  • 21. Data: 2011-02-15 01:04:23
    Temat: Re: allegro - platnosc karta
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-02-15 02:01, Użytkownik XYZ napisał:

    > A jakie to ma dla kupującego znaczenie? Wypłata pieniędzy to już sprawa
    > między sprzedającym a pośrednikiem. Kupujący swoje zrobił i ma otrzymać
    > od sprzedającego to za co zapłacił pośrednikowi (sprzedający posiada z
    > pośrednikiem umowę, wg której ten nie może uzależniać wysłania
    > przedmiotu od otrzymiania kasy na jego konto). Tak więc gdy jest
    > "zapłacone" to towar ma być wysłany.

    To znajdź prawnika i zapytaj czy aby na pewno nie ma znaczenia ?
    Będziesz bardzo zaskoczony odpowiedzią.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2011-02-15 09:10:56
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 01:37:49 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Naiwność ludzka jest niezmierzona. Nie wiesz kiedy sprzedawca dostał
    > pieniądze na konto, informacja o wpłynięciu pieniędzy na konto jaką
    > dostajesz dotyczy konta PzA a nie konta sprzedawcy.

    No i? A kupujący dostaje towar kilka dni od zapłacenia. To ci jakoś nie
    przeszkadza?

    --
    Kojer

  • 23. Data: 2011-02-15 10:05:34
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-02-15 10:10, Użytkownik Robert Kois napisał:

    > No i? A kupujący dostaje towar kilka dni od zapłacenia. To ci jakoś nie
    > przeszkadza?

    Taka specyfika zakupów na odległość, musisz poczekać na towar
    niezależnie od formy płatności.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2011-02-15 10:07:25
    Od: spammtrapp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-02-15 01:37, RadoslawF pisze:
    > Naiwność ludzka jest niezmierzona. Nie wiesz kiedy sprzedawca dostał
    > pieniądze na konto, informacja o wpłynięciu pieniędzy na konto jaką
    > dostajesz dotyczy konta PzA a nie konta sprzedawcy.

    Znaczy jak w spozywczym zaplace kredytówka to babka ma od razu kase na
    koncie?

  • 25. Data: 2011-02-15 12:06:05
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 11:05:34 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Taka specyfika zakupów na odległość, musisz poczekać na towar
    > niezależnie od formy płatności.

    Mogę zapłacić przy odbiorze, pokryjesz jako sprzedawca koszty tak jak
    allegro pokrywa PzA?

    --
    Kojer

  • 26. Data: 2011-02-15 14:54:43
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-02-15 13:06, Użytkownik Robert Kois napisał:

    > Mogę zapłacić przy odbiorze, pokryjesz jako sprzedawca koszty tak jak
    > allegro pokrywa PzA?

    Od kiedy sprzedawca pokrywa koszty płatności przy odbiorze i jakie
    koszty pokrywa PzA ?

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2011-02-15 15:04:11
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Tomasz Opalski wrote:

    > 1) Licytuję, najczęściej późnym wieczorem lub nocy, bo wtedy mam na
    > to czas 2) Płace od ręki najczęściej kartą, bo tak mi wygodnie, a
    > nie
    > jak akurat SzanPan sobie winszuje, czy co tam nie zawsze świadomie
    > odklikał 3) Sprzedawca od strzału dostaje tą kasę, a ja /ważne/ info
    > że ją dostał
    4) W tym momencie mogę wymagać wysyłki!

    Sprzedawca nie dostaje *kasy*, tylko *maila* z allegro ze kupujacy
    zapłacił w formie PzA
    Róznica między realną kasą a mailem nie wymaga wyjaśnień.

    Argument o wyższości czy wygodzie płacenie kartą jest dyskusyjny.
    Żaden problem skopiować dane sprzedawcy z maila i wkleić je w zlecenie
    przelewu w swoim banku, - rano kasa wyjdzie nawet jeśli zlecałeś
    w nocy.

    > PzA ma dwie zalety. Odsiewa drobnych cwaniaczków co by tylko z ręki
    > do ręki chcieli biznes załatwiać, bez paragonu, bez gwarancji, bez
    > odpowiedzialności, tylko na okrągłe słówka w ofercie.

    Nic i nikogo nie odsiewa. Informacje o fakturach, paragonach,
    gwarancjach itp. są g**** warte. O realnej prawdziwości tych
    informacji i tak dowiesz się *po* kupnie, a o odpowiedzialności możesz
    sobie pomarzyć do czasu zgłoszenia na policję ewidentnego oszustwa o
    znacznej wartości.

    Druga zaleta
    > która zazwyczaj leży u podstaw narzekań leszczy, a co dla mnie jako
    > klienta jest najważniejsze, to pełna kontrola transakcji. Tu już nie
    > ma ściemy, że ja księguję przelewy raz dziennie, że może to mój bank
    > zawalił, albo za późno przelew złożyłem lub bank spółdzielczy
    > sprzedawcy działa inaczej niż wszystkie inne i dlatego towar mógł
    > być
    > wysłany dopiero tydzień po zalicytowaniu.

    Sprzedawca nie wysyła towaru na podstawie maila, tylko po
    zaksięgowaniu wpływu.

