  • 1. Data: 2010-06-02 21:02:03
    Temat: aliorowo-polbankowe rozważania zagraniczne
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Spędziłem ostatnio trochę czasu w Hiszpanii, referuję:

    - Karty kredytowe i debetowe Aliora i Polbanku nie działają w madryckich
    automatach do sprzedaży biletów na metro. Pracownik metra oświecił mnie,
    że automaty działają tylko z kartami wydanymi w Hiszpanii (ktoś
    potwierdzi?) - świetny pomysł, nie ma co... zwłaszcza na stacji na
    lotnisku... :-)

    - Karty kredytowe i debetowe Aliora nie działają na autostradach
    (konkretnie A-7). Polbankowa debetówka również nie działa. Polbankowa
    kredytówka z kolei działa tam jak marzenie - autoryzacja w ciągu
    dosłownie ułamka sekundy. (Z pewnością było online, bo dostawałem smsy z
    potwierdzeniem.)

    - Polbankowa ciekawostka: Tak się złożyło, że przyjmując płatność za
    hotel recepcjonistka obciążyła mnie w PLN zamiast w EUR - oczywiście się
    nie zgodziłem (kurs był o jakieś 3% wyższy niż w Polbanku). Naturalnie
    kobita kompletnie nie kumała o co mi chodzi i usiłowała wmówić mi, że ta
    kwota na slipie to tylko taka informacja dodatkowa, a ja przecież jej
    płacę w euro... Dopiero gdy kategorycznie odmówiłem podpisania slipa,
    łaskawie wzięła się za dzwonienie do kogoś mądrzejszego. W końcu
    ustaliła, że musi dokonać zwrotu i obciążyć mnie ponownie - tym razem w
    euro. No i zwrotu dokonała... w euro. Ponownie odmówiłem podpisania
    slipa i poradziłem by zamiast uznania, po prostu dokonała anulowania
    operacji (teraz już dwóch). Po kolejnym telefonie do przyjaciela doszła
    do tego samego wniosku i anulowała obie operacje, po czym obciążyła mnie
    ponownie... w PLN. Ponownie odmówiłem. Ponownie musiała anulować
    obciążenie. Kolejna próba obciążenia była już poprawna - czyli w EUR,
    tyle że się już nie udała, bo Polbank pozakładał blokady na poprzednie
    operacje i ich oczywiście nie zdjął, w efekcie wyczerpując mi limit.
    Umówiłem się, że przyjdę ponownie zapłacić za parę dni, jak bank zdejmie
    blokady. Po 4 dniach Polbank oczywiście nadal blokady nie zdjął. W końcu
    się wkurzyłem i zadzwoniłem na party-line - i tu właśnie pojawia się
    ciekawostka - w efekcie rozmowy blokadę zdjęli. Przyznaję, że absolutnie
    nie spodziewałem się, że AKURAT W POLBANKU uda mi się taką sprawę
    załatwić przez telefon. (No, może w Citi to tak, ale w Polbanku? Przez
    telefon??? Koniec świata...)

    - Porównanie kursu EUR w Polbanku (czyli w Visie) i w Aliorze wykazało,
    że kurs Aliora jest o jakieś 3,5% wyższy. Zdzierstwo, ale... nie tak do
    końca, bo na KK Aliora (lotnicza gold) mam 2,5% zwrotu od operacji
    zagranicznych, czyli efektywnie różnica kursu to tylko ok. 1%, a to już
    całkiem znośnie... :-)

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2010-06-02 21:14:26
    Temat: Re: aliorowo-polbankowe rozważania zagraniczne
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hu6gsc$peu$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > że automaty działają tylko z kartami wydanymi w Hiszpanii (ktoś
    > potwierdzi?) - świetny pomysł, nie ma co... zwłaszcza na stacji na

    Ja mogę zaprzeczyć. Przy czym w tym roku kalendarzowym jeszcze nie byłem w
    Madrycie, więc może to jakaś najświeższa moda.

  • 3. Data: 2010-06-02 21:35:01
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message

> [...]
    > efektywnie różnica kursu to tylko ok. 1%, a to już całkiem znośnie... :-)

    Czy piszesz o kursach na podstawie blokady, czy obciażenia?

    MichalL

  • 4. Data: 2010-06-02 23:07:34
    Od: sorden <s...@s...com>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> [...]
    > że automaty działają tylko z kartami wydanymi w Hiszpanii (ktoś
    > potwierdzi?) - świetny pomysł, nie ma co... zwłaszcza na stacji na

    Ja mam inne doswiadczenia. Devetowka Aliora na poludniu Hiszpani - ALicante,
    Cartagena, Almeria - dziala jak marzenie.

    --
    in

  • 5. Data: 2010-06-03 06:49:10
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MichalL pisze:

    > Czy piszesz o kursach na podstawie blokady, czy obciażenia?

    Obciązenia (ta sama data księgowania).

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2010-06-03 08:38:17
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 02 Jun 2010 23:02:03 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > końca, bo na KK Aliora (lotnicza gold) mam 2,5% zwrotu od operacji
    > zagranicznych, czyli efektywnie różnica kursu to tylko ok. 1%, a to już

    Chyba 2%, bo przecież na polbankowej też masz 1% zniżki (Polbank Era?).
    --
    Kojer

  • 7. Data: 2010-06-03 10:13:19
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Robert Kois pisze:

    > Chyba 2%, bo przecież na polbankowej też masz 1% zniżki (Polbank Era?).

    Na polbankowej mam 0,9% (bo to złota, a nie Era), ale jest limit 50zł
    miesięcznie i w tym miesiącu już wykorzystałem, więc się nie liczyło...

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2010-06-03 10:18:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 02 Jun 2010 23:14:26 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    >
    > Ja mogę zaprzeczyć. Przy czym w tym roku kalendarzowym jeszcze nie byłem
    > w Madrycie, więc może to jakaś najświeższa moda.

    A ja mogę zaprzeczyć Tobie ;) Byłem właśnie w Madrycie na początku Maja i
    kk Polbanku nie zadziałała w metrowym automacie biletowym, próbowałem w
    różnych miejscach kilka razy. Ogólnie jednak nie mam zastrzeżeń do
    akceptacji kk Polbanku jak i do samego miasta, które jest ze swoimi
    mieszkańcami dosyć urzekające :)

    Xenocide

  • 9. Data: 2010-06-03 12:18:49
    Od: "Zdenek" <z...@g...pl>

> [...]
    > że automaty działają tylko z kartami wydanymi w Hiszpanii (ktoś
    > potwierdzi?) - świetny pomysł, nie ma co... zwłaszcza na stacji na

    Witam!

    Na przełomie kwiecień/maj 2010 byłem w Barcelonie i Madrycie:

    - biletomaty w Metro Madryt nie chciały działać ani z debetową chipową VE
    mBank ani KK Visa Citi-LOT no-chip

    - biletomaty w Metro Barcelona i na stacji kolejowej Barcelona-Sants
    działały bez problemu z debetową chipową VE mBank

    kurs PLN/EUR z dnia 4.05.2010 dla transakcji różnymi kartami:
    mBank VE: 4,106
    Citi VG: 4,205

    Pozdrawiam,

  • 10. Data: 2010-06-03 13:06:55
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 3 Jun 2010 10:18:28 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > A ja mogę zaprzeczyć Tobie ;) Byłem właśnie w Madrycie na początku Maja i
    > kk Polbanku nie zadziałała w metrowym automacie biletowym, próbowałem w
    > różnych miejscach kilka razy.

    A czy te automaty przypadkiem nie wymagają kart czipowych? Bo może tu
    problem leży.
    --
    Kojer