  • 1. Data: 2004-09-28 19:14:40
    Temat: akcje pko warto kupić?
    Od: "Marcin" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    nie wiele się mówi na grupi o sprzedaży PKO, w szczególności o cenach akcji
    jeżeli, ktoś ma jakieś info na temat prawodopodobnej ceny zakupu jednej
    akcji
    niech da znać
    ogólnie jednak pytanie brzmi czy warto będzie?

    Marcin

  • 2. Data: 2004-09-28 19:24:40
    Temat: Re: akcje pko warto kupić?
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli, ktoś ma jakieś info na temat prawodopodobnej ceny zakupu jednej

    Jeszcze rządzacy sie nie porozumieli
    Należy spodziewać się ogromnego popytu i niewielkiej podaży

    > ogólnie jednak pytanie brzmi czy warto będzie?

    Zależy co rozumieć przez "warto". Stratne to zapewne nie będzie

  • 3. Data: 2004-09-28 23:09:45
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2004 21:14:40 +0200, Marcin naskrobał(a):

> [...]
    > akcji
    > niech da znać
    > ogólnie jednak pytanie brzmi czy warto będzie?

    :) Zauważyłem że ludzie ostatnio troche mylą pojęcia. Podejrzewam że wielu
    indywidualnych osób zakupi sporo akcji za całe swoje oszczędności często i
    będzie oczekiwać wzrostu jak na drożdzach ;). PKO BP to kolos i trudno
    liczyć na wzrost sprzedaży np o 50% jak w stosunku do małych firm na
    giełdzie - tak wiec i dynamika zysków też nie może być aż taka. Jeżeli po
    roku zyskamy 15% to będzie dobrze i warto to zrozumieć. Po prostu PKO BP
    dla nas jest mniej wiecej tym samym co Coca-Cola dla amerykanów, gdzie
    dziadek wyjmuje z szuflady zakurzone akcje które tam leżały 30lat i daje
    wnukom na 'start' zupełnie nie interesując sie ich kursem. Akcje takich
    kolosów są prawie tak wiarygodne jak obligacje państwowe a dają nieco
    większy pewny zysk po kilkunastu latach.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-09-29 08:51:58
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

> [...]
    > akcji
    > niech da znać
    > ogólnie jednak pytanie brzmi czy warto będzie?

    jak ci sie uda cos kupic na pewno zarobisz, co najmniej dyskonto a wiec
    znacznie wiecej niz na lokacie w banku przez rok. Problem w tym ze po prostu
    tych akcji nie kupisz. Jak nie masz znajomych, rodziny w PKO BP to nie masz
    szans - wiekszosc akcji wykupia oni plus paru biznesmenow ktorzy przyjada z
    ochraniarzami pod oddzialy i wejda pierwsi do banku po zakup lokat. Jak
    zlozysz zlecenie w biurze maklerskim spodziewaj sie np. 98% redukcji czyli
    skladajac zlecenie za 100tys dostaniesz akcji za 2tys a wiec niewiele
    zarobisz, nawet jak skocza o 50%. Ma ktos moze znajomych w PKO zeby pomogl
    mi kupic lokate ? :-)

    D.

  • 5. Data: 2004-09-29 09:27:13
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Oksymoron.
    JaC

  • 6. Data: 2004-09-29 15:46:24
    Od: "Artur A. Surowiec" <a...@s...waw.pl>

    "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote in message
> [...]
    > dziadek wyjmuje z szuflady zakurzone akcje które tam leżały 30lat i daje
    > wnukom na 'start' zupełnie nie interesując sie ich kursem.

    Akcje takiego kolosa jak PKO BP z pewnością będzie można szybciutko sprzedać
    na rynku z pewnym zyskiem. A potem to nie polecałbym żadnemu dziadkowi
    zachowywania ich dla wnuków, nie interesując się ich kursem. Akcje takiej
    firmy wcale nie muszą drożeć, bo i jej wartość nie musi wzrastać. Kiedy
    okaże się, że zasoby starych klientów się wyczerpują, a nowi są mniej liczni
    i mniej dochodowi kurs może polecieć w dół. Coca-Cola to zupełnie inna
    historia. PKO BP S.A. porównałbym raczej do Telekomunikacji Polskiej S.A. -
    na razie akcje można sobie potrzymać, ale na to, że za 15 lat będzie można
    zarabiać na telefonii stacjonarnej to bym nie liczył, a neostradą mogą się
    poratować tylko tyczasowo, do czasu aż upowszechni się UMTS. Zdaje się około
    27000 (?) pracowników zatrudnia PKO BP - rynek wie, że to problem. Można ich
    zwalniać, tylko że Ci którzy zostaną i tak nie będą nawet w połowie tak
    efektywni jak pracownicy banków, które rekrutowały w ostatnich - zupełnie
    innych - latach. Widać zresztą jakościąową różnicę między "starymi" i
    "nowymi' pracownikami jak na dłoni w Citi/Banku Handlowym. Trafisz do byłego
    Citi - obsługa jak w Lukasie, oddział starego Banku Handlowego - jak w PKO
    BP;-) Czyli albo będą trzymać 27000 (porównajcie to z innymi bankami -
    szokująca liczba) ludzi i zwalniać tylko emerytów, blokując sobie dostęp do
    lepszych zasobów ludzkich, albo będą wydawli bajońskie sumy na odprawy, albo
    będzie protest i ciekawe o ile wtedy spadnie kurs akcji. Bank póki co nie
    jest prywatyzowany (bo musiałby przejść w posiadanie prywtnych podmiotów, a
    60 czy 70% akcji pozostanie w rękach skarbu państwa). Każdy pracownik PKO
    B.P. będzie czuł się bezpiecznie na swoim (zdezelowanym, bo trzeba
    oszczędzać) krzesełku, przed swoim komputerem, którego nie potrafi
    obsługiwać, bo wiadomo, że jak będą chcieli kogoś zwolnić to się zorganizuje
    wyjazd do Warszawy na Plac Bankowy.
    Summing up... warto, ale na któtko.

    > Akcje takich
    > kolosów są prawie tak wiarygodne jak obligacje państwowe a dają nieco
    > większy pewny zysk po kilkunastu latach.

    Zbankrutować to na pewno nie zbankrutuje i tu się zgadzam, ale chyba mylisz
    pojęcia. Obligacje z pewnością dawałyby nieco większy zysk i były bezpieczne
    jak skarbu państwa, ale moja wiedza ekonomiczna nie pozwala mi na
    wyjaśnienie po co bank, który powoduje nadpłynność całego sektora bankowego
    w Polsce miałby emitować obligacje. Na akcjach natomiast jak najbardziej
    można stracić nominalnie, co nie grozi nabywcom obligacji skarbu państwa.

    Pozdrawiam!
    Artur A. Surowiec

  • 7. Data: 2004-09-30 09:42:51
    Od: "..." <...@k...tam.pl>

    ja tam pamietam ponad 88% redukcje kupna PKO BP z 1998roku
    biura maklerskie byly pelne emerytow i studentow

  • 8. Data: 2004-09-30 09:47:19
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > PKO BP S.A. porównałbym raczej do Telekomunikacji Polskiej S.A. - na
    > razie akcje można sobie potrzymać, ale na to, że za 15 lat będzie
    > można zarabiać na telefonii stacjonarnej to bym nie liczył,

    Dostałem swego czasu troszkę akcji pracowaniczych TP SA, gdy je
    dostawałem były warte ponad 30 zł/sztuka. Ale pracowniczych nie wolno było
    sprzedać przez 2 lata. A gdy te 2 lata upłynęły, akcje były warte 10
    zł/sztuka. A to też była prywatyzacja państwowego giganta...