    Nawet jak wyślesz przelewem na konto sprzedawcy, zawsze jest możliwość
    że przelew nie dotarł w przewidzianym czasie. (bo n.p. system w banku
    nadawcy lub odbiorcy zawisł).

    PzA wydłuża droge mamony do sprzedawcy, a w przypadku pośredników
    (karta) tym bardziej.

    > Teraz wiem kiedy sprzedawca dostał kasę /od ręki/,

    Nieprawda. Nie wiesz!
    Podobnie jak nie wiesz kiedy na koncie sklepu w którym zapłaciłeś
    kartą, kwota została *zaksięgowana*.

    Cała Twoja powyższa argumentacja jest w pewnym sensie off topic,
    bowiem wątkiem głównym było pytanie czy i jakie niedogodności (dla
    *sprzedawcy!*) płyną z PzA. Miarodajnie w tym temacie mógłby
    wypowiadać się tylko *sprzedawca*, a *nie* *kupujący*.

    Wiadomo że Allegro pobiera prowizję od sprzedawcy, wiadomo też że
    prowizje pobierają także pośrednicy jak Visa, MC itd. Czy i w jakim
    stopniu ta druga prowizja wpływa na tą pierwszą mógłby odpowiedzieć
    tylko sprzedawca który akceptował *różne* formy płatności.
    Księgowanie *wpływu* przez bank sprzedawcy odbywa się (w przypadku
    kart) po akceptacji transakcji przez organizację płatniczą, co trwa
    zwykle do 2 dni, ale dość często znacznie dłużej.
    Sprzedawca oczekuje realnej kasy (o ile nie wysyła "za pobraniem), bo
    często z tejże kasy (o ile nie jest hurtownikiem) opłaca opakowanie i
    wysyłkę.

    Sam jestem (jak do tej pory) wyłącznie kupującym, płacącym głównie
    przez PzA, ale *fakt* że coraz częściej widuję zastrzeżenia na
    aukcjach, że sprzedawca nie akceptuje PzA musi nieść jakieś negatywne
    konotacje.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 28. Data: 2011-02-15 15:26:09
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 15:54:43 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Od kiedy sprzedawca pokrywa koszty płatności przy odbiorze

    No własnie nie pokrywa. Ja płacę i czekam i to jest według sprzedawców ok,
    może niech sprzedawca też poczeka? Będzie uczciwie. Przy PzA sprzedawca nie
    ponosi kosztów gdy ma gotówkę z góry, dlaczego kupujący ma ponosić gdy ma
    towar z góry?

    > i jakie koszty pokrywa PzA ?

    Choćby prowizję za płatność kartą.

    --
    Kojer

  • 29. Data: 2011-02-15 15:30:41
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 16:04:11 +0100, sTav napisał(a):

    > Sprzedawca oczekuje realnej kasy (o ile nie wysyła "za pobraniem), bo
    > często z tejże kasy (o ile nie jest hurtownikiem) opłaca opakowanie i
    > wysyłkę.

    Opłaca zwykle towar niestety. Inaczej dzień opóźnienia przy PzA nic by mu
    nie robił. I nie bądźmy śmieszni, jak go nie stac by założyć 1-2 dni parę
    złotych na wysyłkę to powinien się przekwalifikowac i zająć czymś innym.
    Im mniej takich pseudosprzedawców tym lepiej i twardo nalezy piętnować
    opóźnienia w wysyłce w ocenach i komentarzach.

    --
    Kojer

  • 30. Data: 2011-02-15 15:36:23
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-02-15 16:04, sTav pisze:
> [...]
    > problem skopiować dane sprzedawcy z maila i wkleić je w zlecenie
    > przelewu w swoim banku, - rano kasa wyjdzie nawet jeśli zlecałeś

    A co jeśli nie mam tej kasy? Słyszałeś kiedyś o kartach kredytowych?

    > Sprzedawca nie wysyła towaru na podstawie maila, tylko po zaksięgowaniu
    > wpływu.

    I to jest ten buracki polski biznes. Wiesz kiedy TPSA odblokowuje
    telefon? Nie, nie kiedy zaksięgują wpłatę. W momencie kiedy im zgłosisz,
    że wpłaciłeś. Ale pan Henio co sprzedaje skarpety musi mieć te 15
    złotych na koncie, bo nawet nie ma za co kupić tych skarpet od swojej
    teściowej, która je szyje.

    > Sam jestem (jak do tej pory) wyłącznie kupującym, płacącym głównie przez
    > PzA, ale *fakt* że coraz częściej widuję zastrzeżenia na aukcjach, że
    > sprzedawca nie akceptuje PzA musi nieść jakieś negatywne konotacje.

    Bo te misie kwadratowe kupują towar dopiero jak dostaną pieniądze
    klienta, sprzedają powietrze. I dlatego ich tak boli te 3 dni
    opóźnienia. A jak sprzedawca mi wyskakuje z tekstem "PzA niet" to szukam
    innego. Z reguły i tak w sklepach internetowych taniej (i o dziwo można
    kartą płacić!)

    --
    Raf