  • 1. Data: 2009-10-27 23:00:59
    Temat: alior - spłata karty - wyciąg vs system
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    Zbliża się termin mojej pierwszej spłaty karty (KK Alior). Zastanawia
    mnie jedna rzecz - na wyciągu (pdf) mam listę transakcji, kwotę
    zadłużenia, kwotę minimalną (3%) - i tu wszystko się zgadza.
    Natomiast w systemie transakcyjnym obie kwoty są inne. Kwota
    zadłużenia za ostatni okres jest pomniejszona o cashback (który
    przecież pojawił się na rachunku karty grubo PO zakończeniu okresu) a
    kwota minimalna wychodzi 2% a nie 3%.
    Jak klikam spłata karty, to do wyboru mam tylko te pomniejszone kwoty
    a nie takie, jakie mam na wyciągu.
    To normalne? Wydawało mi się, że spłaca się kwotę z wyciągu.

  • 2. Data: 2009-10-27 23:06:19
    Temat: Re: alior - spłata karty - wyciąg vs system
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 27 Oct 2009 16:00:59 -0700, Bungiel napisał(a):

> [...]
    > pomniejszone kwoty a nie takie, jakie mam na wyciągu.
    > To normalne? Wydawało mi się, że spłaca się kwotę z wyciągu.

    Cashback jest uznaniem na rachunku Twojej karty czyli automatycznie
    spłaca Ci zadłużenie z wygenerowanego wyciągu, więc musisz spłacić
    pozostałą różnicę:

    Zadłużenie 100 pln - 1 pln (cashback) = 99 pln do spłacenia

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2009-10-27 23:15:43
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Oct 28, 12:06 am, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > pozostałą różnicę:
    >
    > Zadłużenie 100 pln - 1 pln (cashback) = 99 pln do spłacenia

    Hmm, no tak, racja. Kwota minimalna w sumie i tak mnie nie interesuje
    a zadłużenie się zgadza.
    Dzięki!

  • 4. Data: 2009-10-28 02:54:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    xbartx wrote:

    > Cashback jest uznaniem na rachunku Twojej karty...

    ????

    Chargeback?

  • 5. Data: 2009-10-28 07:04:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.10.09 00:06, xbartx pisze:

> [...]
    > pozostałą różnicę:
    >
    > Zadłużenie 100 pln - 1 pln (cashback) = 99 pln do spłacenia

    I jeśli kwota minimalna była 3 pln - 1 pln (cashback) = 2pln do spłacenia.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2009-10-28 18:31:26
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    xbartx pisze:

> [...]
    > pozostałą różnicę:
    >
    > Zadłużenie 100 pln - 1 pln (cashback) = 99 pln do spłacenia

    Ale moment. AFAIK możesz go uwzględnić dopiero w kolejnym wyciągu. Tak
    było w Mille, tak też mi tłumaczyli w Aliorze.

    Sprawdziłem jak to wygląda u mnie w serwisie transakcyjnym. Przed
    zaksięgowaniem cash-backu kwoty się zgadzają, po tym jak zostaje
    zaksięgowany cash-back - jest on odejmowany od pełnej kwoty zadłużenia z
    wyciągu i w polu "pozostałe zadłużenie z ostatniego wyciągu"
    prezentowana jest wartość już po odjęciu "aktualnego" cash-backu...
    Czyli tak jakby rzeczywiście cash-back można było odliczyć już od
    najbliższego wyciągu po zaksięgowaniu cash-backu. Trzeba to sprawdzić
    dokładniej.

  • 7. Data: 2009-10-28 18:32:49
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    witek pisze:

    > ????
    >

    > Chargeback?

    Nie, cashback.
    Hint: www.aliorbank.pl.
    Internet Twoim przyjacielem. ;-P

  • 8. Data: 2009-10-28 22:54:05
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Wojciech Nawara wrote:

> [...]
    > Czyli tak jakby rzeczywiście cash-back można było odliczyć już od
    > najbliższego wyciągu po zaksięgowaniu cash-backu. Trzeba to sprawdzić

    Ludzie, ale nad czym wy dyskutujecie? Przecież wystarczy regulamin
    przeczytać - wyraźnie tam stoi, że chashback jest wypłacany w ciągu 5
    dni roboczych od wygenerowania wyciągu. A skoro na spłatę zadłużenia
    jest ponad 20 dni, to... wyciągnijcie wnioski. :-)

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2009-10-29 06:39:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 28 Oct 2009 23:54:05 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > dni roboczych od wygenerowania wyciągu. A skoro na spłatę zadłużenia
    > jest ponad 20 dni, to... wyciągnijcie wnioski. :-)

    No wiesz różnie to może wyglądać. Ja np kk spłacam zaraz po wygenerowaniu
    wyciągu, bo nie chce aby mi wydłużony GP rozmydlał stan rzeczywisty.
    Także u mnie cashback obniża aktualne zadłużenie na kk.

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2009-10-29 06:47:50
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    xbartx wrote:

    > No wiesz różnie to może wyglądać. Ja np kk spłacam zaraz po wygenerowaniu
    > wyciągu, bo nie chce aby mi wydłużony GP rozmydlał stan rzeczywisty.
    > Także u mnie cashback obniża aktualne zadłużenie na kk.

    I dostrzegasz tu gdzieś sprzeczność? Tak czy siak - 5 dni po
    wygenerowaniu rachunku następuje uznanie. Tak więc - możesz spokojnie
    spłacać 99%. :-)

    --
    MiCHA