EFG, w który
    bardziej bym wierzył.

    A ja mam jednak wrażenie, iż sprawniej i szybciej wypłacę w Polsce
    (bodaj PKO BP realizuje wypłaty w ramach gwarancji BFG) niż w Belgii.
    Swego czasu w PL działał Polbank na gwarancjach greckich. Delikatnie
    rzecz ujmując - był to duży problem. W efekcie został skasowany z rynku
    po kilku latach.

    > Bez placówek, ale taniej.

    Tylko do czasu jakiegoś większego problemu. W przypadku sporu prawnego
    podejrzewam, iż placówki/dokumenty papierowe/świadkowie to zdecydowanie
    lepsza pozycja Klienta niż jakiś tam czat/bot.

    > Ale zgodzę się, że apka-only obsysa, tutaj bez apki nie da się nawet zalogować w
    przeglądarce (w N26 nie zrobisz przelewu, ale można potwierdzić logowanie SMSem).

    Zdecydowanie trudniej też na telefonie będzie cokolwiek udowodnić niż w
    przypadku komputera.

    > Mnie to dziwi - czy to ludzie nie umieją komputerów obsługiwać, czy mają androidy
    za stare/za nowe/pochrzanione przez producentów?
    > I ilu tych użytkowników od wczoraj (choć cenniki z datą lipcową)?
    > Apkę przeinstalować, zaktualizować inne apki i idzie.

    Sporo czytałem właśnie o problemach z aplikacją. Uważam, że bank (każdy)
    powinien być idiotoodporny. W momencie, gdy już na "dzień dobry" to
    Klient jest winny - zapala mi się czerwona lampka.

  • 32. Data: 2021-08-10 12:46:01
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2021-08-06 o 17:53, Waldek pisze:

    > Ktoś tam na którymś forum pisał że to jest włoski bank
    > a ten "nasz" ma licencje na Belgie i jest objęty Belgijskim BFG
    > (nie weryfikowałem tych info)

    Czyli... gdzieś tam ma. ;-) Trudno poważnie traktować taki "bank".
    Natomiast jeśli ktoś chce trzymać w nim drobniaki - czemu nie. Ostatnio
    widziałem kartę Revoluta w rękach 12-latki.

    > Ponoć można na kompie, ale na telefonie trzeba się zautoryzować
    > a często chodzisz do banku ? :)

    Ostatnio CA uwzględnił mi 5 reklamacji - wszystkie konta zakładane w
    placówce. ZAWSZE staram się założyć/zamknąć konto w placówce. W
    przypadku reklamacji - jeśli wewnętrzną pocztą nie daje się rozwiązać
    problemu - można złożyć na piśmie w Oddziale. Jest dowód (dla
    sądu/KNF/UOKiK itd.).

    > - ja wyłącznie jak potrzebuje fizycznie wypłacić walutę,
    > albo zamknąć konto gdy nie można inaczej :D

    Owszem. Właśnie po to jest oddział - nie do bieżącej obsługi konta, ale
    spraw... trudnych.

    Jedna rzecz... Aion planuje wymianę walut i inwestycje na światowych
    giełdach. To wskazuje, iż chciałby się zorientować raczej na klienta
    zamożnego niż gimbazę. A skoro tak - zakłada wrzucanie tam znacznych
    kwot. Umówmy się - jeśli chcesz wymieć 100 euro to dynda Ci, czy skroją
    2 zł. spreadu w kantorze innego banku czy dadzą bez spreadu. Ale już
    przy wymianie miliona EUR ta różnica będzie zauważalna. Sęk w tym, że
    aby do Aion wrzucić 4,6 mln PLN to trzeba jednak mieć trochę zaufania do
    instytucji.

  • 33. Data: 2021-08-10 20:12:25
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 09:32, mk pisze:

    > Mój z n26 wysłany w piątek też jeszcze nie dotarł.

    za to mój tak, żeby było optymistyczniej

  • 34. Data: 2021-08-10 20:51:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

> [...]
    > Swego czasu w PL działał Polbank na gwarancjach greckich. Delikatnie
    > rzecz ujmując - był to duży problem. W efekcie został skasowany z

    Swoją drogą, różnie to może być. Np. klienci zagranicznego oddziału
    banku mogą być w lepszej sytuacji niż klienci banku krajowego -
    niezależnie od tego, o jakie kraje chodzi. Tak już bywało kilka razy,
    chociaż oczywiście "zwyczajnie" (wszystkie banki jednakowo) też bywało.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 35. Data: 2021-08-10 22:22:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 10 sierpnia 2021 o 20:51:33 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > niezależnie od tego, o jakie kraje chodzi. Tak już bywało kilka razy,
    > chociaż oczywiście "zwyczajnie" (wszystkie banki jednakowo) też bywało.

    Aion ma oddział w PL i polskie IBAN - to podpada pod polskie czy belgijskie
    gwarancje?
    N26 daje niemiecki IBAN, nie ma oddziału - i gwarancje niemieckie.

  • 36. Data: 2021-08-10 22:23:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 10 sierpnia 2021 o 20:12:29 UTC+2 Bogdan B. napisał(a):

    > za to mój tak, żeby było optymistyczniej

    A mi nie oddali jeszcze za kartę - zamówioną w piątek.
    Trza będzie jutro opitolić.

  • 37. Data: 2021-08-10 23:41:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Aion ma oddział w PL i polskie IBAN - to podpada pod polskie czy
    > belgijskie gwarancje?

    Musi mieć polski IBAN, Elixir itd, bo jak inaczej rozliczać się
    w złotówkach - przecież nie SWIFTem.

    Oddział to pojęcie względne - ważne, czy ma osobowość prawną i siedzibę
    w RP. Innymi słowy, ważne czy umowa jest zawarta z polskim bankiem, czy
    raczej z zagranicznym.

    > N26 daje niemiecki IBAN, nie ma oddziału - i gwarancje niemieckie.

    Ale nie prowadzi kont złotówkowych, a dokładniej rzecz biorąc nie
    rozlicza się np. Eliksirem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 38. Data: 2021-08-11 08:18:03
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 10.08.2021 o 20:12, Bogdan B. pisze:

    > za to mój tak, żeby było optymistyczniej

    przelew euro wrócił z powrotem do R
    teraz coś poprawili i w ciągu 2 sek przelewy księgują się w aion

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 39. Data: 2021-08-11 11:35:37
    Od: Szymon <...@w...pl>

> [...]
    > niezależnie od tego, o jakie kraje chodzi. Tak już bywało kilka razy,
    > chociaż oczywiście "zwyczajnie" (wszystkie banki jednakowo) też bywało.

    Niemniej - jest to pewne ryzyko dla Klienta. Wczoraj na Gazeta.pl
    czytałem wywiad/reklamę z dyrektorem Aion. Mówił o saldach 50.000 zł na
    KO pokrywających wyższe pakiety oraz alternatywie inwestycyjnej wobec
    zakupu nieruchomości. Wnioskuję zatem, iż Aion chciałby mieć klientów
    trzymających setki tysięcy w tym "banku", a nie drobniaki na kawę.

    Swoją drogą gwarancja do 100.000 EUR to niewiele (choć nawet ten Aion
    nie posiada wedle informacji internetowych). Sądzę, że interesującą
    alternatywą dla oszczędzających mogą być obligacje skarbowe indeksowane
    inflacją. Moje dziś procentują na 3,65%, jednak jeśli ktoś zakładał rok
    temu - powinni naliczać już 5,75%. Do tego całość jest gwarantowana
    przez skarb państwa.
    Wydaje się, że Aion ze swoim 1% (?) na KO jakoś nie porywa. A co do
    inwestycji na giełdach to - analogicznie - także wolałbym brokera
    polskiego niż spoza Polski (o rezydencjach typu Wyspy Marshalla nie
    wspominając).

  • 40. Data: 2021-08-11 11:37:41
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Aion ma oddział w PL i polskie IBAN - to podpada pod polskie czy belgijskie
    gwarancje?

    Według informacji, które znalazłem - belgijskie.
    Gorzej, iż zaczynają pojawiać się opinie użytkowników nt. Aion, którzy
    korzystają/-li z niego w Belgii. Delikatnie mówiąc - niezbyt przychylne.
    Samo założenie konta w polskim oddziale, gdy ktoś ma już belgijskie -
    także stwarza podobno problemy. No ale to takie info "zasłyszane",
    trudno mi powiedzieć na ile wiarygodne